IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Dalam Cerdik Ada Sengalnya.

>> Monday, August 16, 2010

Meronda sana meronda sini "blogwalking", terjumpa dengan link ini. Berminat pulak gua melihatkan dalam cerdik beliau ada juga sengalnya Timb. Ketua Dewan Pemuda PAS ni. Berkaitan jawapan kenyataan beliau itu gua sokong seratus peratus supaya umno mulakan dahulu di negeri pemerintahan mereka, barulah tuding jari kepada negeri pemerintahan Pakatan Rakyat.

Dalam konteks ini, Noh Omar memang bodoh dan bangang melantun-lantun. Maklumlah hidup dalam dunia sekularisme manalah tau bab dan urusan ugama nih.... setakat sembang macam tong taik kosong boleh laaa... itu pun boleh jadi menteri...

Kepada Noh Omar, tak perlulah nak suruh orang lain buat dahulu. Apa kata masing-masing buat dahulu? Ini seperti gaya politik lepas tangan jer.... kononnya siapa yang buat dulu dialah juara kepada rakyat. Bodoh punya menteri umnoApco ni... formula yang mudah pun tak boleh di selesaikan, nak jadi hero tak bertempat akhirnya membodohkan diri sendiri. Sama jer... cibainya dengan Khir Toyol Penyapu...

Kalau macam inilah gayanya berpolitik akhirnya rakyat yang menjadi mangsa kerana saling salah-menyalahkan, penyudahnya habuk pun tarak, setakat sembang politik jelah. Dari pemerhatian gua, sekarang ini kebanyakkan rakyat dah tak kisah pemerintahan samada di bawah PR atau BN, tetapi pastilah kayu ukurnya kepada Pakatan Rakyat, kerana rakyat kini menuntut kepada perubahan Kerajaan.

Tidak mungkin rakyat masih mahu mempertahankan Keraaaaajaan korup seperti BeEnd setelah melihat segala kerakusan dan penindasan dari segi ekonomi, perkauman dan pelbagainya. Apatah lagi dengan segala pembaziran wang rakyat yang di sakau oleh pemimpin2 BeEnd seolah-olah ianya dibelanjakan seperti wang/duit mak bapak mereka.

Rakyat sekarang hanya peka dengan masalah ekonomi dan sosial yang semakin hari semakin membimbangkan. Jika situasi politik salah menyalahkan dan cabar mencabar masih sebegini, lebih rela mencabar pihak lain tanpa melaksanakan sesuatu di pihak sendiri. Rakyat pasti akan menghukum lu orang semua. Sekarang ini kelebihan "mood" rakyat berpihak kepada Pakatan Rakyat dan membenci Barisan Nasional, jadi ambillah kesempatan ini bagi membuktikannya kepada rakyat. 

Apa yang gua katakan tentang dalam cerdiknya Timb. Ketua Dewan Pemuda PAS Pusat (DPPP) ada pula bodohnya, sebabnya kerana dalam usaha cabar mencabar ini, takan dia tak tahu Undang-Undang. Lesen Perniagaan Pusat Hiburan dan Rumah Urut dikeluarkan oleh kerajaan negeri. Sepatutnya beliau mewakili PAS mendesak setiap negeri Kerajaan Pakatan Rakyat mengambil tindakan tersebut terlebih dahulu.

Jangan cakap ikut sedap mulut jer.... nak batalkan? apa yang susah sangat.., kalau Noh Omar dari parti umnoApco yahudi laknatullah tu dah bangang melantun-lantun dengan kebodohannya, lu orang pula (DPPP) janganlah ikut bangang sama.

Justeru itu... setiap negeri di bawah Pakatan Rakyat mulakan dulu penutupan dan pembatalan lesen Pusat Hiburan dan Rumah Urut, biar terjegil mata puak2 parti haramjadah umnoApco yahudi laknatullah melihatnya. Biar tercabar kemaluan diorang semua, yang hanya pandai berpura-pura selama ini, bercakap dan mencabar soal Islam, padahal sebelum ini bangsat2 dari parti haramjadah yang mengaku Islam terutamanya si Noh Omar tu di mana...???? Melepak dalam Disko The Summit ke...??? Baghal... wal unta punya manusia yang bernama Noh Omar.

Kesimpulannya, Pakatan Rakyat buat dulu dan buktikan. Melalui Pakatan Rakyat i.e PAS sememangnya menentang pembukaan dan pemberian lesen tersebut dalam negeri Pakatan Rakyat, manalah tahu selepas ini negeri-negeri lain pun akan ikut serta. Dan hasil penilaian terhadap tindakan tersebut biarlah rakyat yang menentukannya. Baru ada akai beb... 

Janganlah ambik sikap, "lu buat dulu, lepas ni aku pulak buat". Hanya dalam tajuk ini, memang gua katakan bengong punya Timb Ketua Dewan Pemuda PAS Pusat (DPPP). Cuba contohi kepala otak Khalid Samad, tak banyak cakap atau cabar sana sini... sudah beri cadangan untuk memindahkan kilang Carlsberg yang terletak di pintu masuk Shah Alam ke Pulau Indah (Westport), kalau boleh tutup terus lagi bagus... Syukur Alhamdulillah gua ucapkan...

Tetapi di sebabkan ianya berkaitan dengan kontrak atau perjanjian dengan Keraaaajaan Persekutuan dan Akta2 Kastam Dan Eksais yang berkaitan maka usaha untuk menutup secara total operasi kilang tersebut mungkin mengambil masa yang panjang dan pelbagai kerenah birokrasi yang terpaksa di tempuhi oleh Kerajaan Negeri... pada gua tidak menjadi masalah, selagi usaha ke arah penutupan itu masih di teruskan.

Contohnya seperti kes Syabas, kalau gua ada RM8 billion sudah tentu gua pinjamkan pada Kerajaan Negeri Selangor untuk ambil alih Syarikat Air berkenaan untuk kepentingan rakyat Selangor. Apa barang nak mengkayakan kroni umnoApco yang gajinya sendiri hampir RM5 juta setahun. Di sebabkan banyak sangat campur tangan dan menjadi jembalang peliharaan umnoApco selama ini... itu yang menyusahkan proses pengambilalihannya dan menyusahkan rakyat.

Jadi kepada pemimpin2 Pakatan Rakyat, proaktif sikit laaaa..., seperti apa yang dilakukan oleh Kerajaan Negeri Kelantan dengan mengeluarkan wang emas dan perak, sehingga membuatkan Kerajaan Barisan Nasional mengelabah beruk tak tentu arah, hinggakan Awang ntah Adek siapa pun gua tak tau dah jadi macam kera tertelan belacan... ha..ha..ha...

Itu baru di namakan politik... ketuk... dan ketuk... dan ketuk... sampai umnoApco/BeEnd yahudi laknatullah terduduk tak sempat nak bernafas lagi dah... kalau boleh cari jalan supaya dapat ketuk kuat2 bagi mampus cepat sikit.... senang di hantar ke sini...

Dari Penjajah British mereka datang, kepada Penjajah British mereka kembali... kah..kah..kah....

1 IkutSukaLu...::

JBS,  Monday, August 16, 2010 6:10:00 AM  

Tolong cari sikit berita tentang adik si banggang cicak makan kapor tu, yang ditangkap oleh pihak berkuasa di Sabah beberapa tahun dahulu kerana disyaki membawa/edar dadah.. kalau terlepaspun kita tak heran, kerana pihak kuasa di Malaya di mak bapak mereka yg punya, termasuklah Hakam,S-PMR,SPR(B)dan Pulus.

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP