IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Pegawai Kerajaan Tertekan Beb...!!! Kesian Kat Diorang....

>> Wednesday, October 13, 2010

Ada member tanya gua, bro... berapa RM dah habis untuk Persidangan Wanita Pertama Afrika...???

Apa yang gua boleh jawap, RM1.5juta dah kompom terbang buta2 jer.... just untuk promosi dan iklan bodoh di US. Selebihnya gua pun tak tau laaaa.... lu kena tanya dengan Najib Nazak la... dia PM dan dia juga Menteri Kewangan... dia yang jaga kewangan negara dan bini dia tukang perabih joli sini sana...

Negara takda wang.... kasi naik harga minyak senyap2... Rosmah on Najib 95 (RON 95) dari RM1.80 sekarang dah jadi RM1.85 sen.... RM0.05 sen dia sakau senyap2 tanpa pengumuman kepada rakyat, sebab dia takut Rakyat menyalak...., tak cukup wang lagi... kasi naik harga rokok dengan alasan ingin membenteras tabiat merokok di kalangan Rakyat... tapi rokok masih jual lagi, sebabnya tanpa cukai tembakau... siapalah kerajaan barisan najis nih...., apasal tak haramkan saja penjualan rokok macam haramnya dadah... nak naikkan harga gula... nasihatkan rakyat jangan ambil gula banyak2 nanti kena kencing manis...

Tapi bila sembang kononnya kerajaan prihatin terhadap rakyat... kerajaan nak bantu rakyat... kerajaan itu... kerajaan ini... bla.. bla.. bla.... pundek lu orang laaaaa.... nak jer... gua maki dengan bahasa dalam kain....

Berbalik pada soalan member tadi... terus terang gua katakan gua tak boleh jawap buat masa ini, kena tanya mana2 Ahli Parlimen PR untuk dapatkan jawapannya dari Parlimen. Secara peribadi ianya memang satu pembaziran wang rakyat wa cakap lu... kerana persidangan itu akan habis dengan wakil2 dari negara Afrika itu semua kenyang melantak tersandar ke dinding dan dapat duduk di hotel 5 star dengan layanan first class dari kerajaan malaysia yang bodoh nak mampuih nih..., sebab PMnya takut pada bini.

Kalaulah kerajaan malaysia boleh layan rakyatnya dengan first class gitu... sudah tentu2 makcik pakcik kat kampung tu... tetap akan pangkah barisan najis nih... Pakatan Rakyat jangan mimpi laaaa.... nak takluk Putrajaya.... hahahaha....

Alahai... gua tengah syok mengutuk puaka2 terkutuk tu.. ada pulak yang nak menyelit kat sini...., haaaa.... ni ada pesanan dari Prof. Aziz Bari... dia kata;

Perkara 32 (2) Perlembagaan Persekutuan dalam Bab 1 berkaitan jelas menyatakan hak gelaran Wanita Pertama Malaysia adalah kepunyaan Raja Permaisuri Agong, Tuanku Nur Zahirah.

Perkara 32 (2) berbunyi, "Ketua Utama Negara bagi Persekutuan, dan Isteri Yang di-Pertuan Agong (digelar Raja Permaisuri Agong) hendaklah diberi keutamaan daripada segala orang lain di dalam Persekutuan selepas Yang di-Pertuan Agong".

"Bahagian Protokol adalah di bawah Jabatan Perdana Menteri, tidakkah Bahagian Protokol menasihatkan Rosmah mengenai penggunaan gelaran 'First Lady'. Sepatutnya bahagian ini menjalankan tanggungjawabnya dan memberi garis panduan kepada isteri Perdana Menteri mengenai isu ini.

"Perlembagaan amat jelas siapa sepatutnya menggunakan gelaran Wanita Pertama iaitu dalam perkara ini Raja Permaisuri Agong," - sumber.
Ooohhhh... itu jer yang Prof. nak mencelah... wokey... takda hal punya..., dalam isu ini pula gua takda rasa hairan bin ajaib langsung dengan puak2 umnoapco nih... terutama sekali apabila gua bagi tajuk "Pasangan Gila" dalam n3 gua sebelum ini. Hidup diorang nih penuh dengan hipokrasi kepada rakyat.

Lu orang tak nampak ke... kegilaan diorang nih, Perlembagaan Negeri Perak... diorang bedal semacam jer..., Mahkamah dan Perundangan diorang langgar semacam jer.... so... apa ada hal dengan Perlembagaan Persekutuan... ???

Gua tak salahkan Bahagian Protokol JPM, gua yakin diorang mesti dah nasihatkan ataupun takut nak beri nasihat.... itu jer...., sekali kena jegil... kelam kabut semuanya, macam cerita lawatan puaka ke Sri Pentas suatu ketika dulu... budak2 Sri Pentas semuanya naik menyampah beb dengan kelakuan diktatornya.... berlagak nak mampus... arah itu... arah ini... Bossy gilerrrr.... kalau dengan gua mesti dah kena boooo.... punyerrrrr... apa mau takut... bukannya gua makan gaji dengan dia... pi mampuih laaaaa...

Adussss.... malaslah gua nak cerita bab diorang nih lebih2... cuma gua harap... PRU-13 nanti... muka diorang takda lagi dalam market politik malaysia nih.... go to hell jelah... gantikan lah... dengan sesiapa yang lebih layak, yang mempunyai akhlak muslim dan muslimah yang baik, tak kiralah dari umnoapco ke... atau PR... janji ada ciri Islam dan patuh pada Agama.

Pesanan terakhir gua untuk N3 ini, " Weiiii.... Najib Nazak... lu tolonglah... letak jawatan sebagai PM tu... gua dah jelik laaa... dengan perangai lu dan bini lu..... macam2 hal dalam zaman 1Malaysia lu.... macam sial wa cakap lu...."
JANGAN SALAHKAN JPM SAHAJAPegawai JPM 2010-10-12 15:33
Kami pegawai-pegawai Kerajaan tidak kira di mana berada dan bekerja baik di JPM, JPA, MOT, MOH, APMM dan dimana-mana kementerian/jabatan/agensi sekali pun tidak berani bersuara atau menegur salahlaku pengurusan atasan seperti KSU, KPPA, ketua jabatan, setiausaha bahagian yang menjadi balaci politik seperti ini, apatah lagi menegur ahli potitik yang berkuasa seperti Perdana Menteri dan Menteri. Jika kami berani menegur atau bersuara, silap-silap kami kena masuk POOL di JPA. Ini sudah pun berlaku mana-mana pegawai yang berani menentang arus perdana baik pegawai biasa baik JUSA akan segera diPOOLkan dan duduklah mereka di situ sampai pencen. Kalau rasa terhina atau malu eloklah mereka letak jawatan atau bersara pilihan. Inilah dilema kami pegawai kerajaan yang sedang berkhidmat. Jangan salahkan kami di JPM. Sekian, pegawai P&P di JPM.
Di atas tu...  pula untuk lu orang renung-renungkan, adakah pengakuan ikhlas dari kakitangan kerajaan atau sebaliknya, yang gua petik dari ruangan komen, berkaitan dengan isu penggunaan "First Lady".

6 IkutSukaLu...::

Anonymous,  Wednesday, October 13, 2010 1:15:00 AM  

Bro....

Najib ada umum kenaikan harga minyak semasa penyelarasan subsidi.

Lu dgn perisik rakyat sama saje.

Tak baca paper ke?

Satu malaysia tahu bro....

Lagi satu, lu sibuk bising harga minyak naik...

Geng lu naikkan harga air.. ape cer?

haha.... kata orang paku serpih...

ISA Wednesday, October 13, 2010 1:37:00 AM  

Tamingsari;

Najib umum untuk pelarasan RON95 maintain RM1.80 sen, tapi dia tak umum masa Hari Raya hari tu RON 95 naik RM0.05sen.

Lu masih bermimpi lagi ke...??? Nak baca paper apa kejadahnya, dalam paper pun tak tulis pasal kenaikkan tu... naik senyap2 jer...

Itu harga air naik pun 2 sen jer, lagipun tertakluk pada kerajaan persekutuan. Dan masih dalam perbincangan.

Yang lu nak kecoh apahal pasal air, sekarang gua nak tanya lu harga air tu dah lulus untuk di naikkan atau belum...???

Bukannya macam geng lu...

Anonymous,  Wednesday, October 13, 2010 1:53:00 AM  

Uiks...

Lu le yang tak baca paper bro...

Najib umum penyelarasan subsidi.

Itu kiasan kenaikan harga minyak ron95 dan 97, Gas memasak dan Diesel.

Lu baca sini la bro...

http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2010&dt=0716&pub=Utusan_Malaysia&sec=Dalam_Negeri&pg=dn_03.htm

Lain kali jgn baca haprak daily je...

Pasal isu air... bukan puak lu dah laksana ke?

Naik 2 sen kepala otak lu...
Hampir 26% bro...

Reti mengurus ke tidak?

ISA Wednesday, October 13, 2010 2:27:00 AM  

Tamingsari,

Lu paham2 jelah.. gua mana baca utusan meloya tu.. hahaha.. ok.. lu ada bukti.. lu menang bab minyak.

Bab air, setakat naik 2 sen bebankan rakyat ker...? kalau compare dengan kenaikkan minyak 5 sen..???

Segala kenaikkan gula, dan barangan lain, dan bakal naik harga tenusu.

Sama juga soalannya pada kerajaan bn... reti mengurus ke tidak...???

last bloodz Tuesday, December 21, 2010 11:45:00 AM  

kata orang paku serpih ngata orang dia yang lebih.. isa ang org melayu ke x der?? aq nk ang ulas skit masalah melayu pulau pinang boleh?? ada bran ke der?? masalah bangsa sendiri 2.. nk buat kubur pn LGE x bagi.. buat jerat x pa kot.. depan tumah aq penuh bukit jerat.. LGE dasar sombong , bongkak, pukimak..

ko tolong la usal skit.. kot2 boleh menang ka.. le kita debat 2.. :)

Anonymous,  Saturday, March 12, 2011 11:06:00 AM  

suda la gado2...wat perbalahan same umat je..bkn 2dua hal leh settle..'

tggu je la plhanraya umum..dah tu tgkla perubahan camne..org zalim xke mana x...wat tmbh dosa lu je bro..

skang ni nk kan ISLAm..kne la bersatu..bergado hal politik mesia...smpai esok x abes brader..

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP