IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Jumaat... Bosan & N3 Merapu...

>> Friday, November 12, 2010

Semalam siang melopong gua mati kutu... kat spital, mana taknya pada sebelah malamnya (malam semalam) pramugari gua sudah angkut gua punya laptop bawak balik... katanya Doktor suruh rehat bukannya mengadap laptop... adooiiyaaaiiii.... dia punya period sudah mai kaaaa...???? Angin baratdaya sudah mari...., lepas pramugari gua blahhh... gua check laci kabinet... fuhh.. nasib baik henpon gua tak kena angkut sekali... kalau tidak wa cakap lu... bukan gua mati kutu jer... kutu pun mati tengok gua..., layan tv jelah....

Paginya pulak (semalam), sementara  menanti "time" untuk gua di"laser"kan, remote tv menjadi teman setia... cerita bodoh bangang pun gua layan... sinetron indon yang gua tak pernah layan pun jadikkkk...., pukul 12.30pm gua ditolak masuk ke bilik pembedahan.. tapi bukan untuk di bedah... kena tembak laser jer... tapi boleh tahan sakitnya kena laser nih... terangkat2 badan gua, sedatif yang doktor bagi pun macam tak power jer... sampai dua tiga kali doktor cucuk masukkan sedatif tahan sakit, terasa buah pinggang gua membengkak macam nak meletup... terasa senak perut bergulung memulas... macam nak terputus dan terkeluar segala isi perut.... hanya Allah jer,, yang MAHA mengetahui betapa terseksanya gua masa tu...

Tiba2 akak nurse yang jaga mesin laser tu... boring agaknya dok tengok gua asyik berjoget jer...  terus dia sound gua "Encik.. jangan gerak2kan badan tu... lari2 batu tu... nanti lagi lama encik kena bertahan..." aarrgghhhhh.... bertambah2 tension ibni stressssss.... gua di buatnya.... bagi melawan kesakitan tersebut.....

Akhirnya... gua pejamkan mata... sambil pusatkan minda fokuskan otak dan lidah, makrifatkan batang tubuh gua dalam bulatan Lam Jalallah... tarik dari pusat ke istana hati dengan berzikir "Subhanallah, Alhamdulillah, Allahuakbar"... sepanjang 40 minit kena tembak laser tu..., alhamdulillah takda ubat bius yang sebaik2 zikirullah, terus terang wa cakap lu... makin lama makin hilang stress gua menahan kesakitan... tiba2 gua tersedar apabila doktor kata dah selesai, "lu balik wad dan rehat... kesan sedatif tu akan buat lu tidor..."

Petangnya terjaga dari tidur... qadha apa yang patut... lepas tu call pramugari gua... cumbu rayu lebih kurang bla.. bla.. bla... hehehe.. dengan kuasa veto gua cakap gua nak jugak laptop gua malam nih.... kalau tidak gua mogok pergi melepak kat bilik Khir toyo main daun terup... kah..kah..kah.... dia gelakkan gua... hampehhh.... mesti kutu mati tengok gua malam nih....


Itulah pasalnya... n3 terakhir gua semalam "Abah... Itu Burung Apa". Dan itulah kali terakhir dengan penuh kesayuan gua melihat laptop gua di bawa pergi dari gua... sedih woooo... adiossss laptop...  see ya at home...

Jam 8.30 (malam tadi), adik beradik, mak abah dan mertua serta pramugari dengan anak2 gua datang melawat, pramugari gua siap bawa tikar bantal nak tidor kat wad teman gua... tapi gua buat bodoh jer... (dalam hati.... Alhamdulillah... sayang jugak dia kat gua.. hihihi..), errr... laptop gua mana...??? adaaaaaa.... katanya... kih..kih..kih... ugutan gua berjaya... yes...yes.... yessss...!!!! Hati pompuan beb... keras2 kerak nasi... kasi jack sikit.. cair wa cakap luuuu....

Apalagi.... sambil melayan semua pelawat yang datang sambil melayan laptop... sambil pok pek.. pok pek... sambil baca email bla..bla..bla... dapat pulak gambar penyokong "The Red Warriors" member hantar melalui email minta tolong ulas, apalagi sudah ada bahan beb... so tersiarlah entry tu pukul 10.00pm.

Sekejap jer... gua siapkan n3 tu..., kalau bab nak belasah umnoapco nih bukannya perlu susah payah nak perah otak... budak tadika kemas sambil menyanyi lagu can ma li can boleh belasah senang2 jer.... pasal dah terlalu busuk sampai ke usus beb... janji mesej gua sampai kat lu orang semua, supaya jangan ikut perangai dan sifat kotor dan keji umnoapco tu....

Hampir jam 11pm... barulah semua pelawat gua beransur2 pulang, lepas semua dah blah... gua continue layan laptop... pramugari gua yang kebosanan keluar sekejap katanya nak tapau roti bakar..., tak sampai lima minit tiba2 dia terjah masuk tanpa salam... terus tunjukkan kat gua suratkhabar The News Straits Times, sambil bagitau... nih.. tengok nih... gua ingatkan berita tergempar apa, rupa-rupanya ha..ha..ha... (gua dah tau citer nih daaa... tapi pura2 terkezut jugalah... )

Lu orang tau lah sifat orang pompuan nih... diorang suka dihargai... jadi apa salahnya berlakon untuk kebaikkan rumahtangga... jangan menipu dan beli Phd palsu sudah laaaa... bukan setakat bini jer... marah, mak mentua pun tumpang kemalu-maluan, mana nak letak muka kalau dapat menantu macam hantu, bikin jatuh kemaluan mak mentua jer... yang sememangnya jenis tak tau malu... hahahaha....

Pramugari gua kata.... "nah tengok nih... nyamuk pun benci kat dia....", ohhh... cerita Khir Toyo suspek denggi, jahat sungguh nyamuk tu..., lepas tu apa lagi gua bedal la... pramugari gua... "pasal tulah gua tak izinkan ide lu nak buat kolam renang kat rumah..., sebab memang tak terjaga punya... lastly jadi pusat ternakan nyamuk... haaa... tengok tuuuu.. Khir Toyo dah kena... buat rumah besar2 siap dengan kolam renang.... takpalah doakan jelah supaya dia cepat.."..............Sembuh....... kata tadi nak tapau roti bakar... beli lebih sket... hehehe..

Khir Toyo... lu pun macam gua jugak, bersyukur dapat habuan masing2, kalau kena macam Najib lagi haruuuu.... kena Campak... lagi gilababas... campak sana... campak sini... nasib baik tak kena campak dengan laki dia... kalau tidak ntah mana dia nak merempat.... jangan berjalan sorang2 pergi PD... ke... pergi puncak alam ke... membawa diri setelah kena campak.... silap haribulan tanpa rekod imigresen dah sampai ke mongolia.... muakakakakahhh...

ooppsss... dah hampir pukul 12.00pm nih.... pukul berapa gua boleh discharge....??? Dah tentu2 gua kantoi Solat Jumaat nih... tak pasal2 gua boleh join menteri yang sorang tu Solat Jumaat di Marriot Hotel.... ngeeeeee.....

15 IkutSukaLu...::

Kakcik Seroja Friday, November 12, 2010 11:42:00 AM  

Salam Isa...

kat spital rupanya!. Semoga cepat hilang segala batu karangAN tu, ya dan cepat kluo dari spital.

Berjiran dengan Wak Khir ke? ;-)

Pue,  Friday, November 12, 2010 2:08:00 PM  

kn lapor kat PERKASA ni...haha

mahaza Friday, November 12, 2010 2:54:00 PM  

ko nak gi bilik khir toyo ko kat KPJ/SMC ke? Bila leh kuar? lepak Ali Corner pekena teh tarik dulu....
aku tak pegi lagi jengok jiran operate nih....

a.samad jaafar Friday, November 12, 2010 3:10:00 PM  

kes batu karang la ni.. banyak lagi benda boleh dimakan.. yg dimakan batu tu watpe hihihi...moga cepat sembuh bro !

Anonymous,  Friday, November 12, 2010 3:19:00 PM  

hehehehe...lawak lak baca entri bro ni...anyway semoga cepat sembuh dari Karang2AN tu ye....^_^

opisboi Friday, November 12, 2010 3:23:00 PM  

kalau lu main trup sama si toyol itu lu jgn lupa bawak penyapu, kalau dia main tipu lu katok kpala dia ngan penyapu biar dia suey seumur hidup ...

opisboi Friday, November 12, 2010 3:25:00 PM  

oops lupa lak nak ucap selama berjaya lu punya laser....semuga jgn darth vader yg laser sama lu...insyaallah lu selamat

Unknown Friday, November 12, 2010 3:55:00 PM  

Salam bro ISA, semoga cepat pulih. ada yang bagitau, 'power' kawkaw selepas operasi batu karang. gua dah teringat lu punya b'day bulan depan sbb sama tarikh dgn arwah mak wa. Ok ciou

ISA Friday, November 12, 2010 5:35:00 PM  

Salam Kakcik;

tension aaarrrr...., terima kasih.

Wak Khir..??? Siapa Wak Khir...??? majistret, lawyer, doktor...???

ISA Friday, November 12, 2010 5:36:00 PM  

Pue;

Minta buat solat hajat lepas Asar bro... hahahah

ISA Friday, November 12, 2010 5:37:00 PM  

mahaza;

Ali Corner...??? Khulafa...???

Nanti gua ajak Khir Toyo sekali...

ISA Friday, November 12, 2010 5:38:00 PM  

a.samad jaafar;

nak buat camne bro... kat malaysia ni, batu jer... belum naik harga...

ISA Friday, November 12, 2010 5:40:00 PM  

Maey;

TQ... Maey, lu jangan gelakkan gua, banyakkan minum air... minimum 3 liter satu hari.

ISA Friday, November 12, 2010 5:42:00 PM  

opisboi,

gua cerita tu pasal dah selamat la.., kalau tak selamat, tak dapek gua nak buat n3 tu.. kah..kah..kah...

Nantilah gua minta penyapu kat makcik indon spital nih...

tq bro...

ISA Friday, November 12, 2010 5:46:00 PM  

Cucu kwantung;

Tq bro...,

Mana tak power bro, dah hampir sebulan air naik kepala... nak balun tak boleh... hahahaha....

B'day gua bulan depan eekkk... lupa pulak gua.. terima kasih ingatkan gua... dan..

Al-Fatihah buat Arwah Mak lu... semoga Rohnya dicucuri RAHMAT.

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP