IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Muhyiddin Membangangkan Dirinya.

>> Wednesday, September 29, 2010

KUALA LUMPUR: Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata tindakan penasihat Parti Keadilan Rakyat Datuk Seri Anwar Ibrahim memburukkan imej Malaysia di Indonesia merupakan satu dosa kering.

Timbalan Perdana Menteri berkata Anwar bukan seorang pemimpin sejati kerana dia tidak bertanggungjawab terhadap apa yang dikatanya, malah sanggup berkata apa sahaja serta merosakkan imej negara hanya untuk meraih keuntungan politik.

"Apa yang disebut oleh Anwar Ibrahim ialah satu bukti beliau bersedia untuk berbohong dan berbuat sesuatu yang boleh rosakkan imej negara hanya untuk kepentingan dan tujuan politik dia sahaja," katanya ketika diminta mengulas kenyataan Anwar di Jakarta yang menuduh media Malaysia yang menggalakkan persepsi negatif terhadap Indonesia.

Timbalan Perdana Menteri sebelum itu menyampaikan ucap utama pada forum International Herald Tribune di sini.

Muhyiddin berkata media di Malaysia merupakan institusi yang bertanggungjawab dan tidak mengeksploitasi isu-isu.

Beliau berkata Malaysia dan Indonesia mempunyai hubungan yang baik di semua peringkat dan perasaan anti Malaysia yang timbul kebelakangan ini adalah dicetuskan oleh satu kumpulan kecil.

Mengenai kenyataan pengasas Virgin Group, Sir Richard Branson, bahawa perbicaraan liwat melibatkan Anwar telah menjejaskan reputasi Malaysia, Muhyiddin berkata Malaysia akan menjadi lebih menarik kepada pelabur jika negara ini tidak dicemari kes seperti itu.

"Memang betullah jika tidak ada kes seperti itu, Malaysia akan jadi lebih menarik. Maka, biarlah mahkamah menentukannya...lebih cepat kes itu diselesaikan, lebih baik bagi kita.

"Jika ditanya secara peribadi, jika saya mahu melihat kes ini terjadi dalam mahkamah Malaysia, saya tidak mahu ianya berlaku di mahkamah Malaysia. Saya ingin agar Malaysia bebas daripada semua ini tetapi ini bukannya disebabkan oleh kerajaan," katanya.

Muhyiddin berkata beliau berharap Branson akan sentiasa melihat Malaysia sebagai sebuah destinasi pelaburan dan bagaimana beliau dapat membantu Malaysia menarik lebih banyak pelaburan.

Katanya beliau yakin pendapat Branson itu bukan bertujuan untuk mencampuri urusan dalam Malaysia sebaliknya bertujuan membantu inisiatif Malaysia. - BERNAMA
p/s: Apalah si mat sembab ni merapu dalam forum International Herald Tribune, sedangkan rakyat malaysia sendiri melihat kesemua fakta/bukti yang dibentangkan bertentangan sama sekali dan tidak masuk akal. Hak tertuduh mengikut perundangan dinafikan, pelbagai bukti dan cerita rekaan, mahkamah di kanggaroo kan..., polis diperkudakan... dan macam2 benda2 pelik yang di cipta.

Malahan..., perbicaraan sebelum ini pun (1998) menjadi bahan ketawa dunia, boleh pulak dia katakan ini bukan salah kerajaan. Dan gua akui mat sembab tu berkata benar ianya bukan salah kerajaan. Tetapi salah pemimpin yang menerajui Keraaaajaan itu.

Siapa lagi kalau bukan gerombolan umnoapco yahudi laknatullah... betul tak...???? Dan pasti para hadirin dalam forum tersebut gelak guling2 dengan ucaptama TPM yang membodohkan diri sendiri tu.... bangang..!!!

Dah la... rakyat Malaysia di bangangkan... ini nak membangangkan rakyat asing pula... last sekali dia yang bangang...

1 IkutSukaLu...::

Yamaha R6,  Wednesday, September 29, 2010 5:03:00 PM  

Salam Bro ISA
Bagi gua kan bro! kalau buat dosa kering ( ala macam daun kering boleh d bakar lepas tu hilang abunya d tiup angin)Minta Maaf pada Hari Raya tahun depan settle la tu.
Tapi Pemimpin Pemimpin UMNOBN ( Kerajaan Malaysia sekarang)lagi teruk buat DOSA BASAH/BESAR ( daun basah mana boleh bakar)! Apa tak teruk Bro .Sampai sekarang satu dunia tanya "Apa hal pulak 2 orang ma'laun bangsa Melayu pi letupkan perempuan Mongolia dengan C4 tanpa sebab? Dan kes yg terbaru Jutaan India ,dari cennai datang Malaysia mati tanpa berkubur ? Pelabur pelabur asing pun takut nak melabur duit kat Malaysia ,kalau datang Malaysia je takut kena C4 atau hilang tanpa dikesan.Puak puak UmnoBn Bro kalau da berak tepi jalan , mana nak mengaku dia berak , tak mengaku satu hal lepas tu mereka carilah "kambing hitam" untuk jilat bersih taik mereka?

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP