IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Toyol Mana Tau Malu...!!!

>> Monday, August 02, 2010

Kerajaan Selangor mengalami kerugian sekurang-kurangnya RM8 bilion berikutan kecuaian bekas Menteri Besar, Datuk Seri Dr Mohamed Khir Toyo dalam merunding perjanjian konsesi air dengan Syarikat Bekalan Air Selangor (Syabas).

Sebaliknya, kerajaan negeri pimpinan Pakatan Rakyat sedia berdepan dengan tindakan mahkamah berikutan keengganan memenuhi perjanjian konsesi yang memerlukan tarif air dinaik hingga membebankan rakyat.

Kerajaan Umno Barisan Nasional (BN) pimpinan Dr Khir Toyo sebelum ini menandatangani perjanjian konsesi air dengan Syabas yang membenarkan syarikat itu menaikkan tarif mengikut tempoh tertentu.

Mengikut perjanjian, Syabas dibenar menaikkan tarif sebanyak 37 peratus pada 2009,25 peratus (2012), 20 peratus (2015), 10 peratus (2018) dan lima peratus (2021).

Akibatnya, kerajaan Pakatan Rakyat Selangor terpaksa berdepan dengan syarikat konsesi yang tamak dan berani menuntut jumlah yang melampau jika kerajaan negeri mengambil alih pengurusan air.

Malah, kerajaan negeri tidak gentar berdepan ugutan saman 1 bilion ringgit yang difail Syabas walaupun syarikat ini mendapat sokongan kerajaan Pusat.

Ini kerana kerajaan Selangor lebih mementingkan rakyat yang layak, mampu menikmati hasil dari dasar termasuk pemberian diskaun, insentif dan sebagainya.

Dalam kenyataan media, Setiausaha Politik kepada Menteri Besar, Faekah Husin menganggap Dr Khir Toyo patut berasa malu untuk bercakap soal kepentingan rakyat keranan kecuaiannya menghalang rakyat menikmati perkhidmatan air yang lebih baik.

"Rakyat Selangor berhak mengetahui cerita sebenar dan bagaimana Dr Khir Toyo seharusnya dihalang dari segi moral untuk memberi pandangan terutama dalam tatacara mentadbir negeri ini," kata Faekah.

Faekah juga mengulangi gesaan supaya dokumen perjanjian air dan laporan audit didedah kepada umum supaya rakyat tahu hal sebenar dan hal ini wajar dibawa ke mesyuarat Kabinet.

Langkah wajar bagi mendedahkan penganiayaan Umno BN terhadap rakyat melalui pemberian konsesi ini kepada syarikat kroni, akan diteruskan bagi memberi kefahaman kepada rakyat. - TV Selangor.

p/s: Toyol ada perasaan malu ke...??? Pengecut pulak tu...!!!

8 IkutSukaLu...::

Zolkharnain Abidin Monday, August 02, 2010 8:43:00 PM  

Jasabaik dihargai jika turut senaraikan blog ini dalam bloglost tuan:http://sauhdibongkar.blogspot.com/

hj jamaludin,  Monday, August 02, 2010 9:13:00 PM  

Bismilah Hir Rahman Nir Rahim
Bro ISA
Dulu sibuk dan konfiden nak tawan Negeri Selangor dari kuku besi Barisan Nasional ( BN) .Berbagai bagai janji manis dalam manifesto Pakatan Rakyat jika dapat tawan Negeri Selangor. Tapi sejak dua menjak la ni berbagai runggutan di luahkan oleh Pemimpin pemimpin Pakatan Rakyat bila berdepan dgn masaalah yg di tinggalkan oleh Barisan Nasional
Hello Bro Isa , rakyat Negeri Selangor mungkin sekarang ini dah mula FEDUP dgn alasan alasan bodoh yg diwartakan oleh pemimpin pemimpin Pakatan Rakyat terutama PKR termasuk Menteri Besar Selangor Khalid Ibrahim bila menghadapi masaalah yg di tinggalkan oleh Barisan Nasional. Seolah olah tiada penyelesaian untuk mengatasi masaalah yg ditinggalkan oleh BN.Bila timbul sahaja masaalah ,para pemimpin Pakatan Rakyat akan salahkan pemerintah yg terdahulu. Asik asik salahkan pemimpin yg terdahulu . Hello Bro semua rakyat Negeri Selangor memang tahu yg Barisan Nasional tak pandai takbir Negeri Selangor itu pasal Rakyat Negeri Selangor tukar kerajaan . Rakyat Negeri Selangor hanya menuntut janji janji manifesto yg dijanjikan oleh Pemimpin Pemimpin Pakatan Rakyat .They don't give a damn .To them past is past.We want as what u promised us , that's all . Gua rasakan MB Selangor pun da mula masuk geng ..........WTF.
Di Kelantan PAS ambil alih pemerintahan dari BN selama 22 tahun , tak heboh macam Negeri Selangor. TGNA hanya bekerja keras untuk rakyat Negeri Kelantan walaupun diTEKAN gila oleh Kerajaan Pusat. Tapi tak kecoh salahkan orang itu , atau orang ini. Kenapa tiada runggutan dari TGNA bila berdepan dgn masaalah . Gua rasa TGNA ikut teori " Went there is a wheelchair ,there is a way for Karpal Singh to move around in Malaysia Boleh".

Anonymous,  Monday, August 02, 2010 9:42:00 PM  

dia bukan toyol dia tu anak haramjadah..pukaimak punya sial

CodeNameSomaliPirate Monday, August 02, 2010 10:30:00 PM  

Salam Isa dan Salam Haji J.

Wowww, wa nampak komen Hj J kali ni paling bernas la.

Syabas ji!.

CodeNameSomaliPirate Monday, August 02, 2010 10:41:00 PM  

Tambahan :

Menuduh yang terdahulu menunjukkan bahawa 'kita tidak lebih baik dari mereka'

Atau persepsinya mungkin 'kita, lebih teruk lagi!'

Aji Unta,  Monday, August 02, 2010 10:55:00 PM  

rilek la ji baru sepenggal PR perintah Selangor..aji pun bukan best sangat..sengal ada la..sluar koyak rabak kena la jahit slow-slow ji...tak gitu aji..kalo laju -laju nanti tercucuk jari aji..tak gitu aji jomoto..

hj jamaludin,  Tuesday, August 03, 2010 1:03:00 AM  

Bismilah Hir Rahman Nir rahim
Komentar AjiUnta
Lu ni betul betul lembab macam unta .Jahit baju pakai jahitan tangan. Aduh lu ni hidup tahun bila ni.?Hello Ajiunta alasan lu baru sepenggal bagi can?Hello Khalid Ibrahim itu baru nak belajar jadi MB ke? Dulu khalid ibrahim ibrahim duduk bawah tempurung ke?Alamak lu ni ajiunta betul betul lembab nak mampus? Eloklah la tu! Amalkan sifat lembab lu tu?

Anonymous,  Tuesday, August 03, 2010 8:14:00 AM  

bro isa,
tak payah lah tunjuk muka babi tonyok si toyo nie, wa lebih rela nengok muka babi hutan dari nengok muka anak haram nie

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP