IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Sama Jer... Bangangnya...

>> Saturday, August 28, 2010


Gua nak tempelak umnoApco bodoh bangang dengan pelbagai maki hamun lagi... gua dah letih beb, yang sebenarnya puak2 tu bukannya tak paham pasal agama nih... diorang tau... sebab diorang tu semuanya mengaku melayu, dan adat melayu masa kecik2 dulu diterapkan pengajian agama, cumanya setelah diorang menceburkan diri dalam politik ni... diorang terpaksa menongkah arus, kalau tidak tak masyuuuukkkk beb...

Dan gua pun cuba juga kontrol bahasa gua dalam bulan puasa nih... dah 18 hari beb... nak masuk 10 hari yang kedua dah.. (20 hari puasa), bila baca sana sini punya cerita baik dari umnoApco/BeEnd mahupun Pakatan Rakyat... naik menyampah pun ada jugak...

Kalau puak2 parti yahudi laknatullah tu dah bangang, yang puak2 Pakatan Rakyat pun terikut bangang jugak kenapa...??? Benda yang takda2 di baginya ada... lepas tu pakat lawan berdentum dentam mempertahankan urat leher masing2... hingga nak melibatkan Sultan... apa kejadah punya cerita laaaa....

Dah 2 hari isu Yb Serdang tu berkumandang, gua malas nak sentuh... pasal  ke dua-dua belah pihak jelas menunjukkan kebangangan masing2... kalau boleh gua tak nak terikut jadi bangang jugak... tapi nak buat macamana kan.... bengang punya pasal maka dalam n3 ini terpaksa jugak laaa... gua membangangkan diri gua untuk menzahirkan perkataan BANGANG kepada kedua-dua puak yang bangang nih...

Apa yang bangangnya..., umnoApco bangang pasal hukum hakam orang bukan Islam masuk masjid atau surau, Pakatan Rakyat pulak... bangang sebab dah tau benda macam ni boleh jadi isu yang boleh di manipulasikan oleh umnoApco demi kepentingan politik diorang, masih tak serik2 dan tak boleh nak pikiaq samada elok atau tidak... baik dari pemimpin macam Nik Nazmi hinggalah kepada orang2 bawahan...

Memang mangkuk ayun bertingkat-tingkat..... lahabau betui..

Lain kali YB-YB bukan Islam kalau nak melawat Masjid/Surau, bagi yang pompuan pastikan dalam beg lu orang ada skaf/kain tudung. bagi yang lelaki... pastikan sentiasa bawa kopiah dan serban.. baru umnoApco tak boleh politikkan isu ini. Karpal Singh dan Lim Kit Siang Malam pastikan sunat burung tu dulu... baru boleh layan...

Pelakon Porno Malaysia, Kapla Samseng Malaysia lu orang tak payah sunat burung dan boleh masuk mana2 masjid/surau sebab lu orang komponen BeEnd... hukumnya halalan toyibah... dan hukumnya wajib untuk di buatkan Solat Hajat atau bacaan Yasin untuk lu orang juga.... dan kepada bini2 menteri, Yb2 umno apco pulak lu orang kalau nak masuk masjid/surau pakai bikini pun takda hal.... Jamil Khir dan Harusanasini boleh buat hukum jadi halal... tak pun Harus... lagi canteeekkkk... hukumnya wajib... buatlah sesuka hati mak bapak lu orang... takda hal punya.....

6 IkutSukaLu...::

baginda® Saturday, August 28, 2010 7:09:00 PM  

saya jer tak bangang kan.kan.kan

Pak Long Saturday, August 28, 2010 8:15:00 PM  

Salam Isa,
Depa memang bangang, bangang, bangang... hihi...

Syok Pak Long, rasa merdeka bila mai blog hang... haha...

Abang Chot,  Saturday, August 28, 2010 8:46:00 PM  

http://4.bp.blogspot.com/_RclVKMy2zj8/SeYK93RY-1I/AAAAAAAAAG8/ojsTeSgj-0o/s1600-h/tok+sami...jpg

AzamDin Saturday, August 28, 2010 9:20:00 PM  

bro..lu marah sapa ni wei??? ahahahahaa

ke tension ngn anak2 ni???

ahahahahahaha

halalan toyibah..

yeeeeebah...

ahahahaha aku tk leh tahan ngn ayat ni.. ahahahahahaahahahaha

Anonymous,  Sunday, August 29, 2010 12:22:00 AM  

Tajuk "Tentang kebolehan kaum Musyrikin dan Kaum Ahli Kitab masuk kr Masjid dan tentang kebolehan mengikat Orang Tawanan di dalam Masjid" Kitab Himpunan hadis hadis pilihan.
Hadis 1
Dari Anas bin Maalik r.a. ia ber kata ;Telah masuk seorang lelaki dengan kenderaan unta,meloloskan untanya di dalam Masjid, kemudian lelaki tersebut mengikat untanya lalu lelaki tersebut bertanya ; Mana di anatara kamu yg bernama Muhammad?" diriwayat oleh Abu Daawud
Hadis 2
Dari ibnu Abbaas r.a. ia berkata ; Banu Sa'ad bin Bakar Dhimaan bin Tsa'labah pernah mengirim utusan kepada Rasulullah s.a.w., maka ia datang kepada beliau , lalu menghentikan ontanya dipintu masjid, kemudian mengikatnya, lalu ia masuk kedalam Masjid , kemudian ia berkata ; Mana dianatara kamu anak lelaki 'Abdul Muthalib?" di riwayatkan oleh Abu Daawud
Hadis 3
Dari Abie Hurairah r.a. ia berkata; Orang orang yahudi pernah datang kepada Rasulullah s.a.w., padahal baginda sedang duduk didalam masjid diantara sahabatnya, kemudian orang orang Yahudi itu berkata ; Yaa! Abal-Qaasim'; ( nama panggilan bagi Rasululllah s.a.w oleh orang orang Yahudi) di riwayatkan oleh Abu Daawud
Hadis 4
Dari Abie Hurairah r.a. ia berkata: Rasullullah s.a.w. pernah mengirimkan sepasukan berkuda kearah Nadjd, maka datanglah pasukan itu dengan membawa seorang lelaki dari Banu Haniefah yang di namakan kepadanya Tsumaamah bin Utsaal, lalu mereka ( para anggota pasukan berkuda)itu mengikat orang itu ( bukan berugama Islam)disuatu tiang daripada tiang tiang yg terdapat di masjid tersebut' diriwayatkan oleh Ahmad, Al-Buchaary,Muslim, Abu Daawud, An-Nasay dan lain lain
Ulama As Shafiee berpendapat dan menetapkan, bahawasanya orang orang musyrikkin boleh masuk semua masjid kecuali Masjid Al-Haram.
kata Ash-Shan'aany :"Pernah orang orang kafir masuk kedalam masjid Rasulullah s.a.w dan duduk sampai lama didalamnya, Bahkan Abu Daawud meriwayatkan bahawa orang orang Yahudi pernah datang kepada baginda s.a.w , sedang Rasulullah s.a.w berada di dalam Masjid.
Cuma Ulama Ahli Madienah menetapkan tidak boleh orang orang musyrik masuk ke dalam Masjid
Soalan
Kenapa Sultan dan Raja di Malaysia hanya murka bab bab masjid je?
Kenapa Sultan dan Raja di Malaysia tak murka bab bab wang dan saham bumiputra yg hilang sebanyak RM 52 Billion ?.
Kenapa Sultan dan Raja di Malaysia tak murka bab bab Felda menipu penoreka ?.
Kenapa Sultan dan Raja di Malaysia tak murka bab bab pelancung asing baik lelaki mahupun perempuan yg terang terang bukan berugama Islam masuk melawat di dalam Masjid?

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP