IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Keraaaa... Keraaajaaan Barisan Nasional.

>> Monday, October 04, 2010


Kebelakangan ini kebanyakkan n3 gua semua mengarut2... tapi kali ini gua serius beb... gua nak ajak lu orang semua supaya menolak pemerintahan keraa.. keraaajaan barisan nasional dan buat perubahan kerajaan malaysia untuk sekali ini sahaja. Jika parti baru dapat memerintah dan gagal melaksanakan aspirasi rakyat... maka natijah/nasib yang sama akan menimpa mereka.

Kerana kita sebagai rakyat mempunyai hak untuk memilih dan menentukan siapakah Kerajaan akan mewakili kita sebagai Rakyat. Di mana dalam ertikata sebenar "Rakyat adalah Kerajaan" bukannya Barisan Nasional ataupun umnoApco. Jangan takut dan gentar dengan ucapan Najib Razak baru2 ini seperti di bawah:
"PM 1Malaysia Najib Razak mengingatkan kepada semua rakyat supaya mengambil iktibar bahawa kehilangan kuasa Barisan Nasional (BN) di beberapa negeri telah memberi kesan buruk terhadap pembangunan dan kebajikan rakyat."
Apakah rasional dan logiknya dengan kenyataan beliau itu. Apa yang gua nampak beberapa negeri yang beliau maksudkan itu semakin kukuh, dan ianya di akui oleh Jabatan Audit Negara. Tidak seperti negeri2 yang dibawah barisan nasional di mana kebanyakkan akaun/perbelanjaan negeri mengalami pembaziran dan banyak yang diragui.

Inilah masalahnya dengan pemimpin yang takut dengan bayang2 sendiri, mereka telah melakukan kesilapan selama 53 tahun, dalam tempoh itu rakyat cerdik menilai dan para pemerintah ini masih tidak menyedarinya. Mereka tetap asyik dengan slogan dan lagu dondang sayang melayu, membuat dakwaan yang menakutkan rakyat. Itu tidak termasuk lagi dengan ucapan2 dari mantan yang tersunkur di Australia yang sejak dulu, kini dan tak berapa lama dah lagi masih dengan kenyataan dan ucapannya yang berbaur ugutan kepada melayu.

Mereka mendendangkan cerita ciptaan sendiri yang dilihat merendahkan akal dan fikiran rakyat. Mereka bercakap soal kehilangan kuasa Melayu, hilang hak pembangunan dan macam2 lagi, dengan segala andaian yang menyulitkan rakyat dan berunsur perkauman. Padahal mereka telah diberikan peluang berpuluh tahun. Mereka telah disokong berpuluh tahun. Rakyat meneliti, generasi muda juga meneliti. Mereka masih mahu bertahan dan mempertahankan kuasa yang ada tetapi masih berhujah di takuk lama. Masih lagi dalam ruang lingkup untuk memperbodohkan rakyat.

Come on... laaaa, Malaysia kini sedang menuju perubahan, umno/bn kini sedang menghadapi sakaratul maut.... mereka kini berada dalam keadaan yang cukup nazak. Zaman bagi mereka membodohkan rakyat dan menyembunyikan berita/cerita dari rakyat telah berakhir. Kita berada dalam abad ke 21, zaman millenium, zaman IT di mana segala maklumat kebobrokkan mereka dihujung jari sahaja.

Kini mereka sudah mula mengelabah, dan logiknya rakyat akan menghukum Najib dan keraaaajaan barisan nasional dalam PRU-13 yang akan datang, insyallah.., nak tanya juga kepada Najib, apa manfaat yang rakyat dapat daripada usaha BN selama ini, dari aspek;

Sara Hidup Rakyat: Dahlah 60% pendapatan perkapita seisi keluarga negara ini, dengan purata RM3000 sebulan hanya setakat boleh hidup jelah... harga barangan pula semakin mahal, kesihan pula pada golongan pendapatan rendah dengan harga barangan dan kos kehidupan yang tinggi, bergelut pula dalam rumah yang sempit.

Keselamatan Rakyat: Adakah kita selamat...???? Apakah tindakan pencegahan jenayah dari Kerajaaaan.. ??? Setakat slogan Polis Mesra, Cepat dan Betul boleh pakai kaaa..??? Yang gua tau semakin ramai rakyat yang anti-sosial polis. Polis jadi kuda ahli/parti politik Keraaajaan. Rakyat nak polis buat kerja untuk rakyat dan negara, bukannya berkerja dengan umno. Contoh kes Sosilawati... dah berapa ramai yang kena bunuh, dan repot di buat, kenapa tiada sebarang tindakan sebelum ini..???

Kes budak hilang, Adik Sharlinie... apa kesudahannya..??? Kes anggota polis menghilangkan dadah dari dalam balai... apa ceritanya..??? Kalau bab Polis makan rasuah tak payah ceritalah.... semua orang pun tau... setakat batch slogan "Kami Benci Rasuah" yang terpamir di dada setiap anggota, bunyi macam bagus saja, tapi rakyat tau itu semuanya slogan kosong.

Kualiti Pembelajaran Rakyat: Baru2 ini gua berbual dengan seorang Ahli Perniagaan Cina Muallaf, beliau mencadangkan supaya gua menghantar anak2 gua belajar di sekolah Cina kerana mengikut katanya, mutu sistem pembelajaran di sekolah Cina lebih advance jika dibandingkan dengan sistem sekolah kebangsaan.

Tapi apabila gua fikir2 kan kembali dan mengimbas pengalaman gua menjalankan temuduga kerja, gua dapati ada juga budak2 yang straight A's yang keluar dari Universiti... ada yang nak tulih surat pun tak tau, nak bercakap dan buat presentation dengan penuh confident pun tak boleh, apalagi jika nak suruh diorang perah kepala otak berfikir, perghhh.... jauh sama sekali laaaa.... ini semuanya akibat sistem pembelajaran yang di berikan rendah mutu dan tahapnya kepada melayu, apatah lagi dengan sistem AUKU yang sedia ada. Di mana otak/pemikiran para pelajar dibelenggu oleh kuasa politik pemerintah.

Banyak lagi jika hendak dipersoalkan kepada Keraaa... Keraaajaaan barisan nasional ini, cukuplah buat masa ini. Padahal jika di perhalusi, sejak merdeka sehingga kini Melayu tak habis-habis dikelentong oleh umno/bn.

Bagi generasi melayu yang lahir selepas tahun 1968 kian cerdik dan mula mencabar kuasa umno, sedangkan umno tetap dengan kalimah Melayu akan hilang kuasa dan bla..bla..bla... untuk menakut-nakutkan melayu bawahan yang tak ubah sebagai pencacai dan barua kepada mereka yang berkepentingan.

Pada hakikatnya yang akan hilang kuasa itu adalah melayu2 umno sahaja. Sedangkan melayu rakyat bawahan telah lama tertindas dan dimomokkan oleh slogan2 dari pemimpin2 melayu yang gila kuasa, sementara itu dalam masa yang sama semua melayu2 elitis umno sebat habis kekayaan negara buat diri dan kroni masing2.

Kadang-kala tulis panjang berjela macam ni pun tak berguna wa cakap lu... hanya membuang masa.

Why....??? Because... all those moron's never learn... akhirnya rakyat juga yang disalahkan. Parti Pembangkang yang menuntut perubahan juga yang disalahkan.

Apakah Keraaa... Keraaajaaan barisan nasional dan umnoapco itu sentiasa betul..??? Renung2 kan lah...

3 IkutSukaLu...::

orang lama,  Monday, October 04, 2010 9:15:00 PM  

B N = British Nation

U M N O = United 'Malay'? natioal organization

Malay? ini perkataan merujuk bangsa malayalam di kerala dan tiada kena mengena dengan > MELAYU.

Malay cuma tau berjuang utk malay dan sama species dgn mereka.

PakweTizZaqyah Monday, October 04, 2010 10:30:00 PM  

alah..belaja je skolah mana2..TAMIL ke CINA ke KEBANGSAAN ka AGAMA ka.....kalau anak tu nk maleh nk belaja...pemaleh gak jawabnya...nk gak jadi cam setan..cam setan gak jawabnya..

Ramboo Tank Monday, October 04, 2010 11:48:00 PM  

http://gloriamind.blogspot.com/2010/10/kelantan-negeri-miskin-dan-banyak.html..sudi sudi lah baca

http://gloriamind.blogspot.com/2010/09/umno-takut-nak-mampoooooos.html
Sejarah meLAYU UMNO..yang UMNO putar alamkan..terima kasih Tuan ISA..internal security act hee sang moo ding..kih kih kih

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP