IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Betul...!!!! Gua Tak Tahu Langsung....

>> Tuesday, August 31, 2010


"Negara ini akan aman jika orang Melayu gembira. Jika orang Melayu tidak gembira, orang lain pun sudah tentu tidak akan gembira." - Ini kata-kata siapa...??? Jangan tanya anak dia, tapi tanya dengan Menantunya yang selalu bagi Tazkirah kepada rakyat.. hahaha...

Pagi ini gua terkejut dan hampir2 meledak sebab gua tengok isteri serta anak2 melepak jer..., tak kelam kabut seperti biasa sibuk bersiap untuk pergi kerja dan sekolah. Apa... semua berpakat ponteng kerja dan sekolah hari ni..???

Selepas diorang bagitau hari ini Public Holiday, barulah gua tau rupanya cuti Merdeka.... hahahahaaa... gua pun tak perasaan dah 53 tahun Merdeka yeaaa.... mana taknya, gua tak nampak pun kemeriahan nak menyambut merdeka... kah..kah..kah....

Selalunya kalau merdeka banyak deretan kedai atau syarikat serta kereta2 mengibarkan Jalur Gemilang... kali ini bagaikan takda apa2... sunyi dan sepi jer..., tapi tak tau la... kot2 dalam TV dan Radio ada kecoh2 pasal merdeka ni... sebab gua sendiri pun dah lama tak nonton TV dan dengar radio... apatah lagi nak membaca akhbar pencacai.... kah..kah..kah....


Gua upload gambar ni... sambil pejam mata tau... kah..kah..kah....

Dan lagi kalau tak silap gua awal bulan hari tu ada terbaca pasal "Larian Merdeka" yang di lancarkan oleh ntah mana punya menteri gua pun tak ingat laaa.... dan mungkin di sebabkan Ramadhan agaknya gua terlupa.... sebab cukuplah gua buat dosa menaip dalam blog jer... gua tak nak terlibat dengan dosa mata pulak... hahahahaaaa....

Patut la... gua ada terbaca dalam blog sahabat ini, beliau mengatakan "Merdeka..!!! Terus Senak Perut Terbayangkan Najib".... apa kena mengena dengan Najib pun gua tak tau la.... ha..ha..ha... malas gua nak fikirkan pasal Najib tu... dia ada ke.. takda ke... sama jer... gua tak rasa pun erti kemerdekaan...

Bagi gua pula, bila sebut jer Merdeka..!!! Gua terbayangkan Sembilan (9) bulan akan datang, bersepah2 bayi yang bakal di buang sana sini... budak2 sekarang bukan peduli pun Ramadhan atau tidak... dosa pahala atau tidak... semuanya belasah semacam jer... kalau tidak..!!! dalam akhbar takda la.. cerita2 yang menyakitkan mata dan hati setiap hari.... hahahahaaaa....

Sebab malam Merdeka, Malam Tahun Baru adalah Malam-Malam untuk Mengangkang..... selepas pertunjukkan bunga api... diorang buat pertunjukkan lain pulak... hasilnya lagi sembilan bulan dari sekarang.... perghhhh....

Perlu ke.. gua ucapkan Selamat Hari Merdeka pada lu orang semua...???

Kepada sesiapa yang rasa dah Merdeka tu... lu orang layan jelah kemerdekaan cara lu orang sendiri. Kepada pemimpin UmnoApco yahudi laknatullah dan kroni2 diorang memang dah lama Merdeka, sebab perut masing dah boroi dan kaya raya, tolak pun tak rebah...

Bagi gua selagi minda terjajah, ekonomi tak tentu arah, rasuah berleluasa, pemimpin banyak yang bangang dan korup, bangsa di tindas, agama menjadi mainan politik kotor... dan banyak lagi laaaa.... yang belum bebas, takda maknanya erti sebuah KeMERDEKAan....

Noktah....

7 IkutSukaLu...::

mr edz Tuesday, August 31, 2010 8:27:00 AM  

selamat.. itu harta najib yang punya

kakcik Tuesday, August 31, 2010 9:33:00 AM  

Hmmm... kalau 'yang lain2 tu tak gembira', Melayu boleh senang dan selesa ke?? Kalau 'yang lain2 tu' tak hulur.. poket Melayu tak kembung, Melayu boleh gembira ke?

(Kita tak termasuk dalam Melayu yang itu.. kan, Isa?)

VCGW Tuesday, August 31, 2010 10:37:00 AM  

Sebenarnya yang merdeka dari sudut undang-undang ialah malaya atau Persekutuan Tanah Melayu BUKAN Malaysia. Boleh semak pengistiharan kemerdekaan 1957 kalau tak percaya.Selepas merdeka Malaya guna kad pengenalan yang bertulis "negeri-negeri tanah melayu" sebab Malaysia mana wujud lagi masa Malaya merdeka.Jadi Malaysia tak pernah merdeka pun

baginda® Tuesday, August 31, 2010 12:22:00 PM  

lagi 9 bulan tambah umat melayu supaya ramai melayu di muka bumi mesia.. bila ramai melayu ramai la yang ge,mbira... bila melayu gembira malaysia aman.. wakakaka

hj jamaludin,  Tuesday, August 31, 2010 5:57:00 PM  

Bismilah Hir Rahman NIr Rahim
Bro ISA
Apa lah lu bro dan kawan kawan lu langsung tak bagi can, sporting la sikit. Berjiwa patrotik la. PM 1 Malaysia kan anak kelahiran di Malaysia , lu semua pun anak kelahiran di Malaysia. So tiada bezanya . Hari ini kan hari ulang tahun kemerdekaan Negara Malaysia so feel la sikit jangan stress n mengumpat di bulan Ramadhan. Apa la lu orang ini , negara sudah merdeka , lu sesama sendiri kata mengata.Lu orang tak malu sesama sendiri pun boleh bergaduh dan cerca mencerca sesama sendiri.
Free kan lu ornag punya otak , feel the "Hari Merdeka"

Anonymous,  Tuesday, August 31, 2010 10:06:00 PM  

apa ni bro gua tertgk gambar tuh sapa nak tanggung nih

Anonymous,  Thursday, January 06, 2011 7:49:00 AM  

dsadasdasdasd adsdasdadasd asdasdasdasdsadas dasdadadsadadsa dasdasddsa dsa dsadasdadas dsadasda dsadadas

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP