IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

N3 Merafu Fetang Isnin.

>> Monday, October 11, 2010

(Zunar lukis logo umnoapco kena ronda 7 balai polis, 
yang ni pulak, polis tangkap ayam tu bawa pi ronda 14 balai... kah..kah..kah...)

Dalam negara kita, pemimpin dok sibuk berbalah nak perintah negara. Diorang ni benar benar nak memimpin negara atau nak kaut kekayaan negara sebenarnya??? Siapa yang perintah, dia kaya??? Cuba tengok rumah masing masing..  terutamanya rumah pemimpin umnoapco... ada ke yang duduk rumah teres biasa???

Cuba tengok kereta.. ada ke yang biasa2??? Mana datangnya duit semua tu??? Buat bisnes... helllooooo... dah jadi pemimpin pun masih sempat berbisnes ke...??? Tapi kata takda masa untuk diri sendiri ??? Banyak habiskan masa untuk rakyat.. hehehe.. yea... ke?? gua no komen laaaa.. hahaha.

Gua tak tau la kat mana yang masing masing dok kata jujur, amanah dan berkorban untuk negara...  Yang gua tau apabila negara di timpa krisis, asyik2 Rakyat jer... yang disuruh berjimat dalam segala hal... berbelanja secara berhemah konon.. yang kena potong gaji dan di buang kerja rakyat juga. Asyik Rakyat dok gilababas berkorban untuk negara.

Pemimpin pulak macammana...??? Pandai menasihat rakyat, tapi diorang macam haramjadah..., sepatutnya diorang dulu yang kena potong gaji dan elaun serta blaaa... blaaa.. blaaa..., dah kaya bertambah kaya... macam sial wa cakap lu..., macam tu nak di anggap dan di angkat sebagai Pemimpin... WTF.. jelah...

Siapa sebenarnya yang rugi selama ini??? Kita atau mereka bila berbalah??? Siapa yang dok gelak terbahak -bahak tengok kita berbalah sesama sendiri??? Hurmmmm... gua kecewa gilerrr siut .. Nasib baik la kebelakangan ni ada isu isu yang memeranjatkan negara berlaku... macam cerita sosilawati... PRK Galas... kalau tak..???

Ambik contoh macam sorang pemimpin nih... dalam sembang2 kedai kopi pasti ada sebut nama dia... dah lama gua tau tapi tak berani nak sentuh sebab gua takda bukti, tapi kalau ikut perumpamaan "kalau takda berok negara takan nama dia orang sebut kan...???"

Dalam kes sosilawati... nama dia pun terpalit... dalam kes PKFZ... pun nama dia terpalil... dalam kes rembat tanah orang kampung Pulau Indah... nama dia pun ada jugak... cuma dia tak buat istana jer... macam mamat yang jaga rel dan gate keretapi tu... manyak helan woooo..., dapat jadi pemimpin umnoapco boleh cepat kaya woooo... itu baru satu contoh di antara pemimpin kecil-kecilan berok negara.. yang besar2 bapak2 jerung gergasi tu macam mana pulak yeaaaaa... 

Jom.. lah... kita sepakat wehh.. demi bangsa pun boleh, demi negara dan yang paling penting sekali  demi  ISLAM !!! Tapi kalau dah demi ISLAM, yang menjadi perkara utama... sudah tentu2 kita kena tolak umnoapco dan barisan berok negara... betul tak...???

Sebab umnoapco mana ada mengutamakan ISLAM sebagai perjuangan diorang... yang diorang tau memekak pasal Islam kat atas pentas dan depan wartawan dengan slogan2 yang ntah apa2 jer... apa lu orang ingat Islam boleh tertegak dengan slogan dari umnoapco jer ke... takkan lu orang nak tengok sebuah lagi negara ISLAM tumbang kot..???  Itu pun kot yea... Malaysia ni sebagai sebuah negara ISLAM... hahaha...

Dah la sekarang ni.. makin banyak isu HALAL tapi HARAM  dan HARAM yang di HALALkan. Di mana mana boleh tengok .. terang terang depan mata.. nak kongkek tepi jalan pun boleh...  tonggeng jer... balun... hahaha... kata negara ISLAM .. di mana keISLAMannya???

Di mulutkah??? atau dalam surat beranak... macam si roswah hehe..

Aaahhhh.... banyak sangatlah kalau nak dipersoalkan dengan kerajaan Berok Negara ni... macam sial jer... segalanya...gua cuma risau generasi anak2 gua nanti... apa yang gua nampak generasi muda akan datang semakin hancus... jangan pulak suatu hari nanti... kena cari Ali Rustam untuk jadi wali nikah beb.... payahhhhhh......

Wallahu'alam ..

2 IkutSukaLu...::

Lang Monday, October 11, 2010 7:29:00 PM  

salam bro,

wah tersedar dalam kesedaran yang amat dalam... itu bukan benci... tapi sedar bahawa yang tidak baik perlu disingkir, yang karat perlu dikikis... teruskan kesedaran ini bro supaya lebih ramai orang tersedar...

pasal ayam tu jangan bimbang... udah dihantar ke ayamas untuk menjalani hukuman pancung sampai mati... berani ayam tu mengaku melayu, pada hal muke dia tak mcm melayu pon.

Ramboo Tank Tuesday, October 12, 2010 5:26:00 PM  

Pegawai kerajaan yang taat setia..bersih putih hati jalankan TUGAS..kena maki hamun 30 tahun..sentiasa UNDI/ PANGKAH BN berok negara..masa pilihanraya..bila pencen..dapatlah sebiji kereta baru TAPI rumah LAMA atau rumah BARU..kereta LAMA ajer..UMNOapco..anak TOYO tak sampai pun 10 Tahun..MAHLIGAI 26 juta RM wooi..

Bila kita komplen..dia kata..itulah MELAYAU..suka dengki..tak boleh tengok Melayau lain buat MAHLIGAI..
meLAYAU pecacai bawahan yang duk dalam REBAN AYAM..sokong anak TOYO mati2an..betullah depa nih ada ilmu PUKAU politik..cam Nujum Pak Belalang..bodohlah sampai mampooooos pecacai bawahan UMNOapco hooooi..

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP