IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

UmnoApco Tak Termampu Membela Islam.

>> Wednesday, August 18, 2010

Kita selalu dengar puak2 umno melalak "Melayu itu Islam. Islam itu Melayu", malahan agenda mereka untuk bergabung/berpadu-paduan berlandaskan kepada Melayu dan Islam kononnya lah..., biasalah kalau puak2 umno sembang deras pasal melayu dan islam ni... dengar boleh percaya jangan sekali, kencing jer lebih....

Jadi bila gua jolok isu budak2 tak puasa (FB), ada komen dari orang kuat parti umnoApco yahudi laknatullan, bukan calang2 orang beb... ketua pemuda cawangan jalan enggang, ampang... hehehe... siapa lagi kalau bukan saudara pembela islam aka melayu sejati..., baca komen beliau;
Assalamualaikum 1malayisa.

Apalah lu bro ISA nak kisah, lantak dioranglah nak agama apa pun, lgpun dlm quran dah sebut "bagiku agamaku bagimu agamamu" so what a deal....lgpn dalam PAS pun bukan semua betul wa cakap lu....ok lah pak koff....

Apa macam sekarang beb... sudah tak termampu lagi ke nak bela melayu islam... hahahaha, jadi kepada orang2 melayu yang beragama islam sudah boleh nampak dengan jelas betapa hipokritnya puak2 umnoApco ini mempermainkan bangsa dan mempermainkan agama demi politik rakus diorang.

Bak kata TukarTiub;
MELAYU BERAGAMA HINDU

Inilah satu satunya pulau/wilayah di kepulauan melayu, di mana warga melayunya beragama hindu. Jika islam tidak datang ke melaka pada 1404 - maka seluruh Indonesia, Malaysia dan Brunei pasti terus mengantui agama hindu.

Ini sama seperti Philipina di mana warga melayu beragama kristian.
Apa komen puak2 parti yang selalu menyalak kononnya Melayu itu Islam dan Islam itu Melayu... ???

Tujuan sebenar gua berkata begitu bukannya apa..., hanya nak ketuk minda melayu2 umnoApco supaya mereka sedar bahawa melayu itu hanyalah bangsa, dan Islam itu adalah hak atau untuk sekalian manusia di dunia ini, dan islam itu bukannya khusus untuk orang2 melayu sahaja.

Jadi kepada pencacai2 umnoApco, buka mata dan minda luas2 supaya senang untuk lu orang menangkis percakapan atau kenyataan dari pemimpin lu orang semua jika mereka bercakap soal nak membela Islam, nanti balik kampung boleh lu orang terangkan kepada mak bapak, pakcik makcik, sanak saudara lu orang iaitu parti umnoApco ini hanyalah hipokrit bangsa dan agama.

Jadi kepada melayu2 yang beragama Islam, perteguhkanlah iman dan taqwa lu orang, kepada melayu2 yang mengaku beragama islam tapi hidup tak mengamalkan apa yang di tuntut oleh Islam lu orang fikir2 lah sendiri. Sekadar ambil contoh melayu macam JJ sudahlah... walau pun ramai lagi melayu yang lebih teruk dari malaun tu dalam parti umnoApco yahudi laknatullah... macam si puteri umnoApco yang di johor tu...

Lagipun dah banyak sangat bukti yang parti umnoApco ini menolak hukum Islam secara terangan dan jelas. Lagi mau sokong ka...???? Ghentikanlah sokongan lu orang pada umnoApco... takda pekdahnya... baik sokong PAS... jahat2 PAS pun... pijak juga masjid...hahahaha....

2 IkutSukaLu...::

AzamDin Wednesday, August 18, 2010 8:56:00 PM  

ahahahahaa biasa la.....

aku baru belajar arab bro..perkataan muzakarah..

muzakarah PAS ngn UMNO tu maksud eh ulangkaji pasal Islam....muzakarah punya muzakarah..PAS kata UMNO celaka..UMNO kata PAS sesat.. ahaha perpaduang apo namonyo tu??? ahahaha..muzakarah ko..men zakar kerah.. ahahahahaha

bak kata BF sepol..UMNO itu ISLAM PAS itu MELAYU.. ahahahahahaahah..

gilo gilo gilo...

Lang Thursday, August 19, 2010 4:29:00 PM  

salam bro..

orang gilo jo yang kato melayu itu islam, islam itu melayu... nabi sendiri yang sebar agamo tak kato arab itu islam, islam itu arab... kalau idak melayu tu jadi hindu je lah...

suroh puak2 gilo tu banyak2 baco kamus dewan... suruh kaji maksud perkataan seperti...

melayu
islam
bangsa
agama
iman
amal

bilo dah paham... suroh cermin diri.. samo tak mcm apo dalam kamus tu...

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP