IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Agama Mainan Anjing Politik..!!!!

>> Saturday, August 28, 2010

Khusrin Munawi dilaporkan oleh Utusan Meloya berkata:

“Orang bukan Islam adalah dilarang memasuki ruang solat kerana mereka ini dalam berkeadaan hadas besar apatah lagi berada di bahagian imam dan menyampaikan ucapan kepada umat Islam di dalamnya.

Oleh itu, kita akan mendapatkan laporan dan penjelasan daripada nazir serta jawatankuasa surau berkenaan mengenai perkara ini. Jika dakwaan ini benar, kita akan memaklumkan kepada pihak Majlis Agama Islam Selangor (MAIS) dan tindakan tegas akan diambil,” katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Kenyataan Khusrin Munawi jelas menunjukkan beliau melanggar Fatwa MAjlis Fatwa Kebangsaan yang mengizinkan orang bukan Islam masuk ke dalam Masjid.

Ia membuktikan Khusrin telah melacurkan JAIS untuk kepentingan politik murahan UMNO dan beliau tidak layak lagi untuk menjadi Pengarah JAIS.

Kalau rujuk kepada Sunnah Nabawiyah, pernah ada orang arab badwi yang kencing dalam masjid. Selepas Nabi SAW menegur beliau, baginda menyuruh para sahabat menjirus air ke kawasan kencing itu. [Shahih Muslim, no: 285]
Rasulullah SAW juga mengingatkan peranan mereka pada akhir hadis dengan sabdanya: Sesungguhnya kalian diutuskan untuk memudahkan dan kalian tidak diutuskan untuk menyukarkan. (riwayat al Bukhari).

Melalui peristiwa ini, kita akan mendapati suatu contoh amali bagaimana harus subur merimbun di hati seorang pendakwah perasaan rahmat, cinta dan kasih terhadap golongan yang menjadi sasaran dakwahnya.
Kedua-dua petikan di atas gua cilok dari akhbar pencacai munafikun,

Lu orang nampak tak... betapa munafiknya perangai mereka2 yang terlibat dalam memperbesarkan soal remeh ini yang penuh dengan propaganda murahan.

Dalam bab Pengarah JAIS tu... gua tak mau komen banyak. Sama jer taraf dia dengan Harusanasini... menjadi Anjing Politik Murahan UmnoApco, bercakap demi kepentingan politik dan bukannya atas kebenaran agama.
Telah berkata Saiyidina Umar r.a, "Perkara yang aku amat khuatiri kepada kamu adalah seorang munafiq yang bijak berbicara". Si munafiq durjana yang ditakuti oleh Saiyidina Umar adalah orang yang memutar belitkan makna AlQuran dan maksud hadis Nabi s.a.w. yang boleh menimbulkan bala dan fitnah terhadap kaum muslimin.

Dalam hal ini, Nabi Muhammad s.a.w. pernah bersabda bahawa : "Aku bimbang ke atas kamu orang-orang yang lebih dahsyat dari dajjal" , bila ditanya siapakah mereka itu? jawab baginda, "Ulama Sukk".

Maksud ulama "sukk" adalah ulama yang memutar belitkan tujuan-tujuan agama yang benar kepada yang batil demi mencapai maksudnya yang tertentu.


Letih nak melayan puak2 jahil nih, ada pendidikan agama tapi di salahgunakan, kononnya perjuangan umnoApco berlandaskan Al-Quran dan Sunnah, Al-Quran diorang Kitab Lord Reid dan Sunnah yang diorang ikuti Sunnah Queen Elizabeth... bangang punya UmnGok.

Kepada puak2 umnoApco yang sayangkan Islam, lu orang celikkan mata dan rujuklah Al-Quran dan Hadis2 Nabi SAW berkaitan isu orang bukan Islam memasuki masjid dan buatlah perbandingan dengan apa yang di kecohkan oleh puak2 parti lu orang ini. Janganlah lu orang di perbangangkan oleh puak2 haramjadah tu...

2 IkutSukaLu...::

Anonymous,  Sunday, August 29, 2010 1:14:00 AM  

alah tanya ja org kapiag nak masuk islam mengucap kat mana, pastu mengucap duluka ? atau mandi junub dulu, habih cita

Lang Monday, August 30, 2010 6:44:00 AM  

salam bro,

manusia yang berilmu tetapi tidak menggunakan ilmunya untuk menyebarkan kebenaran malah menyalahi apa yang benar, itu lebih hina dari lembu yang tak tahu apa2.

dan orag yang berilmu hanya untuk kebanggaan itu lah orang yang menjual imannya dengan sifat mazmumah.

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP