IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Sekolah HIV... Amacam...????

>> Saturday, August 07, 2010

Aduhaiiii.... Nampaknya MELAYU masih mengekalkan kedudukan teratas dalam carta bangsa yang Jelik dan Hina dengan menjadi JUARA lagi dalam hal-hal negatif...

Well done, Malays!!! Selamat Maju Jaya Melayu!!!

Inilah yang dibanggakan oleh pejuang2 melayu umnoApco dan Perkasa... ha..ha..ha..., nak martabatkan bangsa konon... lihatlah apa yang sudah terjadi...???? Sebelum nak melalak memekik terlolong berbicara soal perjuangkan martabat bangsa... adalah lebih elok puak2 laknat nih.. mencari penyelesaian dan cara hendak menyelesaikan permasalahan ini terlebih dahulu. Bengong wal unta betullah... puak2 yang selalu bercakap soal melayu ni..., baca kat bawah ni....

KUALA LUMPUR 5 Ogos – Pakar Perubatan Kesihatan Awam, Universiti Putra Malaysia, Datuk Dr. Faisal Ibrahim mendedahkan, daripada 63 penagih dadah yang dikesan setiap hari, 44 daripadanya Melayu

Lebih menyedihkan katanya, daripada 9 kes HIV/AIDS yang dikesan, 6 daripadanya melibatkan individu Melayu dengan purata 3 kematian setiap hari. Fakta diperoleh daripada Kementerian Kesihatan. Bermula dengan cuma empat kes pada 1986, sebanyak 87,710 kes HIV dikesan sehingga penghujung 2009.

Sebanyak: 71.8% atau 62,975 daripada kes itu terdiri daripada individu Melayu diikuti Cina (14.6%) dan India (8%). Ia menunjukkan betapa serius gejala itu di kalangan masyarakat Melayu negara ini,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika membentangkan kertas kerja Seminar Menyambung Kasih Ilahi: HIV/AIDS Bersama Ditangani di Pusat Islam, Jabatan Agama Wilayah Persekutuan di sini hari ini. Turut hadir Ketua Pengarah Jakim, Datuk Wan Mohamad Sheikh Abdul Aziz dan Presiden Majlis AIDS Malaysia, Datuk Zaman Khan.

Faisal menambah, kajian dilakukan Pertubuhan Kesihatan Dunia (WHO) mendapati 60% ibu hamil yang dijangkiti HIV menerima virus itu melalui suami “Masalahnya, mereka ini lama-kelamaan dijangkiti pula virus AIDS yang membawa maut.

Hal ini menyebabkan kira-kira 6,000 kanak-kanak berusia 13 tahun ke bawah menjadi yatim piatu. Pastinya ketiadaan ibu dan ayah membawa kesan sosial yang besar kepada anak itu. Ia secara tidak langsung turut merugikan negara,” katanya.

Beliau turut mengingatkan kira-kira 1,000 peserta seminar tersebut agar memberi tumpuan kepada langkah-langkah pencegahan di kalangan masyarakat bagi membanteras penyalahgunaan dadah di negara ini.

“Pencegahan merupakan satu-satunya jalan kepada masalah ini kerana tiada ubat dan vaksin yang mampu membunuh virus HIV. Apa yang ada hanyalah ubat untuk menyekat pembiakan virus itu. Itu pun ia memerlukan belanja yang besar sehingga mencecah ribuan ringgit setahun,” ujarnya.
Nak tuduh gua kelentong dengan berita jahanamnya bangsa melayu ni... tak boleh.. tak boleh... ha..ha..ha..., sebab berita ini di siarkan oleh akhbar perdana yang paling di sukai oleh puak2 parti umnoApco yahudi laknatullah dan juga Ibrahim Al-Kataki iaitu Utusan Meloya 06/08/2010. Jadi berita ini adalah benar dan sahih belaka... kerana akhbar itu tidak pernah menipu kepada orang2 yang berotak Lembu... kah..kah..kah..

Bagaimana hendak mencegah gejala ini??? Perlukah kita tiru ide Ali Rostam..??? Tubuhkan Sekolah untuk pesakit HIV... amacam..???

Elakkan SEKS BEBAS atau lu orang boleh menjadi seperti ini (MAAF 18sx);




Ada lagi gambar2 yang lebih teruk daripada 3 di atas tu... lu orang tanyalah dengan pakcik google... tak sampai hati gua nak upload kat sini.... eeeeee....

“Dan janganlah kamu mendekati zina; sesungguhnya zina itu adalah suatu perbuatan yang keji. Dan suatu jalan yang buruk”.(QS. Al-Isra : 32)

“Perempuan yang berzina dan laki-laki yang berzina, maka deralah tiap-tiap seorang dari keduanya seratus kali dera, dan janganlah belas kasihan kepada keduanya mencegah kamu untuk (menjalankan) agama Allah, jika kamu beriman kepada Allah, dan hari akherat, dan hendaklah (pelaksanaan) hukuman mereka disaksikan oleh sekumpulan dari orang-orang yang beriman”.(QS. An-Nur : 2)

Renung-renungkan lah.... 

1 IkutSukaLu...::

Paan Ovrtd Saturday, August 07, 2010 3:15:00 PM  

wtf????????hish! sadis la siot...

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP