IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Islam Cara Melayu.

>> Wednesday, October 20, 2010


‘Di rumah kita, boleh atau tidak kita letak bingkai ayat al-Quran di bawah bingkai gambar lain?’ Itu soalan daripada seorang hamba Allah kepada saya.

Seorang lagi pula bertanya, ‘Boleh atau tidak kita makan buah tomato yang isinya berbentuk tulisan Allah?’

‘Kalau pada kulit seorang kanak-kanak ada tulisan seperti kalimah Allah, apa yang patut dia buat untuk masuk tandas?’, tanya seorang yang lain pula.

Di sebuah masjid, disebabkan bilik tandasnya dibina memanjang ke arah qiblat, maka mangkuk tandas di letak mengadap ke arah lebar bilik itu. Hampir-hampir hidung mencium dinding tandas.

Mengapa dibuat begitu? Alasannya tidak boleh buang air mengadap kiblat.

Terbaru, sekumpulan orang memulangkan wang yang diberikan oleh KM Pulau Pinang kerana wang itu adalah daripada taukeh judi.

‘Wang judi haram’, tegas mereka.

Terbaru sekali, seorang MB menadah tangan berdoa sebelum memasang ancak di tiang seri sebuah bangunan yang bakal didirikan. Tangan itu yang merencis tepung tawar, tangan itu yang memasang ancak dan tangan itu juga yang menyalami mufti negerinya.

‘Ptuiih…’, seorang lelaki meludah apabila sebuah lori membawa babi melintasi tempat dia berdiri. Sambil membetulkan seluar pendeknya dia berlalu sambil meratus, ‘Tak guna punya binatang!’

Isteri orang besar sebuah negara yang mengaku dirinya wanita pertama menyeru para peniaga, ‘Kesedaran orang ramai untuk berpakaian secara Islam mesti direbut untuk mengembangkan perniagaan.’

Warak adalah baik tapi warak orang Melayu ibarat warak seorang lelaki yang datang menemui Umar.
‘Tuan, apa hukumnya darah nyamuk yang terkena kain ihram?’
‘Kamu dari mana?’
‘Dari Iraq.’
‘Kamu datang dari Iraq ke Madinah untuk bertanya mengenai darah nyamuk. Mengapa kamu tidak bertanya mengenai darah Husain yang dipenggal kepalanya di Karbala?’

Atau, warak orang Melayu seperti warak Samiri. Tidak memakan harta orang lain secara salah tetapi harta itu dileburkan dan dijadikan patung anak lembu dan disembah.

Demikianlah warak orang kita.
----------------------------------------
Kampong Kubang Paya, Arau – 9:16 pm

1 IkutSukaLu...::

orang lama,  Saturday, October 23, 2010 4:38:00 AM  

hampir seluruh kerabat diraja setiap negeri kat msia nie benci dgn RosaK-Ma@rosmah yg berlagak sombong!

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP