IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Ramai Melayu Islam Cara UmnGok.

>> Tuesday, September 07, 2010

Kah..kah..kah...kah....kah....., sori beb.... kah..kah....kah.... izinkan gua ketawa guling2 dulu sebelum gua bagitau sebab kenapa ketiak gua tergeli-geli sesangat petang nih.... kah..kah...kah.....

Sebab yang pertama, gua ulang baca surah di bawah, gua cari maknanya dan terjumpa link Laman Web Rasmi JAIS, jadi gua copy & paste jelah dalam blog nih,

Perintah menutup aurat telah difirmankan oleh allah s.w.t dalam surah al-ahzab ayat 33 yang bermaksud : "Dan hendaklah kamu tetap diam di rumah kamu serta janganlah kamu mendedahkan diri seperti yang dilakukan oleh orang-orang jahiliyah zaman dahulu, dan dirikanlah sembahyang serta berikanlah zakat, dan taatilah kamu kepada allah dan rasulnya. Sesungguhnya allah (perintah kamu dengan semuanya itu) hanyalah kerana hendak menghapuskan perkara-perkara yang mencemarkan dari kamu wahai "Ahlu Bait", dan hendak membersihkan kamu sebersih-bersihnya (dari segala perkara yang keji).


Dari penerangan ayat di atas, jelaslah kepada kita bahawa hukum menutup aurat adalah wajib sebagaimana wajibnya perintah mengerjakan sembahyang,berzakat dan perintah-perintah yang lainnya.

Sebab keduanya, selepas terjumpa link JAIS tu..., gua merayau-rayau blog pulak... maka terjumpalah gambar macam kat bawah tu... apa lagi tanpa rasa berdosa gua pun rembat jelah (gambar dari Perisik Rakyat), pucuk di cita ulam gani petai pun sampai laaaa....boleh jadi bahan beb... sudah terang lagi nak suluh buat apa... memang betul puaka punya umnoApco nih..., perosak agama dan bangsa, kalau lu orang dengar bini member (gambar bawah tu) bercakap pasal Islam kat sini... perghhhh... mau meleleh air seni lu orang semua beb....


So.... JAIS, MAIS, Majlis Fatwa Kebangsaan, JAKIM, Mufta - Mufti, Ketua Agama Islam atau yang sekutu sewaktu dengannya tak nak buat pelarasan ke... antara ayat quran dari link JAIS dengan gambar... siapa tu haaaaa.... he..he..he... ada teloq ka... atau takda teloq... tolong habaq mai sat.... atau tengok jer... gambar tu.. semua pelajaran islam dan segala hukum hakam jadi halalan toyibah.... kah..kah..kah...

Ini yang dinyatakan oleh Nabi s.a.w. dalam sebuah hadith yang sanadnya sahih seperti yang di sebut oleh Ibn Hajar al-`Asqalani dalam Fath al-Bari: “Rosaknya agama apabila ilmu datang daripada yang kerdil, yang dibantah oleh golongan yang `alim. Baiknya manusia apabila ilmu datang dari golongan `alim dan diikuti oleh golongan kerdil”
p/s: Akibat dari pengamatan penuh makrifah pada gambar Bik Mama, sekali lagi di bulan Ramadhan ini, gua telah gagal untuk mengawal air seni gua dari memancut dengan dahsyat gileeeeerrrrr... wa cakap lu...., Bukan kerana apa beb..., kerana teramat teruja rasa kebanggaan yang menyentap jiwa gua apabila melihat bik mama baca quran tanpa menutup aurat....!!!!!!!

8 IkutSukaLu...::

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o Tuesday, September 07, 2010 6:55:00 PM  

jangan marah bro
ni mazhab 1 malaysia
dalil
dalil akal:
tengok je aku cm ni iman kat dalam

wakkaka wakkka wakaka

selamat hari raya maaf zahir batin

Unknown Tuesday, September 07, 2010 7:02:00 PM  

Masalahnya kita hidup kat M'sia ni, ikut cara, acuan UMNO. Ni la Islam yg kita dapat. Dia buat tak apa. Jangan tegur. No komen daripada pihak agama. Padahal dia buat banayak mencemarkan Islam & rosakkan Melayu. Dari dulu lagi, kini masih rosak & selamanya kot.

Aku ingat hadis tu dah tepat dah, cuma lagi rosaknya agama umat Melayu-Islam kita di negara ni adalah kerana ilmu (ceramah politik) datang daripada bukan kerdil - yg berbadan besar (u know who, huh?) & dia yg tak betul tu TAK pula dibantah oleh golongan alim ulamak. See! More like it.

urghhhh,  Tuesday, September 07, 2010 10:56:00 PM  

siut betul la...kena mandi hadas la ni...cehhh

ISA Wednesday, September 08, 2010 1:40:00 AM  

brutalsolo,

hahaha.. mazhab 1 malaysia.. WTF...

Selamat Hari Raya bro...

ISA Wednesday, September 08, 2010 1:42:00 AM  

Hanz,

Betul tu bro... gua setuju sesangat. Tapi gua masih tercari2 lagi cara untuk memecahkan kebuntuan minda puak2 yang mengaku Islam dalam umnoApco tu...

Supaya mereka dapat membuat perbezaan antara Islam sebenar dan islam cara umno.

ISA Wednesday, September 08, 2010 1:43:00 AM  

urghhh,

lu jangan cari pasal kat sini... hahaha...

Anonymous,  Thursday, April 21, 2011 9:40:00 PM  

kalau tutup rambut nanti rosaklah rambut tu, tak pasal2 lekat kesan tudung. baru je lepas buat rebonding kat salon tu... yang penting gaya, hukum agama biarlah diketepikan...menteri/pegawai agama kalau tegur pasal ni mesti kena buang dari jawatan, sebab tu mereka tak berani nak tegur. mereka lebih takut orang yang jahil dari takutkan allah dan sanggup tanggung dosa sama2.

Anonymous,  Thursday, April 21, 2011 9:42:00 PM  

inilah yang dikatakan 1 Malaysia... ape yang halal dan haram dicampuradukkan sekali menjadi 1... 1 malaysia la katakan...

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP