IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Ucapan Syahadah Yang Mengelirukan Umat.

>> Sunday, July 25, 2010







Dianggarkan beribu-ribu penuntut di pusat pengajian tinggi sedang mempelajari seni silat ini yang di bawa oleh seorang guru dengan berijazahkan syahadah yang tidak lazim. Adakah isu ini dianggap remeh atau satu hari terlahir golongan ramai yang akan meremehkan syahadah.

Dengar betul-betul, dan apa komen pakar dalam isu ini. Jakim tolong pantau.

9 IkutSukaLu...::

Hariz Sunday, July 25, 2010 12:54:00 PM  

mcm2 nak sonsangkan orang
berhati-hati


New Entry Prof-Hariz
Gangguan Seksual Lelaki

keindahan ugama,  Sunday, July 25, 2010 3:15:00 PM  

Ini puak fahaman mu'tazilah atau puak fahaman jabariah ( dimana antara lain mereka mempercayai bahawa manusia tidak mempunyai sebarang kuasa dan manusia sendiri yg menjadikan perbuatannya sendiri dengan kuasa yg diberikan oleh Allah SWT padanya.)

anak melayu,  Friday, October 01, 2010 9:03:00 PM  

syahadah guru baru PSSCM : ikuti keterangan peristiwa ini di http://berdirilurus.blogspot.com/

zalizalu Sunday, November 14, 2010 1:51:00 AM  

isa, yang video atas tu dorang salam ker?

Mohammad 'Uzair Bin Abdullah Zen Wednesday, February 23, 2011 4:45:00 AM  

apa kata pergi jumpa guru yg syahadah tu, dengar sendiri macam mana beliau syahadah...
bwk ustad2 dari Jakim ke, jais ke, mais ke....

Anonymous,  Friday, March 04, 2011 1:48:00 AM  

“Artinya : Hai orang-orang yang beriman, jauhilah kebanyakan berprasangka, karena sesungguhnya sebagian tindakan berprasangka adalah dosa dan janganlah kamu mencari-car kesalahan orang lain” [Al-Hujurat : 12]

Dalam ayat ini terkandung perintah untuk menjauhi kebanyakan berprasangka, karena sebagian tindakan berprasangka ada yang merupakan perbuatan dosa. Dalam ayat ini juga terdapat larangan berbuat tajassus ialah mencari-cari kesalahan-kesalahan atau kejelekan-kejelekan orang lain, yang biasanya merupakan efek dari prasangka yang buruk.

Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda.

“Artinya : Berhati-hatilah kalian dari tindakan berprasangka buruk, karena prasangka buruk adalah seduta-dusta ucapan. Janganlah kalian saling mencari berita kejelekan orang lain, saling memata-matai, saling mendengki, saling membelakangi, dan saling membenci. Jadilah kalian hamba-hamba Allah yang bersaudara” [Diriwayatkan oleh Al-Bukhari hadits no. 6064 dan Muslim hadits no. 2563]

Abu Hatim bin Hibban Al-Busti bekata dalam kitab Raudhah Al-‘Uqala (hal.131), ”Orang yang berakal wajib mencari keselamatan untuk dirinya dengan meninggalkan perbuatan tajassus dan senantiasa sibuk memikirkan kejelekan dirinya sendiri. Sesungguhnya orang yang sibuk memikirkan kejelekan dirinya sendiri dan melupakan kejelekan orang lain, maka hatinya akan tenteram dan tidak akan merasa capai. Setiap kali dia melihat kejelekan yang ada pada dirinya, maka dia akan merasa hina tatkala melihat kejelekan yang serupa ada pada saudaranya. Sementara orang yang senantiasa sibuk memperhatikan kejelekan orang lain dan melupakan kejelekannya sendiri, maka hatinya akan buta, badannya akan merasa letih dan akan sulit baginya meninggalkan kejelekan dirinya”.

Beliau juga berkata pad hal.133, “Tajassus adalah cabang dari kemunafikan, sebagaimana sebaliknya prasangka yang baik merupakan cabang dari keimanan. Orang yang berakal akan berprasangka baik kepada saudaranya, dan tidak mau membuatnya sedih dan berduka. Sedangkan orang yang bodoh akan selalu berprasangka buruk kepada saudaranya dan tidak segan-segan berbuat jahat dan membuatnya menderita”.


- aku berhujah gunakan Al-quran dan Al-hadis kerana itu peganganku.

- aku bukan berhujah gunakan nafsu dan hasutan syaitan seperti kalian

Anonymous,  Saturday, March 05, 2011 10:20:00 AM  

Nampaknya ahli-ahli taksub persatuan ini sudah mula panik dengan memberi mcm2 alasan tak munasabah dalam komen2 di internet...

saksi ramai, telah ada surat minta penjelasan dari datuk yg tak betul syahadahnya ini, tetapi ahli-ahli ini telah dipecat, cawagannya telah dibubar...kenapa ini berlaku? datuk ni sebenarnya takutkan tentangan dari dalam persatuan kerana ahli2 PSSCM tahu akan kejahilan dan ketidaklayakan beliau utk menjadi guru utama.

semangatinsan,  Monday, March 14, 2011 4:45:00 PM  

yang kelakarnye, ahli psscm yang berbangsa melayu bukan main gah nye berhujah macam die je yang pande siap ajaq cam ne nak bace dan sebutan huruf lak.

terlebih kelakaq, bile dah ade yg buktikan die sebenaq nye hanye pande copy pes je .........

singgah le sat kat blog suarajagat yg bincang hal isu syahadah nie

semangatinsan,  Monday, March 14, 2011 4:51:00 PM  

Blogger MUAZ Nawawi berkata...

apa kata pergi jumpa guru yg syahadah tu, dengar sendiri macam mana beliau syahadah...
bwk ustad2 dari Jakim ke, jais ke, mais ke....

Rabu, Februari 23, 2011 4:45:00 AM

Saudara Muaz Nawawi >>>>>

bilamana anda menulis sedemikian, adakah anda menafikan ape yang terdengaq dalam you tube tersebut ?

Atau anda sebenaqnye tidak tahu bahawa lafadz yang seperti dalam you tube itu telah dilafadzkan oleh datuk psscm sendir ?

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP