IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Siasat Dulu... Dan Neutralkan PKR.

>> Monday, November 08, 2010

Gua merasa malas nak ulas isu PKR ni... sebab takda kepentingan bagi gua dalam parti ini.. pi mampuih la... kalau nak melingkup ke.. nak tergolek ke... itu hal dalaman parti tersebut. Di sebabkan keberantakan dalaman PKR bakal mengugat perpaduan Pakatan Rakyat... itu yang membuatkan gua rasa tak syok pula, kerana kolaborasi tiga partai ini PKR, PAS dan DAP adalah satu-satunya peluang untuk menumbangkan kerajaaan barisan nasional, dan menuntut perubahan keraaaajaan.

Memandangkan teguran ikhlas para bloggers terhadap pimpinan PKR yang bertanggungjawap dalam isu Pemilihan PKR 2010 di pandang sinis dengan sikap sambil lewa tanpa sebarang komitmen untuk menyiasat segala bentuk tuduhan salahlaku dan salahurus dalam Pemilihan kali ini, maka tindakan terakhir dari calon Timbalan Presiden - Zaid Ibrahim ialah menarik diri dan meletak semua jawatan dalam parti.

Begitu juga dengan calon - Mustaffa Kamil Ayub yang berkemungkinan besar juga akan mengikuti langkah yang sama seperti Zaid Ibrahim.

Persoalannya...??? yang harus di fikirkan dan menjadi tanda tanya ialah... Mengapa mereka mengambil tindakan Drastik ini...??? Adakah kerana hilang keyakinan dengan JPP..??? Adakah kerana hilang keyakinan dengan pimpinan atasan setelah segala laporan/tuduhan kepincangan yang berlaku tidak dipedulikan...??? Adakah kerana tidak puashati dengan keputusan undi dimana Azmin Ali sedah mendahului mereka yang membuatkan mereka cemburu dan irihati...??? Lu orang fikirlah sendiri...

Gua nak persetankan segala laporan yang telah di buat oleh team Zaid dan team Mustapha, ntah apa yang mereka laporkan tentang kepincangan yang berlaku dalam pemilihan kali ini gua pun tak tahu, cuma gua nak imbas kembali... isu yang Haris Ibrahim kemukakan, Haris Ibrahim keluarkan isu ini pada hari Sabtu 06 November 2010 (est: 4.00pm - dalam bahasa inggeris), n3 ini di muat naik oleh UrekaAsia - pada hari yang sama (est: 7.00pm dalam bahasa melayu).

Dan lihat pula pada tarikh dan masa Setiausaha Agung PKR menjawap persoalan tersebut dan kenyataannya, iaitu pada 07 November (MalaysianInsider : masa tidak dinyatakan), perghhh.. dalam tempoh kurang daripada 24jam, Saifudin Nasution dah boleh bagi jawapan yang boleh dikira logik juga, tetapi apabila kembali membaca segala soaljawap dalam blog Haris Ibrahim yang disertakan dengan fakta maka ada "tanda soal" pula kepada jawapan Saifudin ini.


Jika hendak berlaku ADIL dalam Parti KEADILAN Rakyat ini, sekurang-kurangnya Saifudin memberi jawapan dan komitmen "akan menyiasat perkara ini terlebih dahulu" sebelum menjawap tuduhan atau yang disifatkan sebagai kenyataan liar oleh Haris, mengapa harus terburu2 menjawap, gua rasa jika Saifudin bijak memainkan peranannya, ianya paling tidak pun akan memberi kelegaan kepada penyokong dan ahli dengan ketelusan pimpinan atasan yang di amanahkan untuk mengurus tadbir PKR dan tidak memperlihatkan sikap berat sebelah yang mengundang persepsi buruk seperti yang berlaku sekarang ini.

Gua persetankan juga apa yang di perkatakan oleh Syed Husin terhadap blogger, ada gua kisah itu semua dan gua pun nak juga dengar apa pula komen beliau terhadap dakwaan ini. Takanlah ribut takda angin pun takda tiba2 pokok boleh bergoyang dengan sendirinya.... betul tak...??? Betulkah dakwaan undi telefon nih... dan juga apa yang berlaku di cabang Kubang Pasu... siasat beb.... jangan tak siasat..

Selagi puak2 PKR tidak dicuci daki umnoapco yang masih melekat tebal dan bermentaliti parti haramjadah umnoapco yahudi melayu laknatullah tu, selagi itu jangan bermimpilah hendak ke Putrajaya. Tak perlulah nak bercakap soal ketelusan dan keadilan, kerana cakap tak serupa bikin beb... Dan jangan disebabkan oleh masalah dalaman PKR akan mengugat serta menjejaskan keyakinan dan impian penyokong Pakatan Rakyat untuk menumbangkan Barisan Nasional....

Kesimpulan mudah dalam isu ini adalah, setiap laporan kepincangan pemilihan parti PKR tidak di ambil serius dan ada sikap berat sebelah oleh pihak pengurusan parti. Contoh mudahnya sama seperti kes peguam pembunuh (kes Sosilawati), setelah empat lima laporan polis tiada tindakan di ambil dan apabila dah meletup isu besar.. yang menjejaskan imej PRDM, barulah PDRM terhegeh2 nak menyiasat mengapa tiada tindakan siasatan serta siapa dalang sebalik pembunuhan dan mengapa tiada siasatan dibuat terhadap laporan2 sebelum itu. Hinggakan isteri ahli perniagaan dari Sri Lanka datang ke malaysia semata2 nak beri kenyataan... kan gila namanya tu...

Penyelesaiannya, ambillah masa untuk menyiasat segala dakwaan dan tuduhan bagi memulihkan keyakinan ahli serta penyokong parti khususnya penyokong Pakatan Rakyat.

(Gua nak pergi Gombak Setia nak daftar nama pergi umrah, khabarnya ada orang nak sponsor... hehehe.. ini bukan rasuah tau... orang tu sebagai penaja.. ambik nama jer..., tapi yang membayarnya orang lain... beli jiwa  beb...)

7 IkutSukaLu...::

baginda® Monday, November 08, 2010 8:25:00 PM  

lagi2 coli bik mama... takde coli rafidah ajiz ker?

Isa Monday, November 08, 2010 8:27:00 PM  

baginda;

Saiz dia boleh sembamkan muka... hahaha..

opisboi Monday, November 08, 2010 9:40:00 PM  

nak sembamkan kat muka sapa? kat zul kulum kot!hehehehehe

Isa Monday, November 08, 2010 10:02:00 PM  

opisboi,

hahaha... tak jumpa kopiah bro.. terbenam ntah ke mana...

marhaen Tuesday, November 09, 2010 2:12:00 AM  

betul mcm lu cakap bro.. slagi budaya UMngok tebal dalam diri masing... budaya middle man, budaya lintah darat wujud dalam diri masing2.. susah PKR nk gi jauh..


Najib Buta Sejarah

Kerajaan Rakyat Tuesday, November 09, 2010 2:49:00 AM  

Salaam Beb,

Gua pun nak pergi Umrah,
kalau ada tempat foc, selitkan nama gua bro.

Biarkan dia orang berpolitik songsang,
kita buat Umrah lagi baik.

Anonymous,  Tuesday, November 09, 2010 7:42:00 AM  

PKR ni bagus tapi dek pemimpin dorang sebahagian besarnya hasil tarbiah UMNO dulu tu la jadi mcm hampas skang ni. Anwar plak dek sbb banyak sgt 'makan' pujian dan 'simpati' ahli2 dan penyokong, dia dah jadi 'syok' sendiri. Tak leh di bantah. Kesian Kak Wan, jadi presiden tapi takde kuasa. Yg berkuasa Anwar dan Azmin je. Elok kak Wan letak jawatan je, bior lantak dorang, tengok apa jadi bila Anwar masuk dalam semula.

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP