IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Malaikat Turun Di Kaabah... Terjawap.

>> Monday, August 16, 2010

Setelah merayau dan meranjau sana sini mencari jawapan kepada kebenaran video "Benarkah Ini Gambaran Malaikat" maka hasil dan jawapannya seperti di bawah ini. Ada pro dan kontranya jika berbicara soal ghaib dan sifat2 Allah. Tetapi janganlah kita semua tergolong dalam golongan yang mudah terpedaya. Wallahuaklam...

Video Malaikat Turun di Ka’bah , meskipun video ini sudah lama diunggah yaitu sekitar tahun 2008 oleh seseorang berbangsa Australia namun sekarang masih menjadi topik hangat di Facebook, Tweeter dan jejaring sosial lainnya.Video bernama Malaikat turun di Ka’bah itu diupload beberapa kali oleh user yang berbeda. Salah satu upload telah berhasil menarik 927.073 orang.

Rakaman video amatur yang diupload di YouTube menunjukkan cahaya terang turun di atas Ka’bah. Video itu sangat popular dan menjadi pembicaran wall to wall di Facebook.
 
Ulasan gua;
Cuba perhatikan objek yang dikatakan sebagai 
malaikat itu ketika berada di atas Kaabah. Dan lu
orang perhatikan dinding Kaabah ada garisan lebar putih.Bandingkan pula dinding Kaabah ketika objek tersebut terbang ke langit. Ada tak garisan lebar putih di dinding Kaabah..???

Pada pendapat gua, video ini adalah PALSU. Hanya mainan orang2 yang tidak bertanggongjawap bagi memesongkan akidah umat Islam. 
Kejadian berawal saat pengambilan gambar pada seorang lelaki botak, namun di belakang pria tersebut muncul shiluet berwarna putih turun dari langit dan menuju ke Ka'bah.

Banyak perbezaan pendapat setelah melihat video tersebut di mana salah satunya berpendapat bahawa siluet cahaya yang terlihat turun di Ka'bah itu dinilai berasal dari refleksi sinar dari kamera.

“Saat sorotan kamera ke atas, muncul cahaya. Namun saat mengarah ke bawah, cahaya jadi hilang,” kata seseorang di halaman komentar YouTube.

Beberapa orang juga menilai penampakan itu sekadar refleksi cahaya di kamera. “Cuba anda mengarahkan kamera ke matahari kemudian pindahkan ke arah berbeza. Anda akan menemukan efek yang sama,” 

Bagaimana kebenaran sesungguhnya??? Wallahu a'lam... jawab dengan hati masing-masing dan sikapi dengan bijak..., masih banyak sekali rahsia Allah SWT yang tidak bisa diungkap oleh akal manusia.

Al-Qur’an telah memaklumkan bahawa jin, syaitan, dan malaikat merupakan makhluk ciptaan Allah, bahkan diciptakan terlebih dulu daripada manusia.
Melihat video diatas pasti banyak timbul pertanyaan dalam otak kita tentang keaslian video tersebut??? Seandainya video tersebut asli apakah benar-benar malaikat yang berada diatas Ka'bah???
Jadi..., Persoalannya bukan pada ada atau tidaknya wujud makhluk-makhluk tersebut, tetapi lebih kepada bagaimana kita menerima keberadaan mereka dengan cara yang benar.
Dalam usaha merayau dan meranjau tersebut, banyak persoalan yang timbul, contohnya seperti pertanyaan benarkah Malaikat itu Bersayap, ada pula yang menjawap itu semua imiginasi orang2 barat sahaja, sedangkan ianya benar... malaikat itu ada yang bersayap dan ada yang tidak bersayap.
Semua itu terpulanglah kepada pemahaman dan pembelajaran ilmu masing2, andai gua pula mengatakan bahawa Malaikat Jibril itu pada sebelah sayapnya sahaja mempunyai 700 helai pelepah sayapnya dan sehelai pelepah sayapnya boleh menutupi bumi ini dari timur ke barat.
Dan dengan kekuasaan Allah juga... bahan yang berunsur Api telah menjadi ubat/penyembuh dalam perubatan moden kini... apakah ubatnya... (hahaha.. ini teka teki untuk lu orang semua) jawapannya ada dalam Al-Quran. Cari dan kaji.... insyallah pasti ketemu jua...
Mungkin ada yang percaya atau mungkin tidak.... ada seorang sahabat blogger angin dengan gua, siap sound dan label gua sebagai blogger jahat, dia sound gua; "Isa.. lu dah gila ke apa..., suka tulis dan buat ayat tergantung.... lu tau tak gua benci baca blog yang macam ni..."
ha..ha..ha.. jawapan gua padanya mudah saja, tapi dia tak menjawap pulak lepas dapat jawapan dari gua, siap order teh tarik lagi satu, gua pun tumpang sekaki teh tarik tambahan.... Jawapannya; 
"Orang yang mencari rezeki halal untuk sesuap nasi/makanan lebih menghargai dan menikmati makanan tersebut. Daripada orang yang di suapkan atau di hidangkan makanan/nasi tanpa usahanya, begitulah juga dengan ilmu, tapi gua masih tergolong dalam golongan orang2 yang jahil dan jahat di sisi Allah... renung-renungkan lah...."

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP