IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Asal Ada Kes... Nama Ni... Mesti Sangkut.. Kenapa Ekkk...????

>> Friday, October 08, 2010

Gua pelik bin ajaib bin hairan gilababi dengan dua nama nih.... iaitu Najib dan Rosmah. Lu orang mesti ingat gua maksudkan nama laki bini yang pupular tu.... dak aaaiiihhhh... gua tak maksudkan diorang laaa... ini Najib dan Rosmah lain punyeeaaarrrr..... dua nama nih top kat kampung Katek Jendul, negeri Pekembar Darul Judi.

Lu orang bayangkan, setiap kali ada kes kat negeri Pekembar, nama dua laki bini nih mesti sangkut, contoh;

1) Masa gua bercuti kat Port Dickson ntah tahun bila gua pun tak ingat beb.... kecoh pasal kes tangkap khalwat dengan artis yang nyanyi lagu favourite gua... madah berhelah... tapi kes tu pun banyak juga dia punya madah berhelah... hahahaha..... senyap sampai la ni....

2) Tak lama lepas tu.... kecoh kat negeri Pekembar kisah hantu An-Tutuya... mencari mangsa orang yang bibir merah jer... tapi bukan bibir merah pompuan yang pakai lipstik, tapi lelaki berbibir merah... kecoh satu negeri beb.... itu pun nama si laki yang di kaitkan...

3) Selang beberapa tahun, kecoh pulak nama si laki, sangkut dengan isu budak tak lulus Uniten, katanya nak minta biasiswa belajar... dah drop out nak biasiswa apa kejadahnya... rupanya biasiswa kepala jubo diorang.., pun nama si laki dikaitkan....

4) Takda angin takda ribut... tiba2 negeri Pekembar dikaitkan dengan enjin jet pejuang negeri tu hilang beb... pun nama si laki di kaitkan jugak... pasal masa tu si laki tu jadi Laksamana Pertahanan Negeri Pekembar.

5) Masa jadi Laksamana Pertahanan Negeri Pekembar jugalah nama si laki kantoi pasal dikatakan rembat duit komisyen beli Kopi Cap Kapal Layar.... RM500 juta beb.... banyak tuuuuu....

6)Yang si bini pulak... selalu bikin sensasi dan cari populariti murahan, ada satu kes tu.... dia kelentong seluruh rakyat negeri Pekembar, kononnya Putera Arab hadiahkan RM7juta atas kejujurannya pulangkan kotak hitam berharga yang disangkakan hilang oleh putera arab tu.... dan RM7 juta tu habis disedekahkan kepada fakir miskin dan anak2 yatim serta rumah kebajikan... kononnyalah.. ntah betui ke idaknya... gua pun tak pasti.. tapi ada masuk paper beb....

7) Si bini ni pulak ramai yang berkata... Queen Control dan mengalahkan laki dia, kononnya dia lebih berkuasa dari laki dia...

8) Macam kes nak beli YB kat negeri Zul Klim, dalam surat siasatan tu siap tulis lagi nama si laki tu... akan bawa banyak duit kalau berminat... itu semua dalam urusan perdagangan manusia melaui politik beb...

9) Sama jugak dengan kes kat negeri Lombong Bijih Timah.... kecoh punya kecoh... nama si laki tu jugak yang jadi mastermind.... memang top gilababi nama si laki tu.... crazy wa cakap luuuu....

Banyak lagilah cerita kisah laki bini nih... kalau lu orang nak sambung cerita, tolonglah senaraikan yeaaa...

Cuma baru2 ni jer... ntah malaun mana pulak dah, punyalah lama kes kawan dia kantoi pasal kes biasiswa jubo... baru sekarang dia menafikan kaitan dengan dua nama laki bini tu..., itu pun berkebetulan pulak nak adanya PRK kat salah satu DUN dalam negeri Pekembar tu...

Dalam banyak kes mengaitkan nama laki bini tu.... sekarang macam ada pula usaha pembersihan nama dua laki bini yang gua rasa banyak hal yang tak elok.... tapi di sorokkan.... kah..kah..kah....

Gua timbulkan hal ini bukannya apa..., sebab ada orang dari negeri Pekembar telepon gua bertanya pandangan nak pilih Ketua Negeri diorang, So... gua nasihatkan supaya pilih pemimpin yang bersih dan berjiwa rakyat, bukannya jenis pemimpin yang banyak skandal dan tak bersih luar dalamnya. Walau sok sek sok sek mengaitkan nama pemimpin tu benar atau tidak... ianya kena siasat dan buktikan kebenarannya... tapi kata member tu pulak... nak siasat kejadah apanya... semua Agensi Kerajaan Negeri Pekembar dalam genggamannya... perghhhh... memang tak boleh buat apa laaaa.....

Kalau macam tu... gayanya, gua nasihatkan kat member tu... supaya menyeru semua rakyat negeri Pekembar tukar pemimpin jelah... kalau tidak memang hancus....

Pepatah ada mengatakan "kalau takda beruk kat atas pokok tu... masakan pokok boleh bergoyang sendiri"....  beruk sok sek sok sek kat atas pokok..... ha..ha..ha....

6 IkutSukaLu...::

Anonymous,  Friday, October 08, 2010 6:42:00 PM  

makna nya org berdua tu hebat,, hebat nya org n9 dan org pahang !!! hahahahahahha

teratailiar Friday, October 08, 2010 7:02:00 PM  

nama depa suey kot...?

pegang apa sumua jadi majal...

hj jamaludinYamaha R6,  Friday, October 08, 2010 7:19:00 PM  

Salam BRO ISA
Kalau tak silap bini dia kata dia tak kenal orang Negeri 9 dan dia pun tak ada adik lelaki atau saudara sedarahnya kat nogori sembilan . Laki dia pun pernah bersumpah yg dia tak kenal siapa itu AN -TUTUYA?

Pak Oncu Friday, October 08, 2010 11:49:00 PM  

Tak kan cikgu MAnsor dia tak kenal,,,,, jadi nya air mani siapa yg masuk dalam faraj mak dio,,, Cikgi Mansor asal Chengkau Rembau n9 hahahahahahahah

MOH KEMBARA Saturday, October 09, 2010 12:18:00 AM  

Salam, orang kata orang kurang tinggi suka buat memacam sbb nak perhatian, ker camner tu Yob ISA? Ni dah dapat bintang tertinggi, tinggi kot kedudukan dia lagi...

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP