IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Rumah Sendiri Goyang, Salahkan Angin Pulak.

>> Saturday, July 03, 2010

PETALING JAYA: Umno-Barisan Nasional (BN) dipercayai mendalangi usaha memecahbelah perpaduan di kalangan ahli-ahli politik di Selangor dengan menyebar khabar angin, yang terbaru kononnya empat Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) berusaha menggulingkan Menteri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

Tajuk artikel seperti diatas memang senang untuk divokalkan, tetapi lama kelamaan ianya akan memakan diri sendiri! Kepada Kepimpinan pembangkang adalah disyorkan elakkan membuat kenyataan yang berbentuk murahan dan tiada nilai politik langsung.

Jika diperbesar-besarkan pernyataan seperti tajuk diatas ia menggambarkan pas atau pkr (dalam masalah ini) menampakkan PKR memang benar-benar bermasalah!

Biarkanlah BN dengan kerja dia, memang dah tugas BN melaga-lagakan sesiapa saja selagi mereka tidak dapat buah kelapa! Bila dapat buah kelapa mereka akan pulas, dan pulas dan pulas sehinggalah buah kelapa itu gugur kebumi! Itulah Beruk namanya. Kerja beruk ialah memanjat kelapa. Pulas biji kelapa!

Cubalah membaiki diri dan bina kekuatan dalaman, hindarkan bermusuhan sama ada secara senyap atau terbuka. Kalau macam ni.. setiap hari setiap masa sepanjang masa asyik bertengkar dan bercakap politik !!! Kalau tak setuju Tan Sri Khalid jadi MB sepatutnya dari awal lagi tidak dilantik beliau sebagai MB.

Janganlah memberi ruang kepada BN sepak terajang PR, cubalah jadi pemimpin yang berhemah! Jauh memandang kehadapan!!!

Rakyat menanti dengan penuh debaran untuk melihat PR memerintah Malaysia, tetapi jika beginilah gayanya.... tak tahulah... jangan nanti rakyat beralih arah. - Sumber Muara.
Gua pun kadang2 menyampah jugak dengan malaun2 gila mikropon, gila wawancara dan gila publisiti nih... contoh seperti isu dalaman PAS...memang gua dah malas nak masuk campur dan ulas... lantaklah kat diorang... semuanya jenis ilmu agama tinggi2 belaka... di sebabkan serban lebih tinggi dari otak.. itulah pasalnya tak boleh di tegur dan di kritik.

Sama juga dengan PKR, kena gocoh/jarum sikit dengan umnoapco... mulalah melatah... melayan lalok... bodoh bangang gak diorang nih... walau diorang tak tutup kepala seperti PAS dan umnoapco...

umnoapco... yang kebanyakkannya jadi menteri, senator itu dan ini pulak jadi bangang dan bebal sebab songkok diorang lebih tinggi dari otak... tu pasal la... melantun-lantun jadinya...

Ahli politik... kebanyakkannya kotor jasmani dan rohani.... dan yang paling kotor dan jijik sekali sudah tentulah umnoapco dan yang sewaktu dengannya.... ha..ha..ha..

Oleh yang sedemikian, lain kali kalau rumah sendiri bergoyang janganlah nak salahkan angin pulak... dan memang tugas angin untuk bertiup, lu repairlah sendiri rumah lu... jangan sampai bergoyang... ha..ha..ha...

3 IkutSukaLu...::

hj jamaludin,  Saturday, July 03, 2010 4:02:00 PM  

Bismilah Hir Rahman Nir Rahim
Ala! Bro ISA , kes macam ini da lalok gua baca dan dengar. Bro dulu diorang ini semua sebelum jadi ADUN atau AP bukan main cakap berapi api kerana belum nampak duit yg berlambak . So nada dan gaya ikut kemampuan apa yg ada. Tapi Bro dah dinama sifat manusia pantang dapat jawatan dan pangkat bila nampak wang berjuta juta di depan mata lain pulak nada dan gayanya.Bergaduh sesama sendiri . Macam Azmin Ali tu tamak kan jawatan. Berangan angan PRU 13 bakal menjadi MB Selangor.Dasar orang melayu celaka si Azmin Ali tu. Berlagak macam semua perkara dia hebat, bodoh punya orang.Macam lu cakap la, pantang nampak mikrofon , ada sahaja nak di sampaikan kat orang. Keburukkan Parti sendiri pun dia nak londehkan. Itu belum lagi diumpan gadis gebu lagi. Bagi gua Azmin Ali memang bangsat punya orang. Kalau dia menang PRU13 akan datang , alamat jahanam Negeri Selangor.

Abang Chot,  Saturday, July 03, 2010 6:32:00 PM  

Ada orang cakap politik dan Islam mana boleh dipisahkan , kalau dipisahkan pincanglah ia... tapi bila diselidik balik politik Nabi Besar Muhammad SAW macam mana , mana ada pangkah-pangkah ni , mana ada kempen-kempen ni... Politik Nabi SAW amat sempurna jumpa orang @ manusia dgn kasih sayang , walau Nabi SAw kenal org ni munafik , org tu kafir Nabi SAW tak kutuk depa , Nabi SAW maki mereka , Nabi jumpa dgn kasih sayang pujuk mereka kepada amalan Islam , Nabi tak herdik mereka , malam Nabi SAw menangis utk. mereka , meratap menghiba di hadapan Allah mohon kebaikan buat mereka , mohon hidayat buat mereka , malah kata Nabi SAW kalau bulan & matahari diletak atas tangan dan riba ku , seluroh kuasa & pemerintahan diserahkan kpd ku , hatta semua harta kekayaaan diserahkan kepada Ku , supaya Aku tinggalkan usaha yg haq ini nescaya takkan ku tinggalkan , Aku rela kenyang satu hari dan berlapar pada esoknya agar dpt. aku bersyukur dgn rahmat Tuhan ku.....
Nampak nya apa yg diperjuangkan orang-orang yg. katanya ini mendaulatkan Islam telah jauh menyimpang dari sunnah Nabi SAW .
Masing-masing seperti "anjing berebut bangkai".
Kata ulamak bila anda tinggalkan satu sahaja sunnah Nabi SAw maka sesatlah anda...
cara apa yg kita ikut sekarangg...

Sendiri mau fikir , kita berjuang ni utk. dunia atau akhirat...
kalau jawapannya untuk akhirat perlu kita ikut cara Nabi SAW , kalau tak nanti Negara saja masuk syurga , sebab negara Islam... tengok conth terdekat macam negara Indonesia , cakap lebih habuk pun tarakkk...

ISA Saturday, July 03, 2010 7:22:00 PM  

Hj Jamaludin dan Abang Chot,

Salam...

Gua amat... amat bersetuju dengan pandangan kalian berdua...

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP