IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Susah Sangat Ke,, Untuk Bercakap Benar.

>> Saturday, November 20, 2010


Kebanyakkan Melayu sudah terdidik supaya menjaga adab dan sopan, jaga maruah dan peribadi tapi adilkah jika yang dipraktikan itu bukan dalam hal-hal yang mendatangkan faedah dan tidak akan mengusik hati nurani orang-orang yang terdahulu kita sayang…

Orang melayu... tak mudah memberi pendapat jika di tanya (contoh) "kak tun tak sesuai pakai baju fesyen ni.. faktor usia.. faktor body tayar michellin.. dan faktor blaaa.. blaaa.. blaaa..." tetapi melayu mudah sangat bagi pujian kalau ditanya "kak tun.. cantik laaaa... baju akak nih…" walaupun ianya tak sesuai dengan individu tersebut, semata-mata nak menjaga hati.

Ramai juga yang tak akan komen pelamin pengantin itu terang benderang merahnya, pengantin pun pakai kaler merah gak… kenapa...??? takut balik sat gi tak dapat door gift kut… hahahaha...

Itu sebagai contoh jer... tapi adilkah sikap sebegini, bayangkan jika terlalu ramai anak-anak membesar dengan segala permasalahan akibat keruntuhan sesebuah rumahtangga dek kerana sang isteri/suami terlalu menjaga maruah si suami/isteri, tak mahu menyuarakan hak dan kebenaran malah sanggup membuat cerita khayalan pada si kecil agar tidak tercalar maruah si suami/isteri durjana.

Adilkah jika seorang pekerja sanggup menyembunyikan fakta sebenar penyelewengan atau salah laku yang di lakukan oleh rakan/pegawai/ketua mereka sendiri, semata-mata nak menjaga hati kononnya...

Adilkah seseorang penyokong/ahli sesebuah persatuan/parti tidak mahu atau tidak boleh menegur kesilapan yang dilakukan oleh pemimpin mereka, kononnya tidak mahu memecah belahkan paersatuan/parti, dan lebih berat lagi... dipertahankannya pula.

Sudah menjadi lumrah manusia/melayu, semuanya suka bercerita yang indah2 jer.. yang molek2 jer... walaupun pengisiannya kosong, asalkan tak melanggar apa yang telah terdidik, namun impaknya terlalu besar jika tersalah bercerita mulalah terbongkar segala muslihat..

Kita telah diberi kewarasan akal fikiran untuk berfikir dan membuat keputusan dengan benar namun… mungkin tak jika kita selalu tidak bercakap benar untuk melindungi perkara-perkara yang tak benar samada di meja tugas, di meja makan, di meja mesyuarat, di meja perkahwinan, di meja persahabatan hatta di meja ibadah.

Kenapa...??? Kenapa susah sangat ke... untuk menyatakan keBENARan.....???

Lu fikir lah sendiri...!!!!

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP