IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

RON95 + RON97 = RON???

>> Sunday, August 22, 2010

Sebelum ini semua kereta gua guna minyak Rosmah On Najib-97 (RON97), selepas kenaikan harga hari tu... gua tetap maintain harga lama walaupun kena top-up lagi 5 sen, dan downgrade kepada Rosmah On Najib-95 (RON95).

Memang gua rasakan semenjak dua menjak ni, apasal enjin kereta yang selalu gua lenjan Honda City kasar semacam jer... dan kalau tekan pedal minyak tu, rasanya macam nak putus nyawa dia punya pick-up, tak macam dulu2 tekan jer... pedal minyak dalam 10 saat meter cecah 100p/km.

Lu orang tau la... spesis Honda City ada 7 speed gear, dari auto gear tukar ke manual gear macam mana dia punya pick-up... sekali henjut 20 tiang bye...bye... dalam masa 10 saat... tapi kali ini... gua rasakan macam siputbabi lagi laju....

(sori beb.. gua kureng sikit dalam istilah automotif ni.. gua belasah jer.. ikut pemahaman gua... kalau salah itu lu orang punya pasal laaaa... ha..ha..ha...)

Nak kata gua tak servis, baru jer.. minggu lepas gua buat major servis, pun macam cibai jer.. performance kereta tu... mangkuk ayun betul laaaa....

Apabila gua baca di Blog member gua nih budak tak cukup masak lagi nih.. Edyesdotcom, ha..ha..ha... lu orang klik kat nama mamat tu dan baca semua komen kat situ, mana2 pendapat dan pandangan yang positif lu orang ambil. So... hari ini dengan sedaya upayanya, gua cuba mengeringkan tangki minyak kereta gua dan bernawaitu memenuhkannya dengan RON97, nak buat percubaan selama sebulan.

Dalam pukul 11.00pm tadi, gua pun pergilah ke stesyen minyak favourite gua, swipe credit card tanpa menoleh kiri kanan, tup..tup... apabila gua nak angkat nozle RON97..., rupanya kena ikat beb... terbantut planning gua, dah alang2 swipe.... gua isi jugak RM20.00, lepas tu gua pergi stesyen minyak sebelah pulak, kali ini gua usha dulu... dah kompom adanya RON97, baru gua isi fulltank. Puashati gua... hehehe...

Tapi..... lu orang agak2... gua dah isi minyak RON95 + RON97 = RON???? apa ekkkk... adakah kereta gua akan jadi macam kereta dalam filem Fast and Furious atau akan terbakar meletup secara tiba2... gua risau gilerrrr.... nih... mau tak tidoq malam ni.... hahahaaa....

Walau macam mana pun, gua akan perhatikan dalam masa 2 hingga 4 minggu pertukaran jenis minyak ni dan tengoklah hasil keputusannya, kalau hasilnya seperti yang di perbincangkan dalam blog Edyesdotcom tu,,, mamang sah Keraaajaaaan Najib Razak ni nak kena maki hamun dengan gua kow...kow.. punya... pasal menipu rakyat Malaysia...

Lu... tunggu Najib... memang gua akan belasah punyeaaarrrr.....

9 IkutSukaLu...::

Hamba Allah Sunday, August 22, 2010 12:58:00 AM  

bro, nta mmg bes r... klakaw giler.... hahahaa

Prof. Era Pasca Sunday, August 22, 2010 1:08:00 AM  

ini yang sy tau...

sbnarnyue ikut herge mmg RON95 murah
RON97 mahal

beza RON 97 lebihkilo meter sebab pembakaran lebih sempuna dari 95..

RON 95 meninggalkan karbon yang banyak berbanding 97 kerana lebihan bakaran yang tak abis.. sebab tu edyes ckap mudah terbakar... Lebihan itu lah...

Dia jadik karbon dan tersimpan dalam piston sehinga terlampau penuh dan mengakibatkan ketukan...

tapi lebih kurang jugak 97 sebab stil ada karbon cuma kurang...

kalau ada duit lebih bro try isik Shell yang mahal tu.. cuci enjin... V POWER... so pembakaran lebih lengkap...

ISA Sunday, August 22, 2010 1:21:00 AM  

Hamba Allah,

Hahaha.. layan jelah.. pasal otak tengah mereng.. merapu jelah...

ISA Sunday, August 22, 2010 1:22:00 AM  

baginda,

gua top-up tadi dengan V-Power bro... harap macam lu cakap lah...

Anonymous,  Sunday, August 22, 2010 1:44:00 AM  

ron 96 la bro :)

nh Sunday, August 22, 2010 8:30:00 AM  

salam bro,gua bukan nk promo shell v-power bro tp mmg ternyata lancar n power bro.mahal sikit tp puas ati.

Lang Sunday, August 22, 2010 4:59:00 PM  

salam bro...

nak menjawap soklan lu... ron 95 tambah ron 97 jadi berapa?

kereta lu memang power giler dari kete orang lain... sbb kete org lain samada 95 atau 97, tapi lu punye kete udah jadi 192... yang ron tu dah jadi ron ganda dua... pergh.. letih bro bulan posa ni kalau sampai ganda dua kali ron..

sambung seket... bagi gua bro... tak kirelah apa minyak yang kere jaan nak bagi... gua guna yang termurah walau pon gua pon pakai spesisi jerung... jerung gua apa sumbat semua die telan... kalau gasolin (minyak gas) tu boleh jerung gua telan dan perform (bergeraklah) gua tibai je.. janji murah... idup sekarang bukan mewah... jadi kena guna apa saja..

Edyes Monday, August 23, 2010 9:29:00 AM  

bro... kedek la lu.. hehehe... yer la, gua nie budak separuh masak, kot lah ada anak dara yg pandai masak, nak tolong masak lagi separuh tu... gua nie belum kawin dua lagi...

Ron97 kalau campur dgn Ron95 dah ada 2 RON... omputeh panggil twoRON, org melayu panggil TORON !!

wakakakaka

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP