IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Kenapa Penyeludup Tak Pernah Kena Tangkap...???

>> Thursday, November 18, 2010

Merayau-rayau baca akhbar online tadi... gua terbaca berita yang bertajuk... " Kastam Rampas Rokok Seludup RM4.8 juta"

Perghhhh... tajuk sikit punya sodap dari akhbar kroni diorang jugak... akhbar mana lagi kalau bukan akhbar pencacai dulu, kini dan selamanya akhbar perosak fikiran rakyat si utusan meloya... hahahaha... macam sial jer.. tajuk tu.. wa cakap lu...

Nih... gua nak tanya lu orang semua, sepanjang lu orang mula pandai baca suratkhabar nih... tak kiralah suratkhabar apa pun, jika lu orang terbaca berita tangkapan barangan seludup oleh Pihak Kastam, pernah tak lu orang terbaca si penyeludup, si driver yang bawa barang seludup, si kepala penyeludup di tangkap.

Asyik-asyik... keluar berita kejayaan Pihak Kastam merampas barang seludup yang bernilai jutaan jer... seperti mercun, arak, rokok dan pelbagai lagi... asyik dapat barang jer... orang yang menyeludupnya mana...??? Takan hantu raya atau jin yang bawa lari budak trengganu tu jerung besar penyeludupan...???

Dalam hal ini... gua memang meragui sikit peranan Kastam nih..., maklumlah kalau cerita bab Polis ramai yang dah tahu pasal rasuah mereka ibarat isi dan kulit, timbul pulak isu Imigresen Pulau Ketam.. hahaha.. itu yang Pulau Ketam.. yang jadi Ketam Batu dalam Jabatan Imigresen dan cawangan2 imigresen pun berlambak jugak..., inikan pulak Jabatan Kastam... hahaha... rampasan juta2... kepala penyeludupnya ntah siapa dan di mana..??? Lu pikiaq laaaaa... sendiri...

Nak... harapkan SPRM siasat perkara2 salahlaku Jabatan/Agensi Kerajaan nih... hahaha... lalala... lebih baik hantuk kepala kat dinding jelah... lembu dengan lembu... you help me, I lap you lerrrr.... ngeeee.....

Dah 53 tahun bn memerintah... kalau tidak takan jadi macam ini kan... ini bukti dan fakta sahih, setakat ini Keraaaaaaajaan Malaysia belum menafikannya... maknanya betullah tuuuuu.... (klik sini)

Paling best sekali... semua ketua2 jabatan/agensi keraaaaajaan nih... kaya raya beb... dah tu pulak melayu... dah tu pulak mengaku beragama islam... dah tu pulak... sendiri mau ingat laaaaa...

Apa diorang ingat rakyat bangga ke... dengan cerita tangkapan dan rampasan bodoh diorang nih..., melainkan kalau rakyat malaysia masih bodoh dan percaya dengan cerita atau berita bodoh diorang nih...

6 IkutSukaLu...::

Pak Oncu Thursday, November 18, 2010 11:06:00 PM  

Isa ,, ekau sendir tau kenapo penyeludup ngak di tangkap !!!!! kastam nak juga merasa kayo rayo hahahahah !!!!!!!

Isa Thursday, November 18, 2010 11:07:00 PM  

Pak Oncul

Syyhhh... diam2 nanti orang tau... muakakakakahhhh

Isa Thursday, November 18, 2010 11:13:00 PM  

wann;

bagi yang tahu, boleh laaa.. paham2.

bagi yang baca akhbar pencacai mana diorang paham... 53 tahun di perbodohkan oleh puak2 jahanam tuh..

kastam pencen,  Friday, November 19, 2010 12:29:00 AM  

...kalau kerja nak tangkap barang seludup je tanpa 'penyeludup' tidak payah kerajaan ada Jabatan Kastam..bayar gaji ribu-ribu seorang.

..kalau setakat nak tangkap barang seludup tu,Mat Rempit pun boleh..

..tapi ini olang kastam manyak cerdik tau, dia nak makan keliling..tangkap barang dapat reward, lepas penyeludup dapat wang rasuah..ayooyoo ini macam manyak kaya la mereka..kerajaan pula bayar lagi gaji dan macam-macam elaun..

Anonymous,  Friday, November 19, 2010 9:41:00 AM  

wayang ni dh lama main...

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP