IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

umno Kurang Setahun Dari 2020.

>> Sunday, July 25, 2010

Di atas pelantar bawah pokok mempelam di halaman sebuah rumah kampung mengadap lautan yang terbentang luas, sekujur tubuh tua yang dimamah usia sedang meraut pucuk nipah untuk di jadikan rokok daun buat jualan.

Sambil di temani cucunya yang baru pandai mengeja dan membaca, lumrah kanak-kanak tidak boleh duduk diam maka terpandanglah akan helaian akhbar yang digunakan untuk membungkus ikan kering jualan yang di usahakan oleh tok-nya (nenek). Maka dengan tergagap-gagap mengeja anak kecil ini cuba membaca, sambil diperhatikan oleh Tok Wan nya. Sampai pada satu perkataan anak kecil ini bertanya kepada tok wan-nya;
"U.M.N.O… ? tu apa benda tok? biskut merry ka... tok? itulah soalan dari seorang cucu yang petah...

Jawap Tok Wan: UMNO tu ialah sebuah Pertubuhan Kebangsatan Melayu tak Bersatu. Depa semua tu dah jadi bangkai bernyawa... depa semua tu waris-waris melayu yang perangai binatang! Tok Wan pun dulu salah sorang dari penyokong depa, tapi last sekali depa tipu tok wan... ada ka… patut depa tuduh tok wan meliwat tok hang! mana ada tok buat kheja lagu tu....!!! Orang lain yang buat... tok wan yang kena pedajai....

Pasai apa depa tuduh tokwan lagu tu?
Nak habaq bagi kat hang, dalam umno ni… kalau hang nak tau.. depa semua kuat mendengki, kuat buat pitnah... kaki hasut.. kaki pelagakan orang... tuduh orang lagu tu... tuduh orang lagu ni... tanpa usul periksa dan bukti, hinggakan tokwan sendiri yang sama-sama berjuang dengan depa pun depa tikam, tu yang lepaih menikah dengan tok hang... tak dan lapan bulan aaiihhh... Pak hang pun keluaq… ada ka.. patut...

Tok wan merapu apa ni... cheq tak paham laaa...???

Hang tak paham noooo.... takpa... mai sini tok wan nak habaq... cerita dia lagu ni...

Masa zaman tu... tok hang tu cunnnn gilerrr… nak habaq pi kat hang, dia salah sorang dari puteri umno tu la…, tok wan termengorat tok hang, ada pulak ntah mana punya malaun yang cemburu dengki..., depa fitnah tok wan, pasai nak cover malu... terpaksalah tok wan menikah dengan tok hang...

Tok..tok... Tapikan cheq tengok bapak takdaq kheja apa, mana dia dapat duit???

Isshhh... budak ni, aku tak habih ceghita lagi hang dah menyampok... kot lain... (sedikit emosi), Pak hang tu... huh.. kuat makan rasuah, kheja dia sebagai pengkhianat bangsa Melayu. Dok usung keghih ke hulu ke hiliaq berlagak macam panglima perkasa lah... sat nak jadi macam Hang Tuah setia... wala' pada sultan, ada akai tapi tak boleh pikiaq... sat nak jadi macam Hang Jebat... membela bangsa dan agama... jenih kat mana ada gula kat situ lah bapak hang pi hurung...

Last sekali bapak hang yang kepala botak tu... nampak cengee (bengis)... tapi jadi hang jebat kat dapoq dok main masak-masak cipta resepi meehoon, nasi goreng ntah apa-apa menatang lagi tok wan pun tak tau... kuat mentekedaghah tapi habuk pun takdaq, nak neutralkan api dapoq kayu pun tak gheti... cerita pong.. pang.. pong.. pang... bela bangsa... bela agama, tapi depa sendiri yang menikam bangsa... dan menipu agama, memang jenih tak guna seduit pun puak-puak umno laknat tu....

Dah berapa kali tok pesan kat dia toksah berkawan dengan puak umno tu… dia degil… hati dah gelap, lagu tu... jadinya… tak boleh nasihat dah... hati dah karat biru... gelap masa depan....

Pasai apa hati Bapak gelap tok…? Kalau hati Bapak gelap, nanti hati cheq pun gelap sama, pasai Bapak beli beras pakai duit rasuah....

Hat tu… tok tak tau nak jawap…, takpa hati hang nanti terang pasai nanti tokwan hantaq hang pi mengaji pondok..., biaq dada hang penuh dengan ilmu agama... hang perjuangkan agama nanti senang dunia akhirat, toksah lah hang nak merapu perjuangkan bangsa macam bapak hang tu... pasai bangsa tak penting sangat... yang paling penting tu.... AGAMA..., hang kena ingat tu...

Pasai apa umno takda agama ka... tok..???

Ada... depa pun mengaku agama islam jugak... tapi depa ambik sikit-sikit depa tak ambik sepenuhnya..., hat mana ada kepentingan kat depa... hat tu depa pakai la..., kalau kena ataih batang hidung depa.. hat tu depa kata sesat... tak boleh pakai...

Hang ambih contoh mak ngah ijat hang tu.. sudah la..., dia tu sepupu dengan bapak hang.. lagu mana dia pakai tudung... sikit punya ranggi ka... yang tak pakai tudung dan tutup aurat lagi berlambak... tu baru yang betina umno... yang jantan umno pulak toksah cerita la... sama spesis macam bapak hang.... tapi tak kesemuanya lagu tu..., ramai jugak yang dah sedaq dan meluat dengan umno nih....

Yang meluat dengan umno tu... depa pi mana tok...?

Ada yang pakat keluaq dari umno..., depa masuk PAS... ada yang masuk PKR..., yang mana pilih PAS tu... mungkin pengetahuan agama depa tinggi sikit kot... yang mana pilih PKR tu... sebab bau badan depa masih melekat lagi bau umno... tu pasai perangai lama depa yang terbiasa dok buat dalam umno terbawak-bawak kedalam PKR menjahanamkan parti saja... bila kena tegoq sikit... ada yang melenting melompat... depa berasa panaih kot...

Tok wan laaa.... ni masuk dalam mana... Pas ka... PKR...?

Tok wan PKR... ish… banyak sangat soalan hang nih… malaih tokwan nak layan...

Dak laaa.... saja cheq tanya.. pasai cheq tengok gaya tok wan pun... nampak saja lekeh... tapi cara hidup tu... nak bergaya lebih macam orang banyak duit... tok wan suruh cheq berjimat... tapi tok wan sendiri pun belanja sakan.. tak cukup duit tok wan mintak kat tok... macam ketam laaa.. tok wan ni...

Isshhhh... budak ni... satgi aku pelekoh baru tau... hingus pun tak kering lagi... banyak pulak ceghita diaaa.... mana hang tau aku mintak duit kat tok hang...!!!

Tok habaq kat cheq..., tiap kali bila cheq mintak duit nak beli aiskrim.. tok selalu kata takdaq duit... tok kata dah bagi kat tok wan... lepaih tu.. tok wan makan sedap-sedap kat restoran Pak Daud, kami kat rumah makan sambai ikan kering... ada ka patut... lagu tu....

Sambil menuruni pelantar berkaki ayam... dengan spontan anak kecil itu berkata;

KESIANNNNN... kat Bapak dengan Tok Wan kan..!!! sama saja perangai... walau berlainan baka... ngeeeee....

Sekianlah Al Kisah perbualan antara Tok Wan dan cucunya pada tahun 2019....

TAMAT.

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP