IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Sebab Perang Politik, Agama Di Jual.

>> Wednesday, November 03, 2010



Secara umumnya definisi kepada perkataan "KAFIR" adalah orang yang ENGKAR kepada Perintah dan  Suruhan ALLAH SWT. Contohnya apabila perintah supaya menunaikan Solat 5 Fardhu, manusia engkar menunaikannya maka hukumnya berdosa dan kafir. Samalah juga perintah menutup aurat, manusia engkar mematuhinya maka hukumnya Haram, Berdosa dan Kafir.

Kesimpulannya, sesiapa juga yang mengengkari Hukum dan Perintah ALLAH SWT tergolong dalam golongan manusia2 yang ENGKAR kepada ALLAH SWT. Maka mereka adalah orang2 KAFIR laknatullah.

Gua sebenarnya malas nak ulas atau sentuh isu PRK Galas dan Batu Sapi, sebab permainan politik setiap kali PRK adalah sama saja, memualkan dan meloyakan. Apabila puak2 umnoapco cuba mempolitikkan hukum islam, gua punya telinga jadi nipis beb.... isu wang zakat yang diberikan kepada 3 Mualaf (saudara baru) dikatakan rasuah.

Sebab itulah gua selalu katakan yang puak2 umnoapco ini... mengaku sahaja beragama islam, tetapi mereka tak tahu islam itu apa..??? puak2 bangang jahiliyah ni... memang jenis yang tak belajar agama dan dalam ertikata yang lain memang takda agama sebenarnya. Melayu itu islam, islam itu melayu.... bangang sengal punya melayu. Islam mereka hanyalah islam dalam surat beranak.

Justeru itu, berbalik kepada isu tersebut, bukan setakat Anjing Pengerusi SPR saja bangang tentang islam, malahan TPM yang dikatakan sebagai anak seorang guru agama (maaf jika gua silap) pun terbangang jugak disebabkan perang politik, sanggup jual agama demi kepentingan politik. Yang puak2 bawahan usah dipertikaikanlah.... semuanya dah memang bangang sebagai pencacai dan penjilat totok....

Pengarah Pilihan Raya PAS Pusat, Datuk Abdul Halim Abdul Rahman mempertikai laporan yang mendakwa Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat memberi wang kepada masyarakat Orang Asal yang diislamkannya sebagai rasuah.

Abdul Halim berkata, Tuan Guru Nik Abdul Aziz sebenarnya menyampaikan wang zakat kepada tiga masyarakat Orang Asli selepas mengislamkannya di perkampungan Orang Asli, Sandrop.


“Bukan rasuah tapi zakat kepada tiga Orang Asli. Saya sudah mengesahkan perkara ini. Wang itu diberi kepada tiga Orang Asli selepas Tok Guru mengislamkan mereka.


“Zakat boleh dibayar di mana-mana atau pada bila-bila masa. Apatah lagi kepada saudara baru yang memeluk Islam. Takkanlah beri zakat kepada tiga orang itu rasuah,” katanya dalam sidang media di markas PAS di sini, hari ini.
Wang zakat dikatakan Rasuah.... bagaimana pula dengan wang RM20.00 yang diagihkan kepada penduduk oleh puteri umno... nak bagi status apa pula...???

Bak kata mat sembab yang gua dengar dalam radio kereta petang tadi, yang dikatakannya setiap kali PRK PAS akan keluarkan fatwa baru kononnya menghalalkan perbuatan rasuah tersebut sebagai wang zakat. Jadi beliau menyeru supaya rakyat membuat penilaian sewajarnya.... hahahaha....

Jadi lu orang semua, bukalah buku agama dalam bab pemberian zakat dan siapakah asnaf2 yang layak menerimanya. Selepas itu lu orang buatlah penilaian yang sewajarnya siapa betul dan siapa yang bangang dalam hukum hakam pemberian wang zakat/islam.

Letih beb... kalau nak layan puak2 umnoapco yahudi melayu laknatullah ni beb.... letih... sebab otak diorang semua hanya memikirkan politik kuasa, wang dan harta benda. Jenis otak binatang.... malahan lebih teruk dari binatang.... sebab binatang tahu juga menilai yang kotor dan bersih, puak2 ini... tak kira samada kotor atau bersih... semuanya diorang bedal.... macam binatang yang bernama BABI.... HARAM....!!!!

Memang wajar sangatlah kalau Kafir Harbi mengelarkan Melayu umnoapco tu sebagai KAFIR.

p/s: Cuba bayangkan, dalam suasana panas PRK tiba2 ada pula penduduk yang buat Majlis Kenduri Nikah Kahwin, apakah pemimpin2 yang menghadiri Majlis tersebut menghulur RASUAH kepada tuan rumah.

Anjing2 SPR apa macam...??? Status..???

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Ziarah Dari...


widget

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP