IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

DBKL Dah Jadi Anjing umnoApco Ke..????

>> Sunday, December 12, 2010

 DBKL
Pemuda Lembah Pantai juga mengenalpasti adanya pengaruh-pengaruh politik dalam arahan perobohan oleh DBKL.

Ini, katanya kerana apabila pihak surau menghantar memorandum dan ingin mengadakan perbincangan dengan Menteri Wilayah, wakilnya meminta pihak surau hadir ke pejabat Umno Lembah Pantai untuk menyelesaikan masalah itu.

“Umno akan memanggil DBKL, Jawi dan pihak pemaju bagi berunding di pejabat Umno. PAS mempersoalkan kenapa perlu campur tangan Umno dalam urusan DBKL dan Jawi ini. Jelas ada unsur politik dalam usaha mereka,” jelasnya.

Katanya, Pemuda PAS Lembah Pantai juga mempersoalkan Ketua Umno Bahagian Lembah Pantai, Raja Nong Chik yang kerap mengadakan majlis politik berlogokan Umno di beberapa masjid di Lembah Pantai.

"Lebih baik Umno melihat diri sendiri dahulu sebelum menghukum rakyat. Saya harap Menteri Wilayah tersebut kerap solat berjemaah di masjid dan surau di Lembah Pantai dan duduk mendengar kuliah-kuliah agama daripada sibuk berpolitik menggunakan masjid,” katanya.

Di petik dari harakahdaily 

Membaca berita di atas membuatkan gua hairan bin ajaib, adrenalin gua meluap.... apa kejadahnya urusan dengan DBKL di minta pula berurusan dengan umnoApco..., seolah-olah parti bangsat haramjadah tu lebih besar kuasa/peranannya dalam pentadbiran sebuah Majlis Perbandaran... patut la banyak urusan berkaitan kerajaan dan pengurusan awam huru hara dan bercelaru rupanya... sebab banyak sangat campur tangan hantu2 kepartian laknat tu....
 
Gua cuba tempatkan diri gua sebagai seorang pembaca yang berada di Utara atau Selatan tanahair yang tak tahu langsung di manakah letaknya Surau Al-Falah Kampung Pantai Dalam, Kuala Lumpur.

Sebagai orang luar sudah pasti akan tertanya-tanya apa hubungkaitnya antara Pengurusan DBKL dalam isu perobohan Surau tersebut dengan Pejabat umnoapco Lembah Pantai.

Apa kena mengena antara DBKL dan umnoApco...???.
DBKL adalah sebuah Dewan Bandaraya (Majlis Perbandaran)
umnoApco hanyalah sebuah parti politik.

Apa.... selama ini kakitangan DBKL makan gaji dengan umnoApco ke...???? Atau DBKL sendiri sememangnya dah menjadi ANJING kepada umnoApco...????

Yang lain2 gua malas nak ulas, sebab gua tak mengikuti perkembangan isu Perobohan Surau ni... jika atas sebab2 yang logik gua no komen... jika atas sebab2 politik dan irihati... memang perobohan tersebut bakal mendapat laknat Allah SWT.

Cuma gua tak puashati apa kaitan umnoApco parti haramjadah tu dalam pengurusan kerja DBKL...!!!! Berapa saham umnoApco dalam DBKL...???? hahahaha....

5 IkutSukaLu...::

noorafzan Sunday, December 12, 2010 9:31:00 AM  

lorh..camtu la pula ke?
dbkl oh dbkl..

bunbinban,  Sunday, December 12, 2010 12:05:00 PM  

ha ha ha..dbkl patut di daftarkan sebagai salah satu komponen BN. Mmg la UMNOAPCO ni sejahat-jahat 'TUAN'. Dia guna masjid berpolitik boleh plak. Yg aku heran, rakyat yg dok atas pagar ni, tak nampak ke perangai munafik UMNOAPCO ni. Di larang mahasiswa berpolitik tapi dia selamba bangang je bukak kaunter di U. Dia selamba bangang je suh mahasiswa berkawad time perhimpunan agung dan mahasiswa bangang pun ikut mcm otak duk dlm telur. ntah le weyyy... mungkin melayu masih ramai yg bangang akibat terlalu banyak membaca...mangga, urtv bla bla bla....Rasuah dah jadi halal sbb yg banyak makan rasuah melayu( yg di panggil TUAN) jadi tak jatuh hukum haram. ha ha ha. Dan yg paling best, yg jadi 'TUAN' melayu adalah si kitol!. yg mmg dah ada dlm lipatan sejarah melaka sebagai punca porak poranda negeri melaka. Si kitol bi tak abis2 memperbodohkan melayu sampai tahap bodh sombong. Terpekik terlolong pasal ketuanan melayu padahal diri sendiri bukan melayu. Di tambah pulak ada 'ulamak' mualaf yg sama2 terloncat menyambut sologan ketuanan melayu, padahal dia sendir bukan melayu...beli jiwa la tu. ha ha ha....mapus la melayu kena bodoh dek kaum kerabat si kitol dan hang li po yug secara terang terang tak ngaku asal usul keturunan.

armal Sunday, December 12, 2010 12:07:00 PM  

DBKL ni dah jadi salah-satu cawangan umnoapco haramjadah tu ke???? Memang mangkok jamban betul diaorang ni...

Watan Sunday, December 12, 2010 2:09:00 PM  

Salam,

Ahli - ahli bersekutu UMNO/BN adalah semua agensi kerajaan termasuk GLC/NGO...apa yg nak dihairankan...yang hairan kenapa masih ramai 'menyembah' gerombolan? Bukan pakcik, makcik tapi sampai Profesor, Phd.....

Watan Sunday, December 12, 2010 2:09:00 PM  

Salam,

Ahli - ahli bersekutu UMNO/BN adalah semua agensi kerajaan termasuk GLC/NGO...apa yg nak dihairankan...yang hairan kenapa masih ramai 'menyembah' gerombolan? Bukan pakcik, makcik tapi sampai Profesor, Phd.....

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP