IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Masih Punya Harga Diri

>> Wednesday, August 11, 2010

Kita bukan sudah pandai sangat menipu, tipu menipu jadi permainan hidup umpama layang layang ditarik kemudian bila angin terlalu kuat benang pun putus, layang layang terbang melayang kemudian jatuh. semua penipuan akan terbuka dan persahabatan terputus, seperti putusnya benang layang layang.

Satu!!.... maka kita kongsi jadi sama rata, andai ini terjadi amatlah bahagianya menikmati hidup.sama sama merasa, yang baik manis dengan senyuman dan tawa. tapi mengapa selalu saja yang ada tidak dikongsi sama~

Temanku menceritakan segala duka nestapanya pada tuhan alamraya dan makhluk.membesarkan empat orang anak dalam keadaan yang amat sederhana.tapi siapa yang ambil peduli?

Sangrakus sibuk mengumpul kekayaan buat melancong keluar negara, sedangkan temanku bergelut untuk membesarkan empat orang anak dengan hasil penulisan buku dan lagu lagu, siapa yang ambil peduli?

Pada suatu ketika dulu.. tibalah detiknya si isteri mahu melahirkan, dibawanya si isteri ke klinik tapi kos bersalin amat tinggi. apa jalan lain lagi untuk membayar doktor? ya pastilah dengan meminjam dari satu pihak. tuhan mengirimkan insan yang masih punya harga diri untuk membantu. menitisnya airmata bila melihatkan bayi yang comel itu sempurna lahirnya dan dapat melihat dunia.

Aku hanya memandang dari sudut yang tersingkirkan, sendirian merenung permainan duniawi. siapa yang ambil peduli?

Ahhh... rupanya sangrakus terlalu muda dan mentah untuk memahami kesempitan hidup teman yang lain.

Makanya bukan didalam dunia politikus saja mementingkan diri itu berlaku tapi didalam seluruh kehidupan ini juga.

Ku ambil kata2 dari laskarpelangi buat renungan kalian teman2 ku yang ghairah mengejar kematianmu

''dalam kehidupan janganlah terlalu banyak mahu memiliki tetapi banyakkanlah memberi'' 

NikbinJidan

1 IkutSukaLu...::

hj jamaludin,  Wednesday, August 11, 2010 3:14:00 AM  

Bismilah Hir Rahman Nir Rahim
Ya Allah!Orang yg sedang membaca komen gua ini adalah saudaraKu yg sangat baik kepadaKu. Berkatilah dia Ya Allah, Limpahkan rezeki MU Ya Allah kepadanya. Bahagiakan dia Ya Allah. Kuatkan Imannya Ya Allah! Berikannya kenikmatan Ibadah solat wajib,sholat taraweh/witir/ solat sunnat dan puasa di bulan Ramadhan Ya Allah! Perkayakan dia dgn keilmuan/Hiasilah Hatinya dengan kesabaran dan curahkan Ya Allah kasih dan sayang mu kepada dia. Muliakan wajahnya dgn ketaqwaan dan perindahkan fizikalnya dgn Afiat sempurna . Mempermudahkan Ya Allah!Segala urusannya. Ampunilah dia dari segala dosa. Berkati lah Ya Allah!Amalanya di dalam Bulan yg mulia iaitu bulan Ramadhan.Semoga dia dan keluarga nya dapat menyambut ketibaan Bulan Syawal dengan penuh bermakna disisi keluarga yg tercinta. Tapi jika kematian mendahului segalanya diatas kehendak mu Ya Illahi. Matikan lah dia dalam keimanan yg di redai oleh mu Ya Allah! Amin . Insyakallah!SELAMAT BERPUASA DAN BERSOLAT TARAWEH/WITIR DI BULAN RAMADHAN PADA TAHUN INI, MOGA MOGA KITA ORANG SEMUA BERJUMPA PADA HARI KEMENANGAN (PRU 13)IAITU BULAN SYAWAL. GUA KARANGAN( warta ini ) KHAS UNTUK N3 LU.WASSALAMMU

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP