IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Melayu Bangang dan Celaka.??? Melayu perkasa Dan umnoapco daa...!!!

>> Friday, July 02, 2010

Gua kecam penggunaan akta ISA dan minta di mansuhkan, tetapi Kera..jaan mengambil pendekatan untuk meminda akta tersebut, dan sampai la ni.. masih tak tahu statusnya lagi. Walau apa sekalipun akta ini harus di hapuskan kerana ianya akta yang zalim. Mansuhkan ISA...!!!!

Sementara menanti kata putus apakah bentuk pindaan akta tersebut, jom... kita jengok pergaduhan mulut antara Ketua Pemuda MCA dengan si Melayu Celaka Raja Katak aka Presiden Perkasa Celaka. Gua pun sokong jugak kalau Presiden Perkasa Si Melayu Celaka tu di ISA kan... ha..ha..ha... sememangnya dia ni memang Celaka pun kerana mulut macam sial... suka main isu perkauman dan melaga-lagakan orang lain. Jom baca apa yang Ketua Pemuda MCA mencelakakan Raja Katak nih....

Jikalau PERKASA mahu Wee Ka Siong dipenjarakan kerana kenyataan Pemuda MCA yang membela keadilan, maka ekstremis yang celaka ini lebih patut dipenjarakan di bawah ISA," kata Ketua Pemuda Wilayah Persekutuan MCA, Chiew Lian Keng.

Demikianlah kemarahan daripada Pemuda MCA, berikutan laporan utama edisi sulung Suara PERKASA yang bertajuk "Tahan Ka Siong bawah ISA". Beberapa orang pemimpin Pemuda MCA tampil mempertahankan Ketua-nya, masing-masing menyasarkan serangan terhadap Presiden PERKASA (Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia), Ibrahim Ali.

Antaranya, Ketua Pemuda Wilayah Persekutuan MCA, Chiew Lian Keng menganggap Wee Ka Siong, Ketua Pemuda MCA merangkap Timbalan Menteri Pelajaran tidak bersalah, malah memberi amaran bahawa "jangan hina maruah Pemuda MCA!", kerana Pemuda MCA tidak akan bertolak ansur dengan provokasi yang biadap ini.

Malah, Pemuda Wilayah Persekutuan MCA mendesak agar kerajaan menyatakan sikapnya untuk mengasingkan diri daripada tindakan Ibrahim Ali yang biadap, mencelarukan sentimen perkauman, dan mencungkil saraf sensitif. Untuk Pemuda Wilayah Persekutuan MCA yang sanggup jadi benteng Wee Ka Siong, seandainya kerajaan berdiam diri dalam isu ini, maka ia adalah penghinaan terhadap MCA sebagai parti komponen kedua terbesar dalam BN.

Oleh itu, Ketua Pemuda Wilayah Persekutuan MCA mahu Kementerian Dalam Negeri melucutkan permit penerbitan PERKASA, sebagai amaran kepada kenyataannya yang ekstrem, malah berharap agar penjual akhbar mengambil inisiatif untuk memboikot akhbar ini, demi menjaga keamanan negara.

Akta Hasutan terhadap PERKASA dan Ibrahim Ali

Selain itu, Setiausaha Agung Pemuda MCA, Chai Kim Sen turut menggesa agar polis menangkap Ibrahim Ali dan mengambil tindakan terhadap Suara Perkasa, dengan menggunakan Akta Hasutan 1948.

"Artikel dalam Suara PERKASA yang menggesa untuk menangkap Wee Ka Siong dengan ISA ini telah mencungkil kemarahan Pemuda MCA. Seandainya kerajaan berpeluk tubuh dalam isu ini, Pemuda MCA akan menyerang balik sehabis-habisnya. Kami sanggup melakukan apa sahaja untuk mempertahankan maruah MCA," kata Chai Kim Sen dalam kenyataannya.

Malah, Setiausaha Agung Pemuda MCA ini menambah, "PERKASA langsung tidak masuk akal. Pertubuhan yang dipimpin Ibrahim Ali ini bukan sahaja ekstrem, malah satu pertubuhan yang mengada-ada. Memang celaka betul!"

Pemimpin Pemuda MCA bangkit menyerang

Di samping itu, terdapat beberapa orang pemimpin Pemuda MCA lain yang turut mengeluarkan kenyataan media untuk menyelar Ibrahim Ali, hari ini. Ketua Pasukan Pemuda Kebangsaan MCA, Yap Tian Hoi membidas Suara PERKASA kerana menggunakan propaganda "kelas rendah" untuk mencungkil sentimen perkauman.

Ketua Biro Kajian Strategik dan Perancangan Pemuda MCA, Foo Seck Chyn pula membidas bahawa kesabaran kerajaan untuk membenarkan hujah perkauman ini berleluasa telah mencungkil kemarahan rakyat.

Naib Setiausaha Agung Pemuda MCA, Loh Chew June pula mendesak agar kerajaan memisahkan diri dari PERKASA, untuk membuktikan bahawa kerajaan mendukung semangat 1Malaysia, dan tidak bersekutu dengan pertubuhan yang ekstrem dan berkelas rendah ini.

*Kenyataan-kenyataan di atas dikeluarkan oleh pemimpin-pemimpin Pemuda MCA, diterjemahkan dan disunting oleh MerdekaReview.
Tapikan... sanggupkah KDN dan Kera...jaan 1Malaysia mengambil tindakan terhadap Raja Katak nih... bukankah dia running dog umnoapco dan pencacai tegar.... ntah2 ini semua lakonan puak2 laknat nih nak meraih sokongan simpati melayu kembali pada umnoapco... 

Malahan melayu sekarang dah tak macam dulu lagi... agenda perkauman dah tak jadi hal lagi beb... sebab semua kaum dah faham benar dengan agenda kotor umnoapco dan perkasa nih... hanya melayu felda dan melayu hutan jer... yang masih bangang dengan realiti Malaysia sebuah negara berbilang bangsa dan kaum (negara majmuk).

7 IkutSukaLu...::

king,  Friday, July 02, 2010 6:54:00 PM  

Jgn terpedaya dgn lakunan UBN...
Nampak nye kali ni umno ada skit cerdik ler bila gunakan Perkasa utk bergaduh dgn Mca.

Skrip yg lama gak...ingat balik skrip najib umno vs lee kim sai mca???

Sudah nye ISA di kenakan ke atas pemimpin Pas dan Dap....

Walaupun ada beberapa kerat umno yg di tangkap tapi mcm biasa ler ...hanya buat syarat jer.

Tak sampai sebulan pun dan di bebaskan.....lakunan semata2.

Isa Friday, July 02, 2010 7:10:00 PM  

king,

Itulah skrip yang sebenarnya bro...

Ntah siapalah dari Geng PR yang bakal kena ISA tak lama lagi nih...

CodeNameSomaliPirate Friday, July 02, 2010 9:53:00 PM  

Memang UMNO celaka, aku setuju.

Moh Melayu ramai-ramai suruh kangkang p**i bini masing-masing kat Cina tu tanda sokongan. Lepas tu laki masing-masing jilat punggong cina yang berak tak basuh tu.

Kita buat apa yang umno tak boleh buat. Hidup melayu liberal!

Bravo

Isa Saturday, July 03, 2010 1:35:00 AM  

somalipirate,

lain kali baca dalam konteks tajuk.. lu lanun.. apa yang lu paham nih...

Adusss... mungkin lu salah sorang dari melayu celaka tu agaknya...

Zabri Mokhtar Saturday, July 03, 2010 9:36:00 AM  

Salam Bro dan semua,
Harap pergi hentam dekat blog anak harap wee dan KJ di blog2 mereka seperti yang dibuat oleh saya .

sila layari :-

http://www.zabrimokhtar.blogspot.com/

http://kasiong.blogspot.com/2010/05/blog-post.html

OK

CodeNameSomaliPirate Saturday, July 03, 2010 4:41:00 PM  

Ok bro Wa lanun @ jack sparrow, tapi tak kutuk bangsa sendiri. Itu baru betul celaka namanya.

Anonymous,  Thursday, November 18, 2010 2:39:00 AM  

apsal umno ni babi sangat ha? umno ni memang cibai dari dulu ke?aku baru dilahirkan semalam jadi aku tak tau betapa haram jadahnya umno ni.mintak2 lah pru13 ni umno mampuih. barua barua depa pon mampuih sekali. najib kita potong kepala dia, rosmah potong 18 bagi anjing makan.tu pon kalo nak la si anjing tu makan?

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP