IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Terlepas Pandang Agaknya...

>> Sunday, August 01, 2010

Selesai Isyak tadi Imam mengumumkan ada jemputan Tahlil Arwah di rumah salah seorang jemaah, hanya selang satu blok dari rumah gua dan salah seorang AJK Masjid dan Persatuan Penduduk kawasan kami. Maka berbondonglah para jemaah ke rumah beliau.

Biasalah dalam hal kenduri kendara macam ni... selesai bab berdoa dan sebagainya, masuk pulak bab makan minum.... dalam ramai2 jemaah tu ada yang kerja dengan PKNS, MBSA, Alam Flora, Polis, Guru Besau, Pensyarah UiTM dan Jabatan2 Kerajaan lainnya... so... sambil makan sambil bergebang dan sudah tentulah meriah, banyak input dan output yang gua terima. Best jugak melayan otai-otai ni bergebang.

Yang positifnya, ramai yang memuji pendekatan yang di ambil oleh Kerajaan Negeri Selangor sekarang ini... hinggakan Pak Polisi yang ada pun secara peribadi menganggukan kepalanya tanda setuju, tapi apa boleh buat katanya "menurut perintah" dan dia pun tak banyak persoalan, banyak mendengar dari bercakap.

Kisah Alam Flora yang bakal di ambil alih oleh Kerajaan Negeri, alhamdulillah.... sebabnya lihatlah siapa pemegang sahamnya dan kroni2 nya pula... yang pakai proksi pemegang saham pun ada juga... hehehe... bijak sungguh orang nombor satu tu... kih..kih...kih...

Cuma Syabas sahaja yang agak susah sikit nak kow tim sebab ianya melibatkan orang kayangan... ehem..ehem... tak boleh nak story lebih2 kat sini... kantoi pulak gua nanti... tapi memang celaka dan mencelakakan rakyat gua cakap lu....

Dalam gambar ni.. ada seorang pemegang saham Alam Flora yang tak bernama (proksi)

Pedulikan apa yang gua story kat atas tu..., yang gua nak persoalkan di sini adalah kewujudan Las Vegas dan Mini Jakarta di Selangor nih... apa kejadahnya pula. Apa tindakan penguatkuasaan yang di ambil selama ini, sedangkan dua kawasan ini sudah wujud beberapa tahun yang lalu, sebelum kerajaan bertukar tangan.

Gua di fahamkan, di Las Vegas (lebih tepat dalam bidang kuasa MPSJ) ada kedai arak, pub, meja roulette (judi) dan yang paling best ialah karaoke serta bilik snooker que panjang dan juga que pendek 4/6 inci.... apa barang semua nih.... tiada pemantauan dan penguatkuasaan ke...???. Kawasannya di sebelah siang nampak macam kawasan/pekan cowboy... tapi malamnya happening beb... tambahan pula malam Ahad... perghhh... Bollywood Bangsar pun kalah beb....

Manakala Mini Jakarta pula, sekarang ini telah menjadi kawasan panas... ada roadblock oleh pihak polis di beberapa laluan masuk dan keluar, gua di maklumkan ianya berkaitan dengan berlakunya kes pembunuhan seorang warga ***** baru2 ini, di maklumkan juga bahawa orang2 melayu dan india kawasan itu sekarang ini bergabung untuk membelasah setiap warga ***** yang tinggal di kawasan tu... yang di katakan bersikap kurang ajar setelah mereka mabuk2 dan membuat huru hara dan menghina Islam.

Walau apa pun cerita ceriti yang gua terima malam ini, gua harap ianya akan mendapat perhatian pihak berwajib bagi membenteras kegiatan yang tidak bermoral di dua kawasan tersebut. Dan salah seorang daripada orang kuat di kawasan gua telah berjanji akan membawa perkara ini kepada Khalid Samad selaku Yang Berkhidmat untuk Parlimen Shah Alam pada hari Isnin nanti.

Tunggu dan lihatlah perkembangan selanjutnya..., namun ada juga suara sumbang yang mengatakan mungkin pihak berkuasa terlepas pandang agaknya.... namun bagi gua pula... mungkin ada juga yang buat2 tak pandang... sebab yang di Las Vegas tu... berdekatan dengan balai polis beb.... apa cerita niiiii...... lu jangan cakap macam orang bodoh....

Prejudis kah gua...???? ha..ha..ha....

8 IkutSukaLu...::

Yong Sunday, August 01, 2010 9:07:00 AM  

Yong sokong penuh "reregulation" (ambik balik) Alam Flora dan Syabbas. Alam Flora memang dah lama pecah kontrak sebab tak perkhidmatan tak ikut jadual. Harap lepas gomen ambik, ia jadi lebih efisyen.

Unknown Sunday, August 01, 2010 11:42:00 AM  

salam bro, memang banyak peristiwa sejak akhir2 ni lebih lagi kat Mini Jakarta, minggu lepas member balik keja petang kena road block 3 x sampai lesen/roadtax motor dia gantung kat leher

ISA Sunday, August 01, 2010 12:30:00 PM  

Yong,

Betul tu Yong, di harapkan lebih efisyen seperti yang Yong katakan.

ISA Sunday, August 01, 2010 12:32:00 PM  

zamani,

ha..ha..ha..., itulah pasalnya bro..
gua pun mengelak lalu kawasan tu... cari penyakit jer...

Edyes Sunday, August 01, 2010 4:37:00 PM  

salam bro...

que gua kurang setengah inci nak sampai enam... boleh join ke main snook tu??

kat lubang dia ada bulu tak?

wakakakakaka

hj jamaludin,  Sunday, August 01, 2010 5:28:00 PM  

Bismilah Hir Rahman Nir Rahim
Bro ISA
Banyak banyak ayat lu, ayat yg ini buat gua gelak. Lu kata kat N3 lu "gua harap ianya akan mendapat perhatian pihak berwajib" Ha Ha Ha
Gua da 10 tahun tak gelak Bro! Lu pandai buat lawak juga selain sholat,jamming,suruh Slash buat air teh 'O', pergi kenduri,scuba,buat honey DLL.

ISA Sunday, August 01, 2010 5:47:00 PM  

Edyes.

Gua baca setengah inci jer.... kah..kah..kah...

Yang kat lubang tu.. gua belum try test cuba lagi... ha..ha..ha..

ISA Sunday, August 01, 2010 5:48:00 PM  

hj jamaludin,

ha..ha..ha... pihak berwajib tu ialah Tok Bilal di Masjid berdekatan...

Sendiri mau ingat laaaa.....

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP