IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Bebaskah Kita...???

>> Friday, August 27, 2010

Ni gua ambik dari internet forum.

Gua copy and paste benda ni dari internet untuk makluman dan sebaran maklumat, manalah tau  kot2 ada sesapa yang boleh mengesahkan kesahihannya di ucapkan jutaan terima kasih. Lagipun kita harus sentiasa berwaspada tentang pemakanan kita dan ahli keluarga kita, terutama sekali anak2 kita. Dari pemakanan syubhah dan haram maka menjadi darah daging kemudiannya menghasilkan generasi seperti yang dok ada la ni... generasi hancur lebur dengan budaya tak senonoh.

 Ini namanya Bari-Bari.
These emulsifiers are haram :- 120,141,160( A),161,252, 300,301,422, 430,431,433, 435,436,441, 470,471,472, (A,E),473,474, 475,476,477, 481,482,483, 491,494,542, 570,631,635, 920" in the cheese is animal origin is HARAM too unless otherwise stated.

For those who are aware, please let it be known to our Muslim brothers and sisters. This what it reads? We bought this particular ingredient, which is contained in most chocolates and ice creams they have Emulsifier 471 These are pork fats and they name it such a way.

After reading, we called MUIS and checked with them. They told us that it is actually pork fats. We checked most chocolate brand and ice creams and that most of them we cannot eat. As Muslims we should not make the same mistake. Before eating any chocolate or ice creams, please read the ingredients first.

Gua pelik bin hairan bin ajaib laaa... dengan pihak kerajaan dan pihak berkuasa serta mereka2 yang diamanah untuk menentukan tentang status halal haram sesuatu makanan atau produk. Di mana mereka ini perlu memainkan peranan yang lebih proaktif lagi demi memastikan umat Islam mendapatkan makanan yang halal dalam pasaran.

Apa maknanya negara menjadi sebuah "halal hub" jikalau dalam masa yang sama kita masih "pelahab dan mentekedaghah" benda2 yang haram serta syubhah tanpa disedari, yang bertambah-tambah hairannya, setiap kali serbuan ke tempat2 atau kilang2 yang tidak menepati standard halal ataupun diragui kehalalannya tidak didedahkan produk atau syarikat tersebut.

Apa yang nak disembunyikan atau dilindungi pun gua tak tau la... habis tu... macamana la akidah umat Islam tak terpesong sebab setiap hari di sajikan dengan pemakanan yang tak tahu sumbernya. Apakah tiada pemantauan dari pihak yang bertanggung-jawap ke atas semua bahan makanan dan minuman yang di jual di seluruh Malaysia. Samada mereka makan gaji buta tau tidoq, mungkin mereka tidak cukup kakitangan.

Penyelesaiannya... gua rasa dah tiba masanya kita membeli minuman atau makanan keluaran orang Islam. Dah tiba masanya kita menyokong industri makanan dan minuman orang2 Islam. Kepada pihak pengeluar minuman Islam nampaknya kenalah mempromosikan minuman mereka dengan hebatnya sekarang demi kebaikan orang Islam lain.

Tapi bolehkah orang Islam Melayu menyokong industri orang Islam Melayu.... hehehe... minta boikot produk israel pun liat semacam jer....

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP