IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

PKR Bangang Terlampau...!!!!

>> Wednesday, November 10, 2010

Pelik Hairan Bin Ajaib.... itu jer yang mampu gua katakan buat masa ini. Sorry.. aarrr... seharian hari ini baca pasal PKR samada dari media online dan blog kawan2 hati gua menyirap jer..., cuba bertahan tak mau ulas apa2.. tapi tak boleh tahan beb... akhirnya inilah hasilnya... hahaha...

Tajuk isu adalah manipulasi/penyelewengan dalam sesi Pemilihan PKR 2010.

Sebelum timbulnya isu beli kertas undi, sudah ada laporan/tuduhan politik wang, pendaftaran pengundi tidak sama dengan jumlah undian dan pelbagai lagi.

Meletupnya kes/isu beli kertas undi, tanpa soal siasat atau siasatan yang sepatutnya... berdebang ... berdebung... sekor-sekor pimpinan atasan bagi kenyataan lu salahkan gua... gua salahkan lu... hingga blogger pun turut berperang... kah..kah..kah.... bangang punya game...

Lepas tu... Zaid Ibrahim tarik diri dan letak semua jawatan, bertambah lagi berdengung dum..dum..dum.. dusyum..dusyum... aaarrgghhhh....

Si Zaid Ibrahim pulak berlagak bagus... suruh Anwar dan Azmin berundur, si Anwar pulak cakap tak mau layan....

Si Saifudin Nasution pulak kata setakat ini ada 6 laporan manipulasi kononnya, si Mustaffa Ayub pula kata ada 162 laporan...

Weiiii... apa lu orang ingat ahli dan penyokong semuanya bangang dan boleh di perbodohkan ikut suka lu orang ke....???


Apa yang gua perkatakan di atas tu... semuanya adalah kenyataan yang keluar dalam media, yang tak keluar dalam media gua tak berani nak sentuh walau pun banyak weeeiiii...

Siang tadi gua berjumpa seorang member..., beliau ada bukti rakaman salah sorang calon Timbalan Presiden yang tengah berangin kerana calon itu telah melaburkan RM25 ribu untuk menarik pengundi seramai 500 orang tetapi yang hadir hanya 300 orang sahaja, terus dia mengamuk tanpa menyedari amukannya itu di rakamkan.

Jadi... gua bertanya pada member tersebut, jika rakaman yang lu rekodkan tu... boleh membersihkan PKR berani atau tidak lu dedahkan...??? Dia kata dia berani... so kepada Saifudin Nasution lu sebagai Setiausaha Agung mulakanlah siasatan terhadap 6 atau 162 pertuduhan tersebut... ada berani kaaaa...???   

Penyelesaiannya... terlalu mudah, sepatutnya Anwar sebagai Penasihat Parti atau Puan Presiden sendiri panggil kesemua yang terlibat, adakan mesyuarat dan bentuk panel khas bagi menyiasat segala pertuduhan, dengan cara ini dapat menyelamatkan imej PKR yang kononnya memperjuangkan KEADILAN. Bukannya crashh.. bung... bang.... macam sekarang ini...!!!!

Ini tidak... masing2 mengeluarkan statement sakit menyakiti hati sesama rakan... cabar mencabar... merapu tak tentu pasal, ada yang masuk bakul angkat sendiri... itu kerja orang bangang dan bingai beb... bodoh melantun-lantun...

Yang si Zaid Ibrahim pulak, bagi statement hari ni berlagak macam dah bagus sangat, weiii... lu pergi cermin diri dululah... orang lain bertungkus lumus dirikan rumah... lu berlenggang kangkong cuci kaki masuk tak sampai setahun .. nak tunjuk lagak lebih2 pulak... banyak lagi cara dan kaedah jika hendak membersihkan parti, bukannya dengan suruh orang lain berundur. Baca PC statement lu hari ini... gua mula curiga dengan nawaitu lu...

Azmin Ali... terus terang gua katakan memang gua tak berminat dengan mamat nih... tapi gua hormat kerana kesetiaannya pada parti... dalam hal selainnya banyak yang gua kurang setuju, terlebih lagi dalam hal pemilihan kali ini.

Anwar Ibrahim, mamat nih dari sudut strategi politik dan leadership menyatukan PR...  gua sokong seratus peratus, dari sudut percakapan, keputusan serta arahan..??? contohnya.. kalau gua terserempak antara ular dan Anwar.. gua katok Anwar dulu..., tapi apa2 hal mamat ni memang boleh harap untuk tumbangkan Barisan Nasional hahaha..., Selain dari itu.. lu sebagai Penasihat Parti... just buat kerja lu sebagai Penasihat jelah... jangan "bias" pada sesiapa pun... walau si Azmin tu nampak jambu di mata lu... hehehe....

Habis tu.... Presiden PKR... buat apa... nak kata goyang teloq... dia memang takda teloq, nanti gua suruh Kak Wan pelempang Penasihat Parti baru ada akai kot...., Kak Wan... use your power as a Presiden Parti... kasi hentam semua haramjadah-haramjadah yang berlagak hero tu... termasuk Anwar Ibrahim...

Seperti yang gua katakan dalam n3 sebelum ini, gua malas nak kacau rumahtangga PKR, oleh kerana kesan  pertelingkahan lu orang semua yang meledak dalam media, tambahan pula di adun secukup rasa dengan pelbagai perisa oleh media2 pencacai umnoapco yahudi laknatullah, ianya bakal menjejaskan keyakinan serta kepercayaan rakyat serta meranapkan impian Pakatan Rakyat untuk menuntut perubahan Kerajaan.

Dalam parti sendiri pun tak boleh nak settle problem..., ada hati nak jajah Putrajaya... perghhhh... lu orang langkah mayat Rosmah dulu.... hahahahaaaa.... gua ingatkan dalam umnoapco jer.. banyak yang bangang .. dalam PKR pun sama punya BANGANG....  BODOH... STUPID...

16 IkutSukaLu...::

sunsnake@budakbalun Tuesday, November 09, 2010 9:32:00 PM  

gua tak banyak cakap bro!
tapi gua sokong lu!!!

wakakakaka!

Faizal Ibrahim Tuesday, November 09, 2010 9:53:00 PM  

sabar ISA..

PKR nie masalahnya masing-masing xmahu jujur dalam perjuangan..

tamak dan gila kuasa..Anuar,Azmin dan Zaid tu sama sahaja..gila kuasa,gila pangkat..bawak penyakit umno ke dalam PKR..

Boikot aje PKR..kalah pun xapa asalkan Pakatan Rakyat tidak ada orang yang munafik dan hipokrit..

cicit ngah layor Tuesday, November 09, 2010 10:19:00 PM  

Baghu pagi tadi teman komen tentang saksi yg beghani kedepan untuk bawak bukti penyelewengan dalam pemilihan.Kalau ler betoi2 terbukti ader penyelewengan tu,rengkas cakapnyer dikire Zaid betoi dan geng Azmin tak betoi.Dalam hai ni saper yg untong dan saper pulak yg ghogi.Jawapannyer PKR ler yg ghogi yob ooii!!Komer sedor ker musoh komer tengah tenang AK 47 dgn M16 pader komer.Maser dah cupoi benor dah ni...komer buat ler aper yg mesti komer buat untok maser depan cucu cicit teman dan org Malaysia ni.Tak payah ler masing2 nak menegakkan benang basah,benang kering pon tak komer tertegakkan.

a.samad jaafar Tuesday, November 09, 2010 10:27:00 PM  

jumpa anwar ngan ular.. ketuk anwar dulu...hihihihi..antu ko.. ajak le anwar tu bergotong royong katuk ular tu... (ni aku maksudkan, anwar belakang rumah aku..)hihihi

a.samad jaafar Tuesday, November 09, 2010 10:27:00 PM  

jumpa anwar ngan ular.. ketuk anwar dulu...hihihihi..antu ko.. ajak le anwar tu bergotong royong katuk ular tu... (ni aku maksudkan, anwar belakang rumah aku..)hihihi

baginda® Tuesday, November 09, 2010 10:36:00 PM  

adoi... bro isa kalau ngamuk takleh tertahan da... jom pekene ayaq zam2 dulu bro... kawe da tempah ngan nik aziz da.. heh...

jom jumpe depa semua semeja baru sembang jom.... bawak mai sekali karpal sinkh sebagai hakim kat situ nengok sape menang sape kalah...

mana idea bawak pemerhati pilihan raya dari ostolia?

Pak Oncu Tuesday, November 09, 2010 10:58:00 PM  

Loyo tokak baca kisah PKR ni Isa,,, !!!!

Rakyat Boleh Blah,  Tuesday, November 09, 2010 11:18:00 PM  

Sorang jer lagi yg tertinggal dalam PKR.....yg lain semuanya dah blah....Dr Chandra, Ezam,Roslan Kasim dan lain2 tapi satu jer yg tggl.......susah nak buang....

Anonymous,  Tuesday, November 09, 2010 11:22:00 PM  

wa rasa lu lagi kerja main telor..baling kat orang dgn harapan kalau ada telor busuk yg kena lu boleh ketawa...bagus sangat ke lu..lu fikir ler sendiri

Edyes Tuesday, November 09, 2010 11:27:00 PM  

brader.. entri kali nie gua betul2 setuju dgn lu...

kalau takbley tahan, elok jugak la lu hentam macam nie, tak elok tahan kencing...

ReJaM© Wednesday, November 10, 2010 12:11:00 AM  

Bro relek bro... sampai ke blog aku pun dah bergegar! dah jadi letusan merapi dah ni! jom kita lepak dulu pekena teh tarik kahkahkah.....

Abang Chot,  Wednesday, November 10, 2010 7:46:00 AM  

Puak puak yg dok bebalah d;m PKR patutnya dikenakan hukuman rejam dengan najis jaa... akaii tarakkk , asyik buat taikk jaa...

Yong Wednesday, November 10, 2010 7:55:00 AM  

Memang senang nak tibai orang kiri-kanan kalau kita takde dalam situasi orang itu. Perlu diingat juga, masa kita dok tibai kawan kita yang "bangang" tu, musuh dok gelak terkekeh2. Lepas kita puas tibai kawan kita, dan kawan kita tinggai nyawa2 ikan, musuh pun datang hantar penangan KO. Kawan kita mati, seronok kah kita?

Yong nak memihak pada sapa2 sebab Yong bukan ahli PKR. Tapi Yong orang Islam yang ingin melihat roh dan jasad Islam itu diletakkan di persada yang sewajarnya. Sedih bila dengaq orang2 Islam di Malaysia bercakaran antara satu sama lain.

bunbinban,  Wednesday, November 10, 2010 8:01:00 AM  

aku setuju!. Anwar ke Azmin ke Zaid ke....campak je dlm lokap. Buang karan je. Bab Kak Wan tu pun aku setuju, gunakan kuasa yg ada, kuasa yg di beri mandat oleh ahli bukan Anwar Ibrahim!. Abis, apa guna lantik jadi presiden kalau takat nak pimpin tangan Anwar kat mahkamah. Otherwise both of u, step down. Let Mustafa Kamil lead the party...ni yg susah bila terlalu di puja dan sanjung, semua jadi bingai, lupa diri..

Cekik,  Wednesday, November 10, 2010 1:18:00 PM  

gua ingatkan dalam umnoapco jer.. banyak yang bangang .. dalam PKR LAGI BANYAK BANGANG.... BODOH... STUPID...

Bekas PKR,  Wednesday, November 10, 2010 1:24:00 PM  

Hang nak harapkan Anwar dan bodoh2 biul bangang dalam PKR nak tumbangkan BN, tapi bila hang jumpa ular dengan Anwar, hang nak katok Anwar dulu!!!

Hang dan PKR dah sama2 melalut la.

Kalau ada sapa2 lagi mengaku dia masih sokong PKR ni, aku ingat dia pun perangai macam Anwar juga, kena katok kepala otak dia!

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP