IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Wooiii... Mamak Lu Ada Share Ke...????

>> Sunday, September 19, 2010

Apa masalah anak keling sekoq nih.... lu orang baca jelah kat sini, menyampah pulak gua dengan lawak nak cari publisiti murahan dari semua sanak saudara kaum kerabat parpukari yang jadi pencacai umnoApco nih... tu la pasal kecik2 tak nak mampus dah besar menyusahkan orang dengan lawak bangang diorang... memang betul2 celaka jelah puak2 nih....

Dah alang-alang anak keling dalam gambar tu menyemak nak tanya LGE pasal duit judi atau tidak, nih gua nak tanya anak keling ni pulak pasal berita kat bawah nih...., itu semua siapa punya kerja...??? Ntah-ntah anak keling ni pun terlibat sama tak...??? Bangsat punya puak2 umnoApco.... melalak mempertahankan Melayu konon, tapi lu oranglah perompak bapak segala penyamun yang menjahanamkan orang2 melayu.


GEORGE TOWN (Sept 7, 2010): Two Malay non-governmental organisations (NGOs) and 33 individuals have filed a suit against Yayasan Bumiputra Pulau Pinang (YBPP), an Umno-linked agency, after it allegedly transferred 280ha of land reserved for bumiputras to a development company with a non-Malay majority shareholder.

The suit, filed at the High Court here today, claimed the YBPP had passed the three plots located around Bertam in Kepala Batas, to Bandar Kepala Batas Sdn Bhd (BKB).

It identified BKB as a joint-venture with YBPP having only 30% of the shares while Hunza Properties Bhd owned the remaining 70%.

Citing beach of trust and/or breach of fiduciary responsibility, the suit was filed by Ikatan Kelab-Kelab Melayu Negri Pulau Pinang and Persatuan Melayu Pulau Pinang (Pemenang), together with Datuk Yussof Latiff and 32 other individuals.

Yussof, who is the president of Pemenang, later told a press conference the plaintiffs were also concerned as the said plots of land were transferred to BKB on Nov 26, 2001 for only RM21,960,696.

"But a report by a commissioned valuer put the value of the land, according to open market prices on Nov 11, 2001, at RM137,435,000,” he said.

"Because of this, YBPP has incurred financial losses of as much as RM115,474,303," he added.
The writ of summons named YBPP as a defendant along with Tenagas Sdn Bhd, Kumpulan Pinang Hartanah Sdn Bhd, Kumpulan Pinang Properties Sdn Bhd, BKB, Datuk Syed Mohamad Syed Murtaza and three other individuals.

The plaintiffs are asking for the joint-venture agreement YBPP subsidiaries Kumpulan Pinang Hartanah and Kumpulan Pinang Properties made with BKB, and the land transfer to BKB, be declared null and void.
It is also seeking an injunction to prevent BKB from transferring or nullifying any portion of the land still registered under it.

Yussof said Hunza Properties Bhd was a public-listed company that was not controlled by Malays or bumiputras, and its shares were not majority owned by Malays.

He said YBPP was formed in 1980 as a result of an economic convention by Umno that resolved to set up the organisation for the benefit of Malays in Penang.

"To achieve this, YBPP used funds allocated by the government, and through its subsidiary bought several plots of property in Kepala Batas, Penang."

Sumber: The Sun


Gua cukup menyampah dengan puak2 hipokrit nih... terutama sekali kalau ada segelintir geng mamak dari umnoApco yang kaki bodek penjilat tegar jenis talam lima enam muka yang menyemak nih masuk campur cabar sana cabar sini... jenis tak sedar diri tu asal dari mana... memang bangsat dan celaka besar wa cakap lu......

8 IkutSukaLu...::

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o Sunday, September 19, 2010 12:49:00 PM  

salam
boleh tolong tanyakan
duit tangkap orang khalwat tu g mana
duit sita penjenayah g mana
duit saman gi mana
bayar gaji sapa

Putra IJ80 Sunday, September 19, 2010 4:45:00 PM  

Gua tebaca artikel lur nie tengah rehat rehat di R n R Rawang.Hati gua tiba tiba panas melihat wajah Ban--at manusia yang merasakan diri nya Melayu,walhal cara jelas langsung X der ciri org.Melayu ,yg di antara lain ciri itu menekankan Melayu berkulit sawo matang,lemah lembut budi bahasa nya,beragama Islam dan ada lagi lah... tapi ini suruh budak darjah satu pon akan kata dia nie bukan dari keturunan Mellayu. Lepas tur sibuk nak mencampuri urusan orang Mekayu atu mengaitkan diri dlm perkara yg melibatkan Melayu.Nak aje maki CE-AKA,BA-I, tapi kerana agama kita melarang, maka gua akur,tapi gua rasa geli geleman tengok wajah nya yng meraskan diri nya MELAYU.

Yong Sunday, September 19, 2010 9:00:00 PM  

Ade ke orang Melayu nama camni? "Ketua Penerangannya Datuk Seri Reezal Merican Naina Merican"

Isa Sunday, September 19, 2010 11:02:00 PM  

brutal solo,

Gua menyampah betul dgn puak2 ni, benda depan mata diorang buta, duit gaji/elaun yang diorang mentekedaghah selama ni datang dari mana...???

Memang puak2 bangang dan celakalah puak2 laknat nih.

Isa Sunday, September 19, 2010 11:04:00 PM  

Putra IJ80,

Bro, gua memang panas bila keling bangsat nih persoalkan pasal punca duit tu, yang kera..jaan diorang belasah duit cukai haram berpuluh tahun tak pulak nak memekak...

Dah tu pulak mamak keling mengaku melayu... tak ke bangsat celaka namanya tu.

Isa Sunday, September 19, 2010 11:05:00 PM  

Yong,

Kena hadiahkan cermin kat yang makhluk jenis ni....

Anonymous,  Sunday, September 19, 2010 11:32:00 PM  

hehehe kaduk naik junjung, keling nak jadi melayu.

Anonymous,  Monday, September 20, 2010 9:14:00 AM  

Lu orang jgn mare pada pundek2 yg mengaku melayu, lu org kena mare pada yg mengiktirafkan yg pundek2 ini jadi melayu. Yg celaka besau ialah MELAYU mengiktiraf siPUNDEK ini jadi melayu.

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP