IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Salah Ke.. Kalau Kurang Ajar Kat Diorang...???

>> Wednesday, September 01, 2010

JAKARTA: Rumah seorang jurutera Malaysia telah dilempari batu besar dalam tindakan usir atau "sweeping rakyat Malaysia" oleh sekumpulan lima lelaki di sebuah ladang kelapa sawit di daerah Ketapang, Kalimantan Barat, Ahad lalu.

Difahamkan dalam insiden 2 petang itu, kumpulan lelaki berkenaan yang memakai pelekat di baju dengan tulisan "Ganyang Malaysia" telah membaling seketul batu besar ke arah jurutera berkenaan yang ketika itu membuka pintu untuk meninjau keadaan setelah mendengar bunyi bising di luar rumah.

Mereka menjeritkan kata-kata "You Malaysia balik!"

Jurutera berusia 60 tahun itu bagaimanapun sempat menutup pintu banglonya sebelum batu berkenaan menghentam pintu tersebut. - Berita Hairan.
Berapa juta rakyat Indonesia (PATI) yang kini berada di Malaysia...???

Ni... hari raya dah dekat, ramai rakyat indonesia yang akan pulang berhari raya, so bukalah pintu seluas-luasnya untuk diorang berambus pulang ke negara asal mereka. Kemudian selepas hari raya pihak berwajib kena kerja keras campur overtime sikit untuk mengawal pintu masuk secara haram ke negara ini.

Jangan ada pulak yang masih dok buat kelabu mata, terima rasuah dari pendatang asing (PATI). Imigresen dan polis pun... jangan asyik membuta jer.... buat taik mata, perbanyakkanlah operasi menangkap (PATI) nih..., jangan pasal RM10 hengget pun buat2 tak nampak, lepas tu bagi alasan tak cukup kakitangan nak buat operasi... kah..kah..kah....

Selepas buat tangkapan, jangan kurung lama sangat sampai berbulan2 kat depo tahanan, buat perabih duit rakyat jer.... bagi mentekedaghah puak2 tu..., suruh jer... diorang berenang balik ke negara masing2... pandai datang pandai la... balik..., ini tidak... asyik nak berlembut jer... bila dah hantar balik.. nanti diorang masuk lagi... so.. sampai bila nak selesai... atau ada udang sebalik mee udang... hehehe... itu menteri jangan ketawa aaaarrrr.....

Akhir sekali gua nak juga cabar Presiden Perkasam supaya mencadangkan atau mendesak Kerajaaaan Malaysia supaya menjatuhkan hukuman gantung sampai mati kepada setiap pendatang asing, supaya selesai masalah kebanjiran pendatang asing ke negara ini, dan menjadi pengajaran supaya pendatang asing semua nih... fikir beratus juta kali jika nak masuk Malaysia secara haram.

Dan sudah tentu cukong2 yang cari makan hasil perdagangan manusia asing nih... melopong... kah..kah..kah....

11 IkutSukaLu...::

selenggara terowong,  Wednesday, September 01, 2010 4:12:00 PM  

Gua lantik lu jd AG, pe mcm mau ka...

Anonymous,  Wednesday, September 01, 2010 4:13:00 PM  

SOKONGGGGGGGGGGGGGGGGG!!!!!!!!!!

Anonymous,  Wednesday, September 01, 2010 4:13:00 PM  

SOKONGGGGGGGGGGGGGGGGG!!!!!!!!!!

Lang Wednesday, September 01, 2010 4:42:00 PM  

salam bro,

"pak... kartu pengenalan udah saya beli pak... itu dulu ongkosnya delapan ribu ringgit malaysia udah diberi... apa bisa saya dianterkan pulang... atau bapak mau wang yang lebih?... bilang saja pak... jangan gini deh... saya kalau pulang mau kerjan apa pak... bisa kabur lagi saya dari rumah.. waduuuhhh!!!"

Pak Long Wednesday, September 01, 2010 5:44:00 PM  

Salam Isa,
Patut la hang tak leh jadi menteri Isa oii, mampuih habih PATI kalau ikut kepala gelong hang ni... haha...

Pak Long rasa jenayah akan kurang kalau kita tak ambik dah Indon masuk. Memang bukan semua tu penyangak, jadi kalau nak ambik pun kena ketatkan syarat kemasukan tu sikit...

hj jamaludin,  Wednesday, September 01, 2010 6:49:00 PM  

Bismilah Hir Rahman Nir Rahim
Bro ISA
Dulu time gua tak puasa , gua duduk termenong seorang orang kan , di Malaysia ada Polis darat/hutan/trafik/laut/ppp/udara/yg ambil rasuah/ yg tak ambil rasuah dan di Malaysia pun ada askar darat/atas laut/udara/bawah laut dan berbagai peralatan yg cangkeh mangkeh tapi pendatang Asing Tanpa Izin (PATI) dari Indonesia , afrika/bangla/pakistan/gohead gostan dll boleh selamaba gila je boleh masuk Negara Malaysia bukan tanpa dokumen , masuk tak payah pakai dokumen malah boleh kerja kat Pasar Chow kit Road , Pasar2 Borong dan malah boleh niaga kat pasar Ramadhan dan Pasar malam .
Bro lu boleh bayang kan tak? Negara Malaysia ada Polis/Askar tapi PATI boleh lepak kat Malaysia, Di Mata Dunia musuh lihat mutu tahap keselamatan Negara Malaysia terlalu rendah. Itu pasal la Bekas Menteri Temasek Lee Kuan Yew pernah cabar Malaysia serang Temasek, kerana Lee Kuan Yew da boleh baca tahap krebiliti keselamatan boleh dibeli atau dibolosi oleh musuh dan PATI. lu tak malu ke bro pasal perkara ini , PATI Boleh lepak selamba gila tanpa ragu dan takut dgn warga pekerja atau yg jaga keselamatan Malaysia?????????????????????????

mahaza Wednesday, September 01, 2010 11:05:00 PM  

Makin panas dan hatiku juga makin panas melihat kebiadapan dorang. Wisma Putra dok buat bodo jer apahal? Panggil balik Duta ker.... buatlah sesuatu.... kalau takpun kompol PATI masuk dalam barge, sampai tengah laut tendang jer... memang lah kejam tapi nak tunggu rakyat Malaysia mampus dulu baru nak pikir apa nak buat ke?

Incek Akim Thursday, September 02, 2010 12:22:00 AM  

aku setuju dgn idea kau ni ISA. haha~

Anonymous,  Friday, September 24, 2010 6:02:00 AM  

Hey Luther, I doubt it??

Anonymous,  Saturday, September 25, 2010 7:00:00 PM  

Great read! I wish you could follow up to this topic!?

Anonymous,  Monday, September 27, 2010 9:03:00 AM  

Great post! I want you to follow up to this topic!

Paula

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP