IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Kakitangan Keraaajaan Barisan Nasional Dah 53 tahun Makan Duit Haram.

>> Thursday, September 30, 2010

Tengahari tadi gua singgah kat sebuah gerai untuk membasahkan tekak, dahaga beb.... ternampak pulak ada paper berita hairan kat atas meja, selak punya selak banyak pulak kisah pemulangan wang ehsan wargaemas Pulau Pinang, dan yang menarik perhatian gua kisah seorang makcik yang kononnya laki dia mati... anak dia pun ntah la... mati ke eksiden ke... gua pun tak ingat apa yang gua baca tadi... hahahaa...

Apa pun persoalannya... gua pasti dan teramat yakin 100% orang2 melayu yang mengaku sebagai beragama islam sudah tentu suka dan percaya dengan cerita tahyul makcik tu.... stendet orang melayu maaa...., setiap  terjadi sesuatu kematian itu... pasti ada cerita di sebaliknya... macam cibai jer...

Kat bawah nih,,, gua petik dari blog Edyesdotcom penjelasan bernas berkaitan wang ehsan tersebut. (Sori bhai... gua rembat sikit n3 lu... tanpa izin, biasa laaaa... perangai Abang Haram memang macam nih... hahaha)

Seperkara yang begitu menyedihkan apabila ada seorang makcik yang menangisi pemergian suaminya beberapa hari setelah mengambil wang ehsan Pulau Pinang. Apa yang sedih bukan mengenai kematian suaminya, tetapi yang sedih ialah bila makcik ini menyalahkan duit wang ehsan sebagai punca ajal suaminya. Sedih apabila makcik ini tidak mempercayai qadak dan qadar, mujur dia tidak menyalahkan Ketua Menteri Pulau Pinang sebagai punca suaminya meninggal dunia.

Untuk pengetahuan semua, daripada peruntukkan RM20 juta kepada warga emas oleh kerajaan negeri, hanya RM10.7 juta saja yang telah digunakan dan telah diagihkan kepada 107,720 warga emas. Adalah menjadi satu musibah yang besar sekiranya semua 107,720 warga emas itu meninggal secara tiba-tiba kerana telah menerima wang ehsan Pulau Pinang.

Kepada makcik yang kehilangan suami tersayang, janganlah tambah penderitaan anda dengan memesongkan akidah sendiri. Kita memahami perasaan kehilangan suami, tetapi janganlah perasaan sedih itu ditafsirkan dengan pemikiran yang sempit kerana mungkin 107,719 orang warga emas penerima wang ehsan negeri pulau masih hidup.
Dan kesempatan ini juga gua nak cabar semua kakitangan Keraaaajaaan 1 Malaysia untuk memulangkan semua wang hasil gaji lu orang kepada Keraaaajaaan Malaysia yang dah memerintah selama 53 tahun. dan secara tidak langsung lu orang semua pun terlibat memakan wang hasil cukai judi selama ini....

Amacam ada berani kaaaa... Muhyiddin Yasin, Reezal Merican dan Azhar malaun apa ntah... gua tak ingat, ada berani kaaaa... kasi explaination kepada semua kakitangan keraaaajaan barisan nasional... yang dah termakan hasil gaji dari wang cukai haram judi, arak, rokok dan segala mak nenek pusat hiburan yang di luluskan oleh keraaaaajaan barisan nasional....????

hahaha... bangang punya puak umnoapco....

11 IkutSukaLu...::

Jef Hadi Thursday, September 30, 2010 9:50:00 PM  

serius makan dalam.

err, yang dah masuk perut, jadi najis segala nak buat camane bai?

haha.

Edyes Thursday, September 30, 2010 10:01:00 PM  

bro... lu buat gua gelak 10minit lahhhh... nie pun tgh gelak lg nie...

gua tak cakap haa, aduka yg cakap... haram yg terlampauuuu... wakakakakakaka

tadi lu baca sotkabar, ada ke ayat mcm kat bawah nie bro?

"kalaulah kami tak ambik wang ehsan kerajaan p.pinang dulu, pasti arwah suami sy masih hidup hingga hari nie"

Yamaha R6,  Thursday, September 30, 2010 11:35:00 PM  

Salam Bro ISA
Petikkan komen Bro ISA "yang dah termakan hasil gaji dari wang cukai haram judi, arak, rokok dan segala mak nenek pusat hiburan yang di luluskan oleh keraaaaajaan barisan nasional....????"
Rokok pun lu cop haram ke?

Yamaha R6,  Thursday, September 30, 2010 11:45:00 PM  

Salam Bro ISA
Tony Curtis ( warga emas actor hollywood ) pun mati kerana tak sempat nak ambil wang ehsan kerajaan Pulau Pinang. kalau lah Tony Curtis sempat ambil wang sumbangan dari Lim Guan Eng @ Ketua Menteri P.Pinang , gerenti dapat hidup lama.

Anonymous,  Friday, October 01, 2010 12:13:00 AM  

Bro... yg dok tgh2 rambut putih hidung mancung tu melayu ke? Macam SIAL...

ISA Friday, October 01, 2010 12:51:00 AM  

sastraboy;

soalan lu hanya ularmak 40 saja yang boleh kawap bro....

ha..ha..ha...

ISA Friday, October 01, 2010 12:54:00 AM  

Edyes;

wakakakaaaa.... nak kena cili mulut nih...

makcik tu ada cakap macam tu ke...??? ha..ha..ha... kalau betul.. sah umnGok tegar tu...

ha..ha..ha..

ISA Friday, October 01, 2010 12:55:00 AM  

Yamaha R6;

Lu tak baca Fatwa dari Majlis Fatwa Kebangsaan ke...???

ISA Friday, October 01, 2010 12:56:00 AM  

Tanpa Nama 12.13am;

Itu mamaklayu daaaaa... menyemak pun yeaaaa jugak...

ha..ha..ha...

Lang Friday, October 01, 2010 2:27:00 AM  

salam bro....

tang cabar tu gua suka banget... tapi gua hingat yang no satu perlu sahut cabaran ni... harus sana sini dan si kusrin... dia kena tunjuk contoh dulu... sebab kalau dia kata duit gaji dia bukan dari duit cukai sebab cukai tu bercampur dengan yang haram... apa gaji dorang tu ambik dari duit zakat ke?... kalau gitu haram dan zalim jugak... sebab yang boleh ambik duit zakat tu hanya asnaf... tergolong ke dorang tu dalam puak asnaf?

halamak... keepan haram.. belakang pon haram... nak kekiri haram ke kanan pon haram... atas bawah pon haram.... hmmm makan pasir le gamaknye..

opisboi Friday, October 01, 2010 9:34:00 AM  

Bro... yg dok tgh2 rambut putih hidung mancung tu melayu ke? Macam SIAL...

Jumaat, Oktober 01, 2010 12:13:00 AM

yg tu kalau hang nak tau tulah melayuKELENG.

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP