IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Lim Guan Eng Pembawa Masalah...

>> Wednesday, October 27, 2010

Hairan betul laaaa... dengan LGE nih.., suka sangat cari pasal dengan bn...., ini bukan gua yang cakap beb, tapi dari Laporan Ketua Audit Negara... kah..kah..kah....

Kepada puak2 umnoapco Pulau Pinang dan Persekutuan... apa komen lu orang pulak...??? Sewaktu di bawah Gerakan lu orang pun 2x5 jer... songlap duit Kerajaan Negeri dan menindas Melayu Pulau Pinang, bila dah kalah baru nak tunjuk hero kononnya membela Melayu..., wooiittt... kat rumah lu orang ada cermin tak...???


Pentadbiran kerajaan negeri Pulau Pinang mencatatkan hasil pendapatan paling tinggi buat dua kali berturut-turut - ia berjaya memungut RM1.1 bilion dalam dana terkumpul bagi seluruh tahun 2009.

Dalam Laporan Ketua Audit Negara 2009, Pulau Pinang adalah negeri tunggal Pakatan Rakyat yang menerima penarafan 'baik'berhubung kedudukan kewangannya - mereka juga mengumpul 29.1 peratus dalam pendapatan sebenar, membawa jumlah keseluruhan kepada RM376.51 juta.

Pada 2008, kerajaan negeri Pulau Pinang memecahkan rekod apabila dana terkumpulnya mencecah RM1.025 bilion seperti yang dinyatakan dalam Laporan Ketua Audit Negara sebelum ini. - Malaysiakini.
Kalau laporan sebegini masih tidak dapat membuka mata dan minda puak2 totok umnoapco gua tak tau nak kata apa lagi dah...., lebih baik lu orang jadi bhaghal umnoapco dulu, kini dan selamanya.

Cuba buat perbandingan dengan negeri2 bawah pentadbiran bn sejak dulu, kini dan tak mungkin selamanya.... apa sudah jadi beb...??? Banyak penyelewengan dan korupsi... wa cakap luuuu.....

Ini salah satu bukti nyata kejayaan Pakatan Rakyat, bermakna peluang perubahan Kerajaan yang di berikan tidak di persia-siakan. Sebab itulah kita perlukan kepada perubahan Kerajaan... lupakan umnoapco dan Kerajaan barisan nasional yang 53 tahun memerintah... buat satu perubahan.

8 IkutSukaLu...::

Anonymous,  Wednesday, October 27, 2010 6:33:00 PM  

Salam!aku tak tau nak cakap apa kalu puak2 UMNOgok dan kuncu2nya masih buta mata dan hati tau la. Apa2 pun aku ucapkan SYABAS dan TAHNIAH kpd Ketua Menteri PP dan barisan Exco2nya.Wsalam!

hj jamaludin,  Wednesday, October 27, 2010 6:44:00 PM  

Bismilah Hir Rahman Nir Rahim
Salam Bro ISA
Tapi bro orang orang melayu d Pulau Pinang da d halau puak UMNO ke Butterworth n kedah yg tinggal mamak j.????
Gua cuma nak nasihat kat lu je!Lain kali lu jangan makan air batu, jambu batu ,gula batu ,dan jangan jalan atas batu dan lagi satu jangan letak batu kat kepala ( kepala batu). So mulai sekarang jauhi apa apa yg berkaitan dengan batu . so moga lu sihat Bro . Ingat pesan gua jangan jadi batu sebagai sahabat lu kerana batu itu mudah jadi BATU API . Ha Ha Ha

a.samad jaafar Wednesday, October 27, 2010 6:47:00 PM  

kalau tanya pendapat orang umno..dorang akan jawab.. "ini orang audit ni...orang PKR ke PAS ni.. siasat!!.."

jai,  Wednesday, October 27, 2010 8:42:00 PM  

Kah kah kah...

Dan kere-jaan persekutuan yang diketuai oleh UMNgOk pulak terlebih belanja sebanyak RM4.83b.

Macam ni kata hanya bn yang mampu memerintah???

HANYA SI TOLOL PERCAYAKAN CAKAP SI BAHALOL!!!

Kah kah kah...

Anonymous,  Wednesday, October 27, 2010 10:01:00 PM  

UMNO/BN NI SEJAK DAHULU KALA MEMANG BUTA BRO!!!

Isa Thursday, October 28, 2010 12:42:00 AM  

hj jamaludin,

lu dah check ke... dalam badan lu ada batu tak???

hahaha...

Isa Thursday, October 28, 2010 12:44:00 AM  

a.samad jaafar,

betul tu bro... mindset diorang dah macam tu sejak dulu, kini dan selamanya...

Isa Thursday, October 28, 2010 12:45:00 AM  

jai,

Budak U pun pening kepala nak selesaikan masalah matematik tu bro...

Hanya Najib Razak jer.. yang cerdik dalam hal ni... hahahaaaa...

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP