IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Pesanan Buat Pemimpin PAS & umno.

>> Friday, July 23, 2010

Selama berkisar kisah gila meroyan umno terhadap PAS, gua lansung tak sentuh dan ulas perkara ini, kerana gua yakin dan pasti semua itu adalah usaha Parti umnGok untuk memecahkan perpaduan dan kesepakatan Pakatan Rakyat.

Dan kini setelah timbul nama Tantawi, Hasan Ali dan jika ada yang lain-lain lagi... gua rasa eloklah diorang ni... fahami maksud jelas nasihat dan pesanan dari Allah SWT sendiri. Noktah.

Surah Al Baqarah 204-206:


وَمِنَ النَّاسِ مَنْ يُعْجِبُكَ قَوْلُهُ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَيُشْهِدُ اللَّهَ عَلَى مَا فِي قَلْبِهِ وَهُوَ أَلَدُّ الْخِصَامِ (٢٠٤)
وَإِذَا تَوَلَّى سَعَى فِي الأرْضِ لِيُفْسِدَ فِيهَا وَيُهْلِكَ الْحَرْثَ وَالنَّسْلَ وَاللَّهُ لا يُحِبُّ الْفَسَادَ (٢٠٥)
وَإِذَا قِيلَ لَهُ اتَّقِ اللَّهَ أَخَذَتْهُ الْعِزَّةُ بِالإثْمِ فَحَسْبُهُ جَهَنَّمُ وَلَبِئْسَ الْمِهَادُ (٢٠٦)
204) "Dan dari antara manusia ada orang yang perkataannya dalam (hal) kehidupan dunia menakjubkanmu, dan ia menjadikan ALLAH saksi atas apa yang ada di hatinya, padahal ia situ sejahat-jahat musuh."

205) "Karena apabila ia berpisah, ia berjalan di muka bumi untuk berbuat kerusakan dan membinasakan tanam-tanaman dan binatang ternak, padahal ALLAH tidak menyukai kerusakan."

206) "Dan apabila dikatakan kepadanya" "Takutlah kepada ALLAH", dibawalah ia oleh kesombongannya kepada (berbuat) dosa. Lantaran itu cukuplah untuknya Jahannam; Dan sesungguhnya seburuk-buruk tempat kediaman."

Para Pemimpin PAS yang beriya-iya benar hendak perpaduang dengan umno, tolonglah fahami ayat di atas dengan sejujur-jujurnya. Sanggupkah anda semua mengabaikan pesanan dari Allah ini semata-mata hendak menyelamatkan umno dan mengejar wang dan pangkat atas nama Melayu dan Islam kononnya.

Jelas di akhir tafsiran/huraian ayat ini memperingatkan,"Sesungguhnya seseorang mukmin itu tidak akan terjatuh ke dalam lubang yang sama sebanyak dua kali"

Lagi pun lu orang semua (Pemimpin PAS Besar dan Kecil) lebih mengenali siapakah makhluk yang bernama Harussani Zakaria. Jadi lebih elok menjauhkan diri dari ular yang lidahnya bercabang dan mengikut alunan serunai tuannya.

6 IkutSukaLu...::

Anonymous,  Friday, July 23, 2010 12:39:00 AM  

...pada pendapat aku memang tak payah langsung nak berpakat dgn UMNO LAKNAT ni semua taktik UMNO LAKNAT nak pecahbelah kan PAS sebab mereka sudah nampak org2 bukan islam dah mula berjinak2 dgn PAS dan sanggup jadi ahli PAS dan terima dasar PAS...
PERGI JAHANAM DGN UMNO....
HIDUPKU LEBIH MULIA TANPA UMNO...

Kopiahitam...

Isa Friday, July 23, 2010 12:42:00 AM  

Kopiahitam,

Betul tu bro.. maka waspadalah dengan taktik kotor mereka.

amatMok Friday, July 23, 2010 2:31:00 AM  

Kepada mamat yang perasan dari Tanta tu, saya nasihat balik Tanta aje lah. Jangan nak merapu lah. Buat malu Pemuda PAS saja. No way perpaduan dengan UMNO! Ada faham. Mukh mafi!

Isa Friday, July 23, 2010 2:34:00 AM  

amatMok,

Muktamar akan datang, pandai2 lah buat pilihan.

Jangan tersalah pilih pulak nanti. Tolong peringat kat kawan2 yang lain.

Lang Friday, July 23, 2010 4:48:00 PM  

salam bro...

bagi gua senang saja.. dalam pas tu ahli dan pemimpinnya bukan semuanya straight forward... ada jugak bengkang bengkok... mereka manusia juga bukan malaikat... ada nafsu, setan ganggu jugak... kalau ada yg tersedar dah balik kepangkal jalan.. kena maafkan la.. kalau ada yg terus bengkang bengkok... ikut dia la...

parti udah ada garis panduan... sepatutnya kena ikut...

bro... perlembagaan allah pon, manusia ni bengkang bengkok dalam mematuhinya, kalau tuduh jd kafir, sure melenting bro...

Isa Friday, July 23, 2010 7:09:00 PM  

Lang,

Tinggalkan solat fardhu pun dah jatuh kafir bro... tapi masih boleh diorang pertikaikan.

Itu pasal gua katakan Islam di Malaysia ni Islam cacamarba.

bukan setakat melenting bro... berparang pun diorang sanggup...

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP