IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Lain Kali Baca Secara Terbalik Tau...!!!!

>> Tuesday, November 23, 2010

Jika menurut petua/tips membaca dari TukarTiub, katanya kalau kita membaca apa-apa berita yang di siarkan oleh mana2 akhbar pencacai seperti Utusan Meloya/Berita Hairan setiap perkataan dan ayat hendaklah di terjemahkan secara terbalik, bagi memahami maksud yang hendak disampaikan. Contoh seperti laporan dari Utusan Meloya ini;

KUALA LUMPUR 16 Nov. - Penyerahan 89 pos kawalan sempadan Pasukan Gerakan Am (PGA) kepada Angkatan Tentera Malaysia (ATM) tidak bermotifkan politik.

Menteri Pertahanan, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi berkata, tindakan itu adalah ikhlas demi keselamatan dan pertahanan negara, sekali gus menjayakan transformasi kerajaan memantapkan negara ini.

Menurut beliau, kementeriannya dan Kementerian Dalam Negeri telah bersetuju menjalin kerjasama demi kepentingan negara, langsung tidak menjadikan agenda politik sebagai matlamat peralihan tugas.

"Peralihan tugas semata-mata bagi mengawal pos sempadan dan memberikan polis tugas untuk mengurangkan jenayah di kawasan luar sempadan terutama di bandar-bandar.

"Ia merupakan sebahagian daripada usaha transformasi Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak untuk menjaga kesejahteraan dan keselamatan rakyat dalam usaha membanteras jenayah," katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.

Beliau mengulas tanggapan segelintir pihak yang menganggap tindakan itu bermotifkan politik yang bertujuan menambah undi tentera di negeri-negeri yang diperintah pembangkang.

Bermula semalam, kesemua 89 pos kawalan sempadan termasuk perairan negara di seluruh Semenanjung Malaysia yang sebelum ini dikawal oleh PGA diserahkan kepada ATM selama enam bulan.

Pengambilalihan itu bertujuan memindahkan lebih 500 anggota PGA yang bertugas di situ ke negeri-negeri hotspot iaitu Pulau Pinang, Selangor, Kuala Lumpur dan Johor Bharu untuk menurunkan indeks jenayah dan jenayah jalanan. - Selanjutnya Utusan Meloya.
Apakah maksud yang tersirat dalam berita di atas boleh diterjemahkan seperti berikut:

*1- Tidak berasas bermakna memang ada asas kenapa penempatan perlu dilakukan untuk memenangkan BN dilokasi berkenaan.

*2-Menafikan bermakna memang benar dakwaan  pembangkang dengan berita tersebut  iaitu untuk ada “udang disebalik mee”

*3-Ikhlas bermakna memang tidak ikhlas melakukan rancangan tersebut tetapi ikhlas untuk pihak BN sahaja.

*4-Menjayakan bermaksud memang ada rancangan untuk menambahkan jumlah undi pos mahupun undi hantu. "

*5-Tidak bermotifkan politik bermaksud ada agenda politik bagi memastikan kemenangan bn nanti.
Selain daripada itu, cuba lu orang amati ayat ini, "diserahkan kepada ATM selama enam bulan"... kenapa enam bulan jer.... pasti ada sesuatu yang harus dipergunakan di sini, Yessss....  jangkasama 'penyerahan'  dan pertukaran ini hanya untuk tempoh enam (6) bulan kerana desas desus dan sumber2 dari pokok yang bergoyang kerana ada beruk bercengkerama atasnya mengatakan PRU-13 akan di adakan antara April atau Mei 2011., jadi yang tersiratnya dengan perancangan ini adalah bermula dari Nov. 2010 hingga April 2011, dan berkemungkinan ianya akan dilanjutkan lagi enam (6) bulan dari Mei 2011 hingga Oktober 2011.

Justeru itu janganlah pula kita lupa cuti persekolahan pertengahan penggal pertama pada bulan 11 Mac hingga 19 Mac 2011 dan cuti pertengahan tahun pada 27 Mei hingga 11 June 2011. Dan itulah masa yang sesuai untuk PRU 13.

Masaalahnya adakah PR sudah cukup bersedia, apatah lagi ramai pemimpin2nya masih tidur lena. Melainkan seperti yang diperkatakan sekarang ini bahawa negeri2 PR tak akan ikut serta dalam PRU-13 yang bakal dipanggil oleh PM Najib Nazak... hahaha...

Jika benar biarlah bn mengadakan PRU-13 dalam negeri2 mereka sahaja... baru diorang ada akai kot....

Walau apa pun keputusannya nanti, samada PR mahu turut serta atau tidak dalam panggilan PRU-13 nanti, bagi gua tak menjadi masalah dan biarlah para pemimpin PR memutuskannya secara strategik politik, yang penting hari yang ditunggu-tunggu bakal menjelang tiba.... rasanya tak sabar2 nak benamkan bn yang bongkak dan sombong nih ke dalam tong taik dan humbankan ke Laut China Selatan supaya parti haramjadah United Monkeys National Organisations itu di hanyutkan ke negara Queen Elizabeth mereka.... hahahaha....


Apa saja alasan yang diberikan oleh Zahid Hamidi itu adalah "bullshit" dan tidak relevan sama sekali, kerana tindakan dan percakapan tidak seiring, begitu juga dengan tambahan seramai 300 ribu anggota RELA di Negeri Selangor. Dan juga... jangan lupa dengan tambahan seramai 600 ribu Tentera Wataniah di 222 Parlimenseluruh Malaysia.

Agak2 lu orang kalau ditanyakan persoalan apakah motif penambahan anggota ini kepada murid2 tadika, bolehkah mereka menjawapnya...????

Hanya orang bodoh dan bangang sahaja yang akan terpedaya dengan permainan politik kotor barisan nasional dan umnoapco haramjadah ini.

Dan sebab itulah KERAjaan bn sekarang ini sedang mengatur dan menyusun apa saja langkah yang perlu bagi memastikan kemenangan mereka dengan mempergunakan PGA, ATM dan RELA bagi Undi POS sebagai Fixed Deposit mereka, itu tidak termasuk peranan lembu dan anjing keparat mereka iaitu SPR.

Jadi lu orang semua dinasihatkan supaya rajin-rajinlah periksa daftar pengundi lu orang bagi memastikan nama lu orang tidak menjadi mangsa pemindahan kawasan mengundi. Itulah yang dimaksudkan dengan "masalahnya adakah pemimpin2 PR sudah bersedia". Kerana masih ramai lagi pemimpin2 PR yang tidak mengambil pot dengan peranan SPR memindahkan pengundi ini.

Nak tau lebih lanjut lagi, rajin2lah lu orang pantau blog Ureka.Asia (MSK), kerana berjaya memantau kerja kotor SPR ini untuk 1Malaysia. Setakat ini sahaja info yang gua boleh kongsikan bersama. Selanjutnya akan diberitahu kelak jika mendapat lampu hijau.... hehehe..

Oleh itu.... Selamat merayakan 'kepulangan' hak rakyat yang dijadualkan lima tahun sekali. Dan Selamat mengundi demi perubahan Kerajaan. Oleh sebab itu... tugas kita ialah mencampakkan mereka ke dalam tong taik mereka sendiri hanya dengan dengan satu ( X ) sahaja.

Tetapkan pendirian dan matlamat dari sekarang. Selamat berjuang.......

5 IkutSukaLu...::

armal Tuesday, November 23, 2010 6:59:00 AM  

Bukan saja kita nak humban puak2 haramjadah ni ke dalam tong taik, malah dengan tong2 taik tu kita campak mereka jauh2 sejauh Monggolia. Itu pun kalau Monggolia nak terima. Dan terpulang kepada Monggolia nak buat apa dengan tong2 taik tu. Hahahaha....

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o Tuesday, November 23, 2010 1:05:00 PM  

hemmmm...macam macam nak buat duit la niee

Isa Tuesday, November 23, 2010 1:44:00 PM  

armal,

kalau sampai mongolia, maknanya mamat tu jadi sup tulang jelah... hahahah...

Isa Tuesday, November 23, 2010 1:45:00 PM  

brutalsolo,

Standard Malaysia bro... macam tulah..

Anonymous,  Saturday, March 12, 2011 10:50:00 AM  

bro kene henjut skit bro.zaid midi minta semua cabang kejuruteraan di syarikat2 jadi askar wataniah rejimen jurutera.so akan wujud 2 nombor pengenalan, satu ic biasa satu no tentera.aku takut kang yang ic biasa guna kat tempat mengundi biasa tapi yang tentera depa pas kat mana2 jadi undi pos.double undi ni.

generasi bundle

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP