IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Apa Nasib Bayi Ini..???

>> Thursday, September 30, 2010

From: AILIS SAFFIYA (ailis_saffiya@yahoo.com)
Date: 2010/9/28

Salam kepada sahabat...

Saya mendapat seorang anak kecil pada malam raya, anak kecil ini adalah anak kepada kawan adik saya. Ibu kepada baby ini berumur 39 tahun dan baby ini berumur 2 bulan lebih. Kalau dilihat pada fizikal anak ini, amatlah comel.

Walaupun sudah berumur 2 bulan lebih tetapi ibu kepada baby ini belum lagi membuatkan sijil lahirnya. Dari lahir baby ini di jaga oleh kakak tirinya yang berumur 17 tahun. Ibunya langsung tak bertanggung-jawab.

Bila ditanya di mana ayahnya jawapannya tak tahu... rupa-rupanya ibu si baby nih pun tak tahu yang mana satu ayah kepada anaknya. Baru-baru ini ibu kepada si kecil nih ada meminta agar anaknya dikembalikan kepadanya tetapi hasratnya dihalang oleh anaknya yang sulung atas alasan berikut:-

1) Ibunya pernah berhasrat untuk menjual bayi ini kepada orang lain.

2) Ibunya tidak berkemampuan, anak sulungnya terpaksa berkerja secara partime bagi menampung perbelanjaan ibunya seperti sewa rumah, membeli susu adik, diapers adik dan macam2 lagi.

3) Ibunya seorang penagih dadah, so... sanggup buat apa saya bagi mendapat bekalan dadah tersebut.

4) Ibunya sendiri tak cukup makan, inikan nak bagi adiknya yang berumur 2 bulan nih makan.

Sekarang baby kecik nih di jaga oleh keluarga saya sememtara menunggu kakaknya habis sekolah. Sayu kalau tengok muka si kecik ini, sekarang ini ayah saya dan kakak si baby nih yang mahu menguruskan sijil kelahiran baby nih.

Jadi jika melihat kepada keadaan si ibunya, haruskah saya kembalikan anak ini kepada ibunya? Saya risau dan takut jika ada perkara yang tidak di ingini berlaku terhadap si kecil ini. Keluarga saya pun sudah menganggap baby nih seperti anak sendiri...

Apakah pendapat serta pandangan sahabat sekalian...???
Nota: Dipetik dari YahooGroups.

4 IkutSukaLu...::

Putra IJ80 Thursday, September 30, 2010 4:41:00 AM  

Pelihara aje lh,sebelum itu dptkan pandangan lain lain pihak yg berkaitan pengambilan anak angkat.,kepada Ibu budak tur pujuk lah dia supaya menyerahkan anak itu kapada anda atau keluarga anda,dapatkan pengakuan bertulis yg dia bersetuju menyerahkan anak itu secara sukarela atas sebab sebab yg.bole di terima.Akir sekali bagi lah sagu hati (wang) pada nya..

Putra IJ80 Thursday, September 30, 2010 4:41:00 AM  

Pelihara aje lh,sebelum itu dptkan pandangan lain lain pihak yg berkaitan pengambilan anak angkat.,kepada Ibu budak tur pujuk lah dia supaya menyerahkan anak itu kapada anda atau keluarga anda,dapatkan pengakuan bertulis yg dia bersetuju menyerahkan anak itu secara sukarela atas sebab sebab yg.bole di terima.Akir sekali bagi lah sagu hati (wang) pada nya..

Yamaha R6,  Thursday, September 30, 2010 4:14:00 PM  

Salam Bro ISA
Gua tak setuju dengan pendapat Bro Baginda . Ada ke? Akal nak bagi baby itu kat ceti Roswah , nanti d C4 kan baby tu
Pendapat Gua la Bro baik baby tu bagi kat Pak Long n Mak Long . Dari Pak Long yg duduk d kampung dok asyik jaga Lembu lembunya , baik dia (Pak Long)jaga baby tu. Lagi pun Janda Limah pun boleh tolong tolong tengok baby tu.

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP