IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Masih Ada Lagi Manusia Sezaman Nabi SAW.

>> Saturday, August 14, 2010

N3 ini gua petik dari ruang komen blog sahabat di sini, harap beliau izinkan. Apabila terbaca komen sebegini, terlintas di benak kepala kerana masih ada juga manusia sezaman Nabi Muhammad SAW yang menolak Islam secara terang-terangan. Manusia spesis Abu Jahal, Abu Lahab dan seangkatan dengannya, manusia2 yang di laknati Allah SWT.

Gua sangkakan Malaysia sebuah Negara Islam, telah berjaya mengIslamkan rakyatnya walaupun masih ramai yang berkelakuan tak serupa seperti yang di tuntut oleh Islam itu sendiri. Ternyata sangkaan gua meleset sama sekali, dan yang ini.... perghhh... tak tau gua nak tafsirkan bagaimana...???

Goku said;

kami tak perlu diselamatkan, kami hanya perlu orang yang penyebok jaga tepi panties orang seperti kamu ini semua biarkan kami dengan hidup kami

kami juga mahu dibenarkan mengamalkan apa apa agama pilihan. kalau dibenarkan tidak beragama pun lebih baik. sudah bosan melihat akhbar melayu dan website melayu menghentam kami yang sememangnya tidak lagi percaya pada agama yang korang anuti

salah ke tak percaya pada insan tidak berupa yang tinggal dilangit? kacau kehidupan kamu kah kami minum air beralkohol? rosak kah hidup kamu jika kami tidak beragama?

kan?

cuba fikir kejap. kalau dibenarkan melayu memilih apa juga agama yang mereka suka. tak terhad kepada agama yang satu itu masalah ini takkan timbul. di negara arab tak ada masalah ada arab yang kristian atau atheist. tak ada entru blogger atau facebook yang menyeru diselamatkan si polan dan si polan dari apa neraka

here is a news flash for you, to us hell does not exist. why safe us from something that you can't even prove existed.

kalau benar ada neraka tunjukkan pada kami bukti empirikal ianya wujud. aku juga boleh klaim dibelakang gunung ledang ada taman emas padu. didiami wanita cantik. kamu percaya pada cerita ini tanpa bukti empirikal?

tak bukan, jadi mengapa perlu kami percaya akan kewujudan neraka yang kamu sebut sebutkan ini?

logik?

tuhan bagi kamu otak untuk berfikir, bukan guna otak untuk jaga tepi kain, bukan guna otak untuk hentam cara hidup manusia, bukankah nabi kamu juga pernah bersabda "tiada paksaan didalam islam"

kenapa perlu paksa kami ikut anutan kamu bila kami tak percaya? sila jawab

yang benar
agnostik jati

Sengaja gua tingalkan persoalan ini buat renungan dan bahan berfikir.

Apakah tugas pendakwah2 Islam, Majlis Agama Islam, Keraaaajaan Negara Islam, Ulama2 Kerajaan, Jabatan Agama Islam, Mufti 13 negeri, Ketua Agama Islam, Pemimpin2 Islam dan sebagainya dalam menerapkan pengajaran dan nilai2 Islam yang sebenar.

Mengapa masih ada lagi Manusia/Insan seperti di atas dalam negara yang mengaku sebagai sebuah negara Islam. Apakah benar Keraaajaaan Barisan Nasional serius memartabatkan Islam sebagai Agama Rasmi..???

Siapa mau jawap tu.... ha..ha..ha....

Mungkin Najib Razak boleh jawap kot.... sebab diakan Perdana Menteri Negara Islam.... kalau puak2 umnoApco tak boleh nak jawap perkara ini, maknanya takda gunalah para penyokong dan pengundi parti haramjadah ni memberikan sokongan kepada mereka. Kerana selama ini mereka hanya beretorik sahaja dengan perkataan ISLAM... mempergunakan ISLAM demi meraih undi Melayu, maklumlah... melayu ini kalau sentuh bab Agama... sensitifnya lain macam sikit.... seolah2 Islam itu mereka yang punya...

Betulkah... Melayu itu Islam... atau Islam itu Melayu... seperti dakwaan puak2 umnoApco dan sekutu2nya... kah..kah..kah....

4 IkutSukaLu...::

warta 265,  Sunday, August 15, 2010 12:13:00 AM  

hemm, si agnostik jati ni akan ktemu jawapan semasa hidop atau semasa nak mampos atau semasa menjadi bangkai nak dihumban ke lubang neraka (lubang kubor) atau dalam kubor..nanti si agnostik jati ni ketemu jawapannya

uLaTbUKu.cOm Sunday, August 15, 2010 12:34:00 AM  

ni bukan anak jantan kalau sembunyi disebalik nama samaran, kalau berani sebut nama la....ni mesti orang johor ni sebab sebut gunung ledang. hei ...bingai ....kalau kau tak pecaya ada tuhan satu aje aku minta ,tolong tutup hidung babi kau tu dengan mulut babai kau tu dari menhirup udara yang tuhan aku bagi kat kau... kau cari udara lain nyawa kat badan kau tu tuhan aku punya, tolong buang dari badan kau, tubuh kau yang kau sombong sangat tu pun tuhan aku punya, mulut kau yang busuk yang menogok air setan tu pun tuhan aku punya dan semua yang ada kat batang tubuh kau tu, tolong kau tunjukkan pada aku, mana satu yang kau punya. otak kau? tangan kau yan buat menulis tu? tolong tunjuk satu aje apa yang mutlak kau punya ? dan kalau kau anak jantan yang tak bertuhan kenapa takut sebut nama? kalau ikutkan aku banyak lagi ni, tapi tak puas hati pasal aku tak tau nama kau. aku bagi tau nama aku jalil bin yusof yang maka bapak aku baginama tu....

محمد زهراوي Sunday, August 15, 2010 1:06:00 AM  

ish!melayu athiest?!moga Allah beri hidayah kepadanya..

tp dia ni xlayak jadi rakyat Malaysia..sebab Rukunegara #1..Kepercayaan Kepada Tuhan..

Anonymous,  Tuesday, August 24, 2010 9:36:00 AM  

..aku ni pon xde la perfect sgt bab2 ni..masih belajar dan belajar..
kesian kat agnostik jati ni...bodo secara terang terangan..msti x pnah pegi majlis ilmu ni..kesian2

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP