IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Untuk Para Suami/Isteri.

>> Sunday, July 04, 2010

Pertama sekali gua nak kutuk dan membantah iklan "Kopi Cap Kapal Layar" di telivisyen kerana menjatuhkan martabat seorang SUAMI. Macam manalah pihak penapisan/kementerian boleh meluluskan iklan yang macam cibai tu... dan apa pula komen ulam-ulama muda dalam hal ini.

Apa bodoh punya iklan daaaa.....

Apabila gua terbaca n3 bertajuk "Untuk Para Isteri - Al-Banjari", gua terasa nak menyanggah pula pendapat beliau. Mungkin bunyinya akan seperti gua membela kaum Hawa ini... kerana itu adalah hakikatnya yang di tuntut dalam agama. Cuma para suami sahaja yang kebanyakkannya tak sedar diri dan menghargai ehsan pertolongan si Isteri selama ini.

Mengikut apa yang gua tahu dan belajar, si suami yang sepatutnya bertanggung-jawab sepenuhnya terhadap segala urusan rumahtangga dan si isteri hanyalah sebagai pasangan hidup sahaja (di ertikan sebagai permaisuri dan tugasnya hanyalah melayan suami dan sebagai kilang buat anak - maaf dalam bahasa sempoi). Maknanya sebagai suami yang bertanggung-jawap haruslah menyediakan segala kemudahan dalam rumahtangga mereka..

Tetapi...!!! sudah menjadi budaya bahawa tanggung-jawap itu semuanya di pikul bersama, tolong menolong dalam segala urusan rumahtangga. Hanya sang suami yang jahil dan tak sedar diri sahaja yang mengambil kesempatan untuk memperhambakan si isteri dan menganggap dirinya sebagai Raja dalam Rumahtangga, suami jenis ini adalah suami yang bangang dan bodoh nak mampus...

Ramai para suami kini yang menganggap segala urusan di rumah adalah tanggung-jawap isteri, sepatutnya si suami yang menyempurnakan segalanya.

Malas nak cerita lebih2 lu orang bacalah di sini.

Banyak ijtihad ulama berkaitan soal ini, hanya kita saja yang acuh tak acuh dan menyalah tafsirkan soal tanggungjawab bersama ini.

Gua juga ucapkan terima kasih atas pengorbanan isteri gua dalam menjaga hal ehwal dan kebajikan diri gua selama ini. Dan Terima Kasih serta Syabas juga kepada para isteri di luar sana yang telah menabur budi dan jasa kepada pasangan masing2.

wallauhuaklam....

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP