IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Lalang Dalam Pakatan Rakyat..???

>> Wednesday, August 25, 2010


Pengarah Komunikasi Parti Keadilan Rakyat (PKR) Nik Nazmi Nik Ahmad bahawa hukum hudud adalah tidak sesuai dilaksanakan, berkata: "PAS patut menerima hakikat bahawa mengubah Malaysia menjadi sebuah negara Islam merupakan langkah sia-sia dan tidak akan dapat dicapai." - sumber di sini.
Mana perginya Hulubalang-Hulubalang serta Panglima-Panglima yang bernombor 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10... ntah berapa ramai lagilah Panglima dalam Pakatan Rakyat dari PKR dan PAS, dah macam listing nama Ultraman pulak dah...

Lu orang semua tak nak Tarbiyah kan ke... mamat dalam gambar tu, perbetulkan balik Akidah dia, yang dah satu kepala dengan Karpal Singh, Lim Kit Siang dan UmnGok parti haramjadah wal yahudi wal laknatullah....

Cakap pong.. pang.. pong... pang... berdegar-degar, bila malaun tu yang namanya ikut Islam tapi tak percaya pada hukum Islam (Allah) apasal takda tindakan untuk menegurnya... cisss.... macam celakesss jer...

Sebelum ini gua cuba bersangka baik kononnya si Bengali tu kurang pemahaman pasal Islam dan mencadangkan supaya pimpinan PR duduk slowtalk dengannya, rupa-rupanya dia tidak bersendirian ada pulak melayu bangang yang ntah berugama apa pun gua tak tau.
"PAS patut menerima hakikat bahawa mengubah Malaysia menjadi sebuah negara Islam merupakan langkah sia-sia dan tidak akan dapat dicapai."

Perghhhh... mamat ni dah mengucap dua kalimah syahadah ke belum....??? Apasal Celupar sangat mulut dia tu...., Ntah2 mamat tu.... lalang dalam Pakatan Rakyat kot.... hahahahaaa....

Politik2 jugak bhai.... tapi kalau dah ada di antara saf pimpinan sendiri yang macam cibai... takan tak boleh tegur kot... jangan jadi pak angguk dan belatuk seperti puak2 parti haramjadah umnGok Apco. Itu namanya BODOH wal BANGANG nak MAMPUS.... pemimpin kentut bau bangkai pun kata wangi.... kah..kah..kah..

Buat mamat akal senteng tu, meh baca di sini, kalau tak paham jugak... lebih baik lu pergi Plaza Masalam tingkat 14... lu pikir lah sendiri....

12 IkutSukaLu...::

iNCeK aKiM Wednesday, August 25, 2010 5:34:00 AM  

klw Karpal ngn Kit Siang yg xphm Islam tu ckp hudud ni xsesuai, it make sense la. sebab diorg tu jahil. tpi klw terang2 muslim ckp cmtu, rsw aku. nak smash mamat ni, karang jdi kes polis pulak.
ustaz aku penah pesan; kita ni boleh terbatal syahadah (murtad) melalui slh 1 dri 3 cara; niat, tutur kata, perbuatan (qalbi, qauli, fe'li).
bukan niat nk condemn mamat tu, tapi peringatan buat kita semua.

ISA Wednesday, August 25, 2010 5:42:00 AM  

Salam incek Akim,

Betul tu, apa yang lu katakan ada dalam salah satu link yang gua selitkan.

Terima kasih atas penerangan lu, semoga membuka minda pembaca yang lain.

Anonymous,  Wednesday, August 25, 2010 6:09:00 AM  

Alamak budak ini nak kena sunat burung sekali lagi ni!

Yong Wednesday, August 25, 2010 7:13:00 AM  

Betoi ke budak ni cakap gitu. Cuba miker tanya balik budak nih. Yong bukan peminat dia, tapi berita Bernama ni lebih korang Utusan Meloya gak.

Apepun, Yong minta sangat2 supaya orang2 Islam dalam PR yang tak pandai hukum hakam Islam, baik diam je. Silap cakap boleh murtad. Itu aje Yong nak pesan sebagai orang tua.

Unknown Wednesday, August 25, 2010 7:53:00 AM  

Kalau betul dia cakap macam tu, PRU13 saya & isteri yang tinggal kat kelana Jaya tak akan calonkan dia.

Selamat tinggal PKR!! Ini serupa macam UMNO

tukang kata,  Wednesday, August 25, 2010 8:30:00 AM  

apa cerita ni apa pasai pkr lantik ini worang ini macam cakap tarak baik la nanti itu haramno banyak syok la ini satu worang sudah bikin pr ada ribut.PKR tolong check tgk si mamat ni member sepol pungkok kot mana tau sebelum dia bikin kacau lagi... baik taruk dia ni dalam gundi

ipohkeseremban,  Wednesday, August 25, 2010 11:44:00 AM  

tuan,

bila utusan buat cerita pasal pembangkang, tuan kata utusan tak boleh pakai. bila surat kabar bukak cerita pasal tak elok pembangkang, tuan kata berita menipu.

tapi, dalam hal ni, kenapa lain pulak. ambik bulat2 dengan apa yang ditulih ole berita pasal kenyataan yb nik tu.

tuan ada cuba dapatkan maklumat secara terus dari yb nik? pohon penjelasan.

the Bismarck,  Wednesday, August 25, 2010 11:58:00 AM  

bro.. sile ke blog nik nazmi nih utk butiran lanjut.. nih sume fitnah arus media UMNGOK! jgn la kite dipermain2kan.. nnt kite yg rugi bro..

http://sharpshooterblogger.blogspot.com/ Wednesday, August 25, 2010 12:00:00 PM  

http://sharpshooterblogger.blogspot.com/2010/08/penjelasan-nik-nazmi-isu-syariah-yang.html

Anonymous,  Wednesday, August 25, 2010 12:20:00 PM  

Tuan blog tak mahu ulas lagi kah?berdegar betul dalam posting tu tanpa merujuk kembali kepada tuan punya badan.

Nak cerita pasal Hukum Hudud di kala masyarakat keliru dengan suasana sekarang ini.Bila kata PAS gagal dalam memberi penerangan tentang hudud, nanti kata pulak BN yang tak beri ruang.

Memanglah BN konfem tak beri ruang tapi gunalah akal dan strategi sikit.Tak reti belajar dari kesilapan 'strategi' yang dibuat di terengganu masa 2004?

Sudah jadi rahsia umum tentang draf enakmen hudud terengganu pada ketika itu dibuat dalam tempoh 2 minggu.Camonla.Buat tergesa-gesa.lepas itu gagal.

kes Kharaj di terengganu pun sama.Padahal sistem itu ada dalam Kanun tanah negara.Apa, ingat kanun tanah negara tu takdak prinsip-prinsip Islam yang diguna pakai ke?nak kena bagi istilah Arab juga bagi nampak kononya islamik?

Kes di Gereja Jalan gasing pada tahun 2001.PAS diberi peluang untuk hadir dan menerangkan kepada Muslim dan Non muslim tentang negara islam dan Hudud.Yang dijemput Hadi Awang tapi yang datangnya Hassan Ali.Apa kejadah HAsan Ali nak explain pasal Hudud dan negara Islam?

yang Ada waktu tu Jakim dan DAP.NAk harapkan JAKIM?Jauh panggang dari api.

kalau nak bersemangat pun perjuangkan hudud, taktikal la sikit.Study dulu perkembangan undang-undang dans ejarah asal-usul penal Code ke apa ke.Jangan main tibai cakap semua undang-undang Kafir yang perkenalkan tentang hukum Allah.Ambil contoh, penal Code yang ada ni diperkenalkan oleh British.British ambil dari Napoleon Bonaparte.Napoleon Bonaparte dapat ilham buat penal Code lepas pergi Mesir dan melihat bagaimana Mazhab hambali di situ melaksanakan hukum.

Study dulu baru buat counter attack dengan bijak dari menyembur tak sudah-sudah dengan emosi tak tentu hala.

Anonymous,  Wednesday, August 25, 2010 12:38:00 PM  

-tanpa nama kt atas, wa letak tnda 'like' kat komen lu..

-zargus-

Anonymous,  Tuesday, October 26, 2010 11:03:00 AM  

I love reading your site because you can constantly bring us fresh and cool stuff, I think that I must at least say a thank you for your hard work.

- Henry

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP