IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Dah Macam Anjing umnoapco Lagaknya...

>> Saturday, October 09, 2010


Sumber gambar dari Blog Aku Budak Balun.
Perghhhh... binatang kat tepi tiang tu pun istighfar.. panjang beb... 
maluuu.. nak tengok perangai binatang melayu yang terlebih dari binatang.

Gua tengok dah macam anjing umnoapco jer... bernafsu jer... kat tepi jalan pun jadikkkk..... Inilah hasil didikan yang diterapkan selama 53 tahun bn memerintah.

Ada Sekolah Agama Rakyat (SAR), dinafikan haknya oleh mahatet suatu masa dulu, sebaliknya orang2 Melayu cuba dipinggirkannya. Salah satu usaha yang dijalankan mahatet untuk menyekat kemajuan masyarakat Melayu ialah dengan membunuh pengajaran dan pembelajaran UGAMA. Target utamanya ialah sekolah agama rakyat (SAR).

Tiga orang Perdana Menteri sebelum Mahatet tidak pernah usik sekolah SAR ini. Malah kerajaan British sebelum merdeka pun tak pernah kacau sekolah SAR. Tiba2 Mahatet nak tutup SAR, Mahatet tak mahu bagi bantuan pada SAR. Kualiti pengajian di SAR memangnya cemerlang walaupun ianya ‘dihandicapped’ dengan kekurangan peralatan2, guru2 terlatih, bangunan dan bahan2 pengajaran.

Sekolah2 SAR telah menghasilkan keputusan yang cemerlang sama ada diperingkat UPSR,PMR,SPM dan STPM. Malah keputusan sesetengah sekolah2 SAR ini adalah lebih baik daripada keputusan maktab2 MRSM dan sekolah2 berasrama penuh kerajaan.Namun itu Mahatet dan UMNO menuduh SAR sebagai sarang latihan pengganas dan kader2 PAS. Walau bagaimanapun tuduhan2 ini tidak disokong dengan bukti2 yang konkrit.

Apabila disuruh laksanakan hukum Islam.. hukum Hudud... Mahatet kata ramai rakyat malaysia akan makan sup tangan.

Setelah 22 tahun dia memerintah dan sampai dah tersungkur kat Ostolia... sekarang kita dah nampak hasilnya di mana generasi sekarang dah jadi macam binatang... nak kongkek kat mana2 pun boleh... tak kira siang malam, dah tu pulak tak perlu risau... kalau melekat anak haram, pergi mengangkang kat Jasin... ber "Bin atau Binti" kan Ali Rustam.

Selagi umnoapco/bn memerintah, generasi melayu yang mengaku Islam walau hanya Islam dalam surat beranak sekalipun akan hancur.... apatah lagi dengan generasi wawasan 2020 nanti... tambahan pulak bawah kepimpinanan Najib Nazak... perghhhh.... bertambah ramai masyarakat Judi dan generasi Anak Haram.

Dengan senario kemungkaran yang berleluasa selama umnoapco/bn memerintah negara ini, tolong bagi bukti kat gua dan blog ini... apakah buktinya umnoapco memperjuangkan Islam dan menolong orang2 melayu yang mengaku Islam...????

5 IkutSukaLu...::

kubur lain lain,  Saturday, October 09, 2010 12:13:00 PM  

siapa bebudak tu???? Eeeyyy kat kelantan rasa aku tu....

Maey Saturday, October 09, 2010 2:08:00 PM  

OMG! WTF???? pergghh...mcm ni pon boleh main ke?

Qhairul "Qimminas" Aisyam Saturday, October 09, 2010 3:32:00 PM  

salam,

jika sudi bro, tolong linkkan www.aisyamkimminas.blogspot.com di sini. blog tuan sudah dilinkkan.

MOH KEMBARA Saturday, October 09, 2010 9:28:00 PM  

Salam,
dah komen kat blog Budak Balun tu, tapi boleh gak komen kat sini. Dah nak kiamat kot Malaysia ni. Sekali kena tsunami ke, apa ke...nauzubillah!

Edyes Sunday, October 10, 2010 10:36:00 AM  

salam kepada abangku ISA,

Bila sentuh mengenai Sekolah Agama Rakyat (SAR), ia mengimbau sesuatu yang tidak boleh saya lupakan dalam dunia politik yg saya ceburi.

suatu masa dulu, sayalah orang yang paling hebat mempertahankan chedet. Saya akui, sy taksub kepada Mahathir. Pernah saya maki 2-3 orang yang secara terbuka kutuk Mahathir, sampai macam tu sekali gamaknya.

isu SAR ini hadir beberapa bulan sebelum chedet turun tahta. isu SAR inilah yang membuatkan hati sy terdetik - apakah benar apa yg Mahathir buat selama ini? Apakah betul apa yang aku sokong selama ini?

bayangkan, sekiranya waktu ini hanya 3 daripada 10 anak2 kita yg pandai baca jawi dan quran secara lancar, apakah yg akan terjadi sekiranya SAR ditutup (ketika itu)?

Dengan fikiran celaru, saya sudah meragui orang yg saya taksub. Namun kehadiran paklah membuatkan sy (dan kebanyakkan orang) menyimpan harapan supaya islam itu diperhebat. Malangnya, Islam HADHARI pula yg dibawa oleh imam Abdullah ahmad badawi.

saya meninggalkan UMNO sekitar tahun 2005, walaupun menjadi org kanan kepada seorang Datuk yg sgt rapat kepada Hisham auwww.

walaupun sy meninggalkan umno ketika era paklah, tetapi isu SAR telah memainkan peranan. Ia membuka pintu hati saya utk bertanya, Betulkah apa yang saya sokong selama ini?

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP