IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Al-Mau'nah Kisah Benar. - Part 2.

>> Friday, November 26, 2010

Ada yang bertanya, sumber dari mana...??? Jawapannya nanti di last n3 gua bagitau sumbernya.

Ada sekoq malaun "Tanpa Nama" mana ntah, bagitau supaya jangan buang ruang/masa cerita pasal Al-Mau'nah nih. Jawapan buat malaun nih..;

1) Sukahati gua la.. nak tulis atau conteng apa pun kat sini, ini blog gua.. gua punya suka. Apa lu buta atau bingai bangat... lu tak baca ke.. "WARNING" kat pengatas blog gua tu.. 

2) Lu sapa mau ajar gua itu ini, lu suka lu baca.. lu tak suka lu boleh GO TO HELLLL.... yeahhhh...  
3) Baca tak habis... dah nak buat consclusions pelbagai... Bangang... tak terajar...!!!

4) Lain kali kalau nak komen... tulis nama, jangan jadi bacul tak berteloq... (kalau mengaku jantan, kalau betina.. pi mampuih laaaa... hahaha..)

Buat pengetahuan semua, gua siarkan kisah Al-Maunah nih... untuk semua orang berfikir dan nilaikan kepincangan, kecuaian pihak2 tertentu, sikap bodoh sombong dengan pangkat yang ada, sikap bodoh sombong dengan ilmu yang ada, mendedahkan kezaliman pemerintah, mengapa dan sebab geng Al-Maunah menentang kerajaan Mahathir ketika itu, apakah cara perjuangan yang di tuntut dalam Islam, bagaimana berstrategi dan mengatur langkah dalam perjuangan dan macam2 lah... khusus buat yang mahu berfikir...

Samada kisah ini benar atau tidak, tak menjadi persoalan besar, tetapi pengajaran darinya paling utama. Di takdirkan sumber cerita ini dari sebelah pihak sang penguasa, seperti yang dikatakan oleh si prejudis malaun "Tanpa Nama", tetapi isi kandungan ceritanya boleh membuka minda ramai, Alhamdulillah...

Dan.. insyallah... itu pun jika lu orang membaca dengan fikiran terbuka dan melalui mata hati, bukannya dengan tumit kaki... So.. teruskan mengikuti siri-siri sambungannya... baru lu orang faham apa yang gua maksudkan... selamat membaca. Adiooossss...



SENARAI NAMA PEGAWAI DAN ANGGOTA ‘C’ SKUADRON.

YANG TERLIBAT DALAM OPS SUBUH:

PEGAWAI
1. C/INSP I/10958 ABDUL RAZAK BIN MOHD YUSOFF
2. C/INSP I/11741 HAKEMAL BIN HAWARI

PATROL 34
3. SJN 70772 ABU BAKAR BIN HUSSIN
4. KPL 71697 KULOP A/L LEAMA
5. L/KPL 100089 ABD MALEK BIN NORDIN
6. KPL 75092 SHADZAL BIN MAT YON
7. L/KPL 112306 JOHARI BIN HASNAN
8. L/KPL 112902 JASNINATA BIN MAD SAID

PATROL 41
9. KPL 7526 ISMAIL BIN CHE MAT
10. L/KPL 111164 ABU BAKAR BIN WAGIO
11. L/KPL 87004 ARIF BIN KASAH
12. L/KPL 119132 MOHD ZAKUAN BIN SOAIT
13. L/KPL 112990 DIHANAN BIN ANGKAK
14. L/KPL 124667 MOHD AZHAR BIN SULAIMAN

PATROL 42
15. SJN 62265 BAH UDAR A/L BAH WIN
16. KPL 88181 SAID MOHD IDRIS BIN SAID MOHD DUN
17. KONS 71840 KARIM BIN MAT
18. L/KPL 119761 NOR AHMAD KEFLI BIN MOHD SHUKOR
19. KPL 88172 MOHD DAHLAN BIN JALIL
20. KONS 68889 KULOP A/L PAK BIOK

DIALOG DAN RINGKASAN KEJADIAN OPS. SUBUH

Lebih kurang 1200hrs C/Insp. Abd. Razak telah memanggil semua anggota di bawah arahannya yang sedang melaksanakan tinjauan, untuk berkumpul, berbincang, merancang dan menerima arahan baru.

Menurut penilaian mereka, mereka sependapat rancangan awal mereka untuk melancarkan tembakan gas pemedih mata ke lokasi musuh adalah kurang praktikal. Ini adalah kerana lokasi musuh dilitupi oleh kanopi tumbuhan yang lebat, kedudukan musuh di muka bumi yang lebih rendah dari muka bumi pasukan sendiri dan pasukan sahabat juga diambil kira antara salah satu sebab mereka membatalkan rancangan awal mereka.

Sambil berbincang, mereka mengikuti laporan pasukan-pasukan sahabat menerusi set perhubungan. Antara laporan yang menarik perhatian C/Insp. Abd. Razak ialah laporan yang menyatakan Pasukan Keselamatan yang berkawal sekeliling kedudukan musuh telah berjaya memberkas 2 orang musuh yang lari dari kumpulan mereka untuk menyerah diri.

Dari laporan 2 orang musuh yang telah diberkas itu, mereka menyatakan ramai lagi ahli kumpulan mereka yang hendak menyerah diri, tetapi mereka takut ditembak oleh pihak Pasukan Keselamatan atau kumpulan mereka sendiri kerana berpaling tadah.

to be continued...

2 IkutSukaLu...::

Pak Oncu Friday, November 26, 2010 10:32:00 AM  

Pendek je pulak n3,,, potong stim lah pengomen pengomen ni,,,,, setengah page dah hilang demi nak jawap pengomen tu hahahahahhahah !!!!!!!! steady bro jgn emo nanti batu pecah dalam buah pinggang kan susah !!! gua tunggu n3 seterus nya,,,, !!!

Pue,  Friday, November 26, 2010 7:19:00 PM  

aduhh,bro isa....br nk layan dah to be continue...kalu buat filem,xblh nk dpt 40 juta ni...haha

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP