IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Desak Najib Letak Jawatan Jer...

>> Friday, October 22, 2010

Banyak Mufti yang bersikap seperti hanjing... para mufti di Malaysia dilihat lebih takutkan pemimpin Umno daripada Allah swt. Segala kesialan dan perbuatan mempersendakan Islam yang dilakukan oleh pemimpin Umno dibiarkan berleluasa tanpa apa-apa bantahan resmi daripada Mufti.

Mereka jadi bisu kerana banyak menjilat kencing dan menyedut lendir Umno!!!

Semakin ramai pertubuhan bukan kerajaan (NGO) Islam, parti politik dan juga orang perseorangan tampil membantah tindakan isteri perdana menteri, Datin Seri Rosmah Mansor yang didakwa menghina syariat Islam dan Rasulullah SAW pada penganjuran Festival Busana Muslim di Monte Carlo, 9 Ogos lalu.



Atau minta peguam negara siapkan fail pendakwaan, dakwa Rosmah Mansor di bawah Seksyen 298 Kanun Keseksaan kerana menghina agama islam. Juga di bawah Seksyen 298A iaitu menyebabkan rasa tidak damai, perpecahan dan rasa tidak senang hati, prejudis kerana menghina agama. Dan jika Rosmah didapati bersalah, maka dia boleh dihukum penjara sehingga setahun atau denda atau kedua-duanya sekali jika sabit kesalahan berdasarkan peruntukkan itu. Itupun jika Pejabat Peguam Negara tak jadi kangaroo.

Jika pejabat peguam negara bacul dan takde maruah, maka tugas dakwa Rosmah boleh diambil alih oleh pendakwaraya syarie. Dakwa si Rosmah ni bawah Seksyen 7 dan Seksyen 8 di bawah Akta Kesalahan Jenayah Syariah (Wilayah-Wilayah Persekutuan) 1997. Ini peruntukkan kedua-dua seksyen ini. Klik Justice For All.

Atau kita ramai2 desak Najib Razak letak jawatan sebagai PM, kerana gagal memberikan imej yang baik kepada Islam dan sebab bini dia terlebih gedik dan perosak Agama Islam.

Kalau dulu boleh buat desakan kepada Pak Lah supaya letak jawatan.... ini apa ada hal dengan Najib pulak...

8 IkutSukaLu...::

Anonymous,  Friday, October 22, 2010 4:20:00 PM  

Memang wajar rakyat khususnya umat Islam mendesak Najib letak jawatan sebab tidak berupaya mengawal isterinya yang menghina Islam.Apa jenis Perdana Menteri yang kita ada,takut bini,ikut aje cakap bini,tak berani nak tegur bini dan munkin keputusan-keputusan negara yang dibuat adalah diilhamkan dan atas kehendak bini(Rosmah).

hj jamaludin,  Friday, October 22, 2010 4:39:00 PM  

Bismilah Hir Rahman Nir Rahim
Salam Bro ISA
Bagi gua pula ,
Kenapa para alim ulama' PAS buta hati dan mata?
Kenapa PAS Pusat koma?
Kenapa Dewan Pemuda PAS Pusat lembut bagaikan 'AUW'?
Kenapa Dewan Muslimat PAS Pusat berselubung rapat panca indera?
Kenapa Penerangan PAS Pusat pekak badak?
Kenapa AJK PAS Pusat membisu bagaikan lidah di gunting.
Kenapa ahli ahli PAS seluruh negeri baik dari ahli grassroot sehingga lah Menteri Besar mahupun Presiden PAS yang bersikap seperti hanjing... para bijak pandai PAS di Malaysia dilihat lebih takutkan pemimpin Umno daripada Allah swt. Segala kesialan dan perbuatan mempersendakan Islam yang dilakukan oleh pemimpin Umno dibiarkan berleluasa tanpa apa-apa bantahan resmi atau buat laporan Polis perihal penghinaan isteri PM 1 Malaysia.
Kenapa hanya PM Najib sahaja d suruh letak jawatan . Bagi gua orang yg berjawatan dalam Parti SeMalaysia WAJIB letak jawatan mereka kerana telah menjadi syaitan bisu . Bagai menyetujui perbuatan isteri PM 1 Malaysia menghina Islam .Mana suara suara pemimpin PAS yg berani buat lapuran Polis .?????????????????????

Wanda Friday, October 22, 2010 5:51:00 PM  

Salam bro...tolong siasat betul2 ..jangan main tuduh je..walaupun rosmah tu aku pun tak suka..tapi tak perlu lah buat fitnah macam ni..nanti diri sendiri yang malu kan dah dpat dosa..tu sebenarnya gambar tu kat tempat lain.

Sila tengok kenyataan disini http://www.emirates247.com/islamic-fashion-on-monaco-s-ramps-1.277555

Isa Friday, October 22, 2010 7:44:00 PM  

hj jamaludin,

Gua tak tau samada lu yang ori atau klon.

Tapi nampaknya lu pun bangang jugak, tak baca paper ke... apa yang Pemuda PAS buat.

Nak harap umno... semuanya takda teloq...

Isa Friday, October 22, 2010 7:46:00 PM  

Wanda,

Nampaknya lu dah jauh ketinggalan bas beb....

Cuba cari maklumat sikit, siapa yang berikan ucaptama pembukaan dalam festival tersebut dan siapakah penaung IFF tu...

Anonymous,  Saturday, October 23, 2010 1:07:00 AM  

rasa macam duduk kat negara yahudi

minda karat Saturday, October 23, 2010 8:48:00 PM  

haji jamaluddun..
lu ni tak tau perkembangan ker dude.. kat tempat gua kat trg ni pemuda pemudi pas semua dh berdemo pasal rosmah puaka ni.. lepas sembahyang jumaat baru2 ni.. lu ni bangang lah dude.. lu tak percaya bukak lah malaysiakini..

wanda.. dah terang dah.. jangan buat buat bta kan tuhan jadikan betul2 buta bar lu tau,..

Wanda Monday, October 25, 2010 3:26:00 PM  

Salam sedara...takpela buta..janji jgn buta hati biarlah kita siasat betul2...kalau kita tak suka takpe...tapi tak baik fitnah org..aku percaya nik aziz yang dihormati pun setuju..

Pertunjukkan fesyen di Monte Carlo yang dianjurkan Dato Shah Reza merangkap kerabat diraja Kelantan dan bekas artis, dijadikan isu politik untuk menjatuhkan imej Rosmah.

Faktanya, Rosmah Poyo ini datang ke majlis tersebut sebagai tetamu VVIP, bukan sebagai penganjur. Tapi pembangkang yang dah terbiasa dengan budaya fitnah, masih lagi cuba kaitkan minah ini dengan penganjuran festival tersebut. Jelas menurut laman web Islamic Fashion Festival, penganjur kepada majlis tersebut ialah Dato Shah Reza, bukan Rosmah.

sambungan di...http://pilihan-anda.blogspot.com/2010/10/ds-rosmah-penganjur-iff.html

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP