IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Hebahkan Jasa Dan Budi BN Selama Ini...!!!!

>> Wednesday, October 20, 2010

KUALA LUMPUR, 17 Okt — Datuk Seri Najib Razak berkata sudah sampai masanya Barisan Nasional (BN) memberitahu rakyat akan jasa dan budi yang dilakukan parti pemerintah itu selama ini untuk mensejahterakan kehidupan mereka.


Perdana Menteri berkata kerajaan BN tidak banyak mengembar-gemburkan apa yang dilakukan untuk rakyat berbanding parti pembangkang, walaupun mereka hanya membuat sedikit sahaja untuk rakyat.
Di atas tu sedikit petikan dari Malaysian Insider, di mana Najib Nazak menyeru supaya menghebahkan segala jasa dan budi yang telah di buat oleh BN selama ini.... ha..ha..ha.... kenapa ekkkk....??? Sebab dia pun tau... rakyat dah tak percaya dengan BN lagi.... sebab bn kaki kencing.... bn kaki songlap... bn penyangak rakyat... bn pembohong besar... bn penindas rakyat....!!!!

Walau macamana pun gua akan bantu BN menghebahkan segala jasa dan budi yang pernah ditaburkan oleh BN selama ini, seperti di bawah; (ada juga yang dirembat dari Pak Bakaq, cuma edit serba sedikit)

1. Dari kira-kira tiga juta hektar tanah rezab negara sejak merdeka, kini hanya tinggal 1.7 juta hektar sahaja dan siapa yang belasah?

2. Siapakah yang melakukan pengkhianatan terjahat mereka terhadap orang-orang Melayu dalam persempadanan semula kawasan pilihan raya 2003 dahulu?

3. Siapakah yang menjadikan peneroka Felda yang rata-ratanya orang Melayu tak ubah seperti rakyat India yang miskin sedangkan Malaysia sebuah negara yang kaya-raya?

4. Siapakah yang kendurikan gitu-gitu sahaja RM50 bilion saham Bumiputera? Itu belum lagi kira
market capitalisationnya.

5. Siapakah yang berpakat dengan Gerakan memingirkan orang-orang Melayu Pulau Pinang?

6. Siapakah yang suatu masa dahulu merentap bantuan sekolah-sekolah agama rakyat (SAR)?

7. Siapakah yang bunuh orang-orang Melayu Islam di Memali dan Lubok Merbau? (Kalau DAP yang jadi alasan, ketika orang-orang Melayu Islam itu dibunuh, mereka tidak pula berkawan dengan DAP pada masa itu)

8) Kabinet siapakah yang dengan mudahnya ditipu oleh Ling Leong Sick dalam skandal PKFZ?
9) Kerajaan manakah yang membazirkan wang pampasan dalam urusan Jambatan Bengkok Singapura-Malaysia?

10) Kerajaan manakah yang mengadai kedaulatan Pulau Batu Putih?

11) Siapakah yang mengadaikan beberapa blok minyak Malaysia kepada Brunei?

12) Siapakah yang membuat urusniaga pembelian kapal selam Malaysia, sehingga menimbulkan siasatan penyelewengan pembelian di Peranchis dan menyebabkan kematian misteri model Mongolia?

13) Siapakah yang menyebabkan kerugian jutaan RM terhadap syarikat penerbangan Malaysia (MAS)?

14) Kerajaan manakah yang menghina dan mempermainkan agama Islam? Merobohkan masjid?

15) Kerajaan manakah yang meluluskan lesen Judi?

16) Tanah KTM Tanjung Pagar...???? Siapakah punya kerja...????

Perghhhh... banyak lagi kebaikkan jasa dan budi Barisan Nazianal selama ini.... kalau nak di senaraikan satu persatu mau menjadi hikayat 1001 malam....tapi kalau lu orang nak tolong sambung dipersilakan....

Sepatutnya PM harus sedar yang gaji dia, gaji semua menterinya dan gaji semua kakitangan kerajaan sikit sebanyak dibayar dari hasil cukai rakyat.... jadi bersikap jujurlah dengan rakyat... bukannya perbodohkan rakyat.... bangang punya PM....

6 IkutSukaLu...::

jai,  Wednesday, October 20, 2010 4:15:00 AM  

Kah kah kah...

Bn dalam bahaya!!!

Talian hayat diperlukan!!!

Segala yang kononnya jasa2 mereka buat dengan menggunakan duit rakyat harus dihebahkan, macam la duit tu duit mak bapak diorang yang punya.

Kepada pencinta2 bn, sila bantu parti kesayangan anda dengan mendail talian bebas tol di talian:

1-800-GI-MAMPOSSS!!!

Kah kah kah...

opisboi Wednesday, October 20, 2010 7:54:00 AM  

bro kat atas tu semua jasa BNgok & umngokco..lagi satu jasa umngok ialah pada keluarga datuk dia jadi tauke judi sampai sekarang ada dsaham genting..dari datuk sampai ke cucu cicit mentekedarah duit haram..

noor afzan Wednesday, October 20, 2010 10:39:00 AM  

banyaknya 'jasa' deme eh.
ada yang sebelum ini saya tak tahu.

Isa Wednesday, October 20, 2010 1:50:00 PM  

jai,

baru gua tau ada toll free umnoapco... kahkahkah..

Isa Wednesday, October 20, 2010 1:51:00 PM  

opisboi,

pasal tu perangai pun macam haremmmm jer...

Isa Wednesday, October 20, 2010 1:52:00 PM  

noor afzan,

kena buka buku sejarah nih...

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP