IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Pemimpin, Peguam Pakatan Rakyat Tolong Bantu Orang Asli.

>> Friday, October 29, 2010

Berdasarkan berita terkini seperti di bawah, di sini gua nak ambil kesempatan nak cucuk jarum sikit kepada Peguam2 serta Pemimpin2 Pakatan Rakyat supaya mendekati Ketua2, Wakil2 atau Tok Batin2 Orang Asli, hulurkan bantuan guaman yang sepatutnya dan uruskan proses untuk membuat laporan polis dan pendawaan mahkamah terhadap dakwaan penyelewengan pemberian elaun/gaji kepada Orang Asli.

SHAH ALAM, 29 Okt - Pegawai Penyelaras Komuniti Orang Asal Negeri Selangor, Jubli Blat hari ini mengesahkan kenyataan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak mengenai kenaikan elaun kepada mereka, adalah permbohongan kerana ia bercanggah dari hakikat sebenar.

Ini berikutan pembayaran elaun tok batin berjumlah RM450 yang didakwa dinikmati mereka juga tidak benar, apatah lagi dilambungkan kononnya mereka bakal menerima elaun berjumlah RM800 mengikut belanjawan 2011.

Najib pada pembentangan belanjawan 2011 dengan bantuan media arus perdana menggembar-gemburkan imbuhan dengan kenaikan elaun tok batin dari RM450 kepada RM800.

Malah, proses pembayaran elaun RM450 ringgit juga bukan secara bulanan, sebaliknya bergantung kepada ehsan Jabatan Hal Ehwal Orang Asli.

Percangggahan ini menimbulkan pelbagai persoalan sekaligus menunjukkan pemimpin Umno Barisan Nasional cuba memperkotak-katik orang Asli melalui tok batin.

"Apa yang kita pertikai elaun yang diterima setakat ini hanya RM200 bukan RM450 seperti yang dikatakan jadi ingin saya ketahui kemanakah pergi baki RM250 lagi?

Lantaran itu, katanya lagi tidak hairanlah golongan tok batin orang asli tidak menaruh minat terhadap pengumuman Najib, malah semakin lali dengan momokan sedemikian.

Menurutnya, bagi orang Asli, mereka terpinggir dari arus kemajuan walaupun kerajaan Umno BN tidak habis-habis menyatakan mereka sentiasa menghulur bantuan.

Lantaran itu, katanya lagi, mereka mahu kerajaan Umno BN menunjukkan bukti pengagihan elaun sebelum ini dan tidak hanya bercakap melalui media kawalan mereka. - TVS News.
Perkara ini tidak boleh dibiarkan berlalu sepi sahaja, semua penyangak2 yang terlibat harus di seret ke muka pengadilan, ambil contoh seperti kes penyelewengan harga kelapa sawit terhadap peserta Felda.

Jangan biarkan anjing2 yang terlibat terlepas bebas tanpa sebarang pendakwaan. Dedahkan segala penyelewengan puak2 ini, dan gua yakin puak2 yang terlibat adalah dari gerombolan umnoapco yahudi laknatullah sendiri.

p/s: Gua dah sms-kan perkara ini kepada YB Khalid Samad sebentar tadi, harap mendapat respons daripada beliau.

2 IkutSukaLu...::

hj jamaludin,  Saturday, October 30, 2010 12:08:00 AM  

Bismilah Hir Rahman Nir Rahim
Salam Bro ISA
Kesian dan sayu bila gua baca N3 ini! Bro ISA walaupun sakit tapi masih bersemangat jitu untuk membantu Orang Asli . Syabas Bro Isa! Tapi kadang kadang gua kesian pulak kat lawyer lawyer Pakatan Rakyat , d suruh bantu kes liwat DSAI , D suruh bantu tuntutan Peneroka Felda , d suruh bantu kerajaan Kelantan untuk tuntutan Duit royalty minyak dan sekarang ini d suruh pulak bantu elaun tok batin yang tak seberapa ????
Kesian lawyer lawyer Pakatan Rakyat macam tak ada kerja yang lain ? Untuk dapatkan segulung ijazah perundangan para lawyer terpaksa keluar duit sendiri berpuluh puluh atau beratus ribu . At LAST jadi barua kehendak Pemimpin dan blogger blogger Pakatan Rakyat .
Addduuuuuuuuuuh! Bro ISA lu pikir orang orang Asli dan peneroka Felda akan mengenang budi apa yang d buat oleh Lawyer Lawyer Pakatan Rakyat . Hello Bro ISA! Sifat manusia sekarang ini MANA ADA LAGI ORANG AKAN KENANG JASA ORANG LAIN, BRO ISA Lu berpijat bumi yang tak akan jadi kenyataan . Apa Lu Pikir Peneroka Felda yang menang kes tuntutan tempuh hari itu akan mengenang jasa Lawyer Lawyer tersebut POOOODAAAH , bila duit dah habis joli sakan , gua gerenti peneroka tersebut akan terhegeh hegeh kat pintu pejabat PM 1 Malaysia . La ini pulak nak suruh Lawyer Lawyer Pakatan Rakyat bantu tuntutan elaun tok batin ,orang Asli. Gua jamin , kalau menang juga kes tuntututan mereka akan jadi sama dengan para peneroka Felda , HABIS DUIT P JUMPA PM 1 MALAYSIA MINTA BANTUAN < sama macam SAYFOOL jumpa PM 1 Malaysia minta biasiswa. Apa apa BRO ISA , gua doakan lu sihat hendaknya.Amin

Anonymous,  Saturday, October 30, 2010 3:16:00 AM  

pahala lagi besar dari duit haji oi

mj

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP