IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

PM Kecewa Konon.... Piiirahhhh...!!!!

>> Tuesday, October 26, 2010

Semalam terbaca kes peruntukan budak sekolah di songlap, pelajar sekolah rendah di Sabah diberikan sandwich tanpa sardin dan sayuran. Lepas tu terbaca pula kisah yang sama sekolah rendah di Perak, peruntukkannya adalah bihun tetapi digantikan dengan mee segera, alasan bodoh yang diberikan susah nak dapat stok bekalan mentah.

Hari ini terbaca pula, kos pembinaan Hospital Tentera di Kinrara Puchong pun di songlap juga...., terbaru gua baru baca seperti di bawah ini;

Pengimbas jutaan ringgit tersadai, kurang diguna: Malaysiakini.

Jutaan ringgit Dana rakyat dibazirkan oleh agensi kerajaan kerana sejumlah mesin pengimbas yang dibeli tidak digunakan sepenuhnya, demikian didedahkan dalam Laporan Ketua Audit Negara 2009 yang dibentangkan di Parlimen Hari ini.

Ini termasuk empat mesin pengimbas jenis Mobile Rapidscan MAX 3345 dan sebuah jenis Portal THSCAN HS 3000 yang dimiliki oleh Jabatan Kastam Diraja Malaysia dan ditempatkan di pejabat jabatan berkenaan di seluruh negara yang menelan belanja sebanyak RM31.96juta.

Weiiii... apa dah jadi dengan Kerajaan Barisan Nasional nih... semakin lama semakin gilababi asyik menyonglap duit jer.. kerja diorang nih... dari tahun 2000 hingga 2009 berapa banyak ketirisan dan amalan rasuah berlaku..???

Barisan Nasional nih tahu mentadbir negara atau tidak, kalau tak tau... semua menteri2nya tolong letak jawatan jelah..., jangan menyusahkan rakyat... binatang haramjadah betul puak2 lahanat nih...

SPRM pulak macam cibai, kononnya buka 20 kertas siasatan, tapi gua rasa banyak yang masuk bawah karpet buat habuk, untuk selamatkan jerung2 besar.....

PM kecewa konon dan berjanji akan mengambil tindakan... perghhhh... kes2 tahun 2005 - 2008, di mana beli spanar dengan harga ribu riban sebiji pun tak selesai sampai laaaa niii...., Kementerian Belia dan Sukan bawah Azalina Othman dulu pun tak setle lagi... sampai betina tu pun dah hilang ntah kemana... piiiraahhhh cakap macam cibai jer...

Weiii... rakyat Malaysia berapa lama lagi mau simpan Kerajaan Korupsi nih.... jom laaa... ramai2 campak dan humbankan semua malaun2 nih ke longkang pada PRU-13, sudah2 laaaa... selama 53tahun diorang bermaharajalela dan kaya raya dengan membelasah duit rakyat sesuka mak bapak diorang jer....

Pergi Jahanam dengan umno dan barisan nasional....

3 IkutSukaLu...::

Anonymous,  Tuesday, October 26, 2010 11:39:00 PM  

Najib kecewa tengok Laporan Ketua Odit Negara...tak usah percayalah ...dia nak main wayang lagi.SPRM nak siasat konon...jugak jangan percaya...semua temberang.Ramai yang tak faham,apa itu konsep 1 Malaysia? Senang aje,jawabnya,konsep main wayang,tipu rakyat,bohongi rakyat dan perhebatkan rasuah.

kiff Wednesday, October 27, 2010 12:24:00 AM  

Sapa kata menteri2 umno tak pandai,mereka2 ini tersangatlah pandai,pandai songlap...hehe

nh Wednesday, October 27, 2010 12:59:00 AM  

bagi dorg(bn) songlap ni perkara biasa bro..cuba lu tanya pegawai kerajaan.dorg lebih tahu.

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP