IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Mari Belajar B. Inggeris: The Crying TPM.

>> Thursday, July 29, 2010

Selamat pagi semua, mentang2 golongan pendidik sekarang ini sudah boleh berpolitik, jadi biarlah gua menjadi pendidik yang pertama sekali mengistiharkan diri gua nak sokong mana parti politik yang gua suka... ha..ha..ha... lepas ni.. kementerian pelajaran malaysia jangan hantar gua mengajar di pendalaman dan sekat kenaikkan pangkat gua sudah laaaa....

Pelajaran pertama kita hari ini ialah Belajar Bahasa Inggeris dengan sebutan dan idgham yang betul... wakakakakkkk, jadi... semua ikut yeaaaaa... tajuknya ialah "The crying DPM. So touching.".

Transkrip di sediakan. (tekan butang play dan ikut)



Transcript:

Hi this is Patrick Teoh. Did you see the photo of  Muhyiddin Yassin crying today? I saw one in The Star this morning. Very emotional shot. In full living color. Our Deputy Prime Minister who is reputed to be a grump who never smiles, with a hanky to his nose and eyes tearing. Quite drama one la. Of course whether the tears were of the reptilian variety or otherwise was not clearly stated la.

Muhyiddin cried after handing out a check to former Johor state assemblyman Muntaha Kailan who is a stroke victim and a long-time friend of his. According to the story in The Star a group of  former elected representatives who are chronically ill received financial aid from the current batch of "wakil rakyat" who teed off  in an effort to ease their burden.

Over 100 politicians, led by Prime Minister Datuk Seri Najib Tun Razak and his deputy Tan Sri Muhyiddin Yassin, spent their Sunday morning taking part in the Tan Sri Muhyiddin Charity Golf (TSMCG)-Barisan Nasional Backbenchers Club tournament at the Kuala Lumpur Golf and Country Club.

Personally, I find it in rather bad taste to have all those chaps who are all either dying, chronically ill or paralysed sit there while the YB’s and VIP’s go strolling on the golf course enjoying themselves in ways the other group obviously can’t. And then having to suffer the indignity of being hand-outs at the end of it.

I would have thought that if the government really cared about these people something more long-term would have been set in place to take care of needful ex-civil servants who deserve help. Don’t you? But of course that would not look as good in the newspapers la.

And another thing ah. Why do our leaders so love to cry in public? Make us look like a nation of pansies la. Remember the old general who cried when some people accused him of screwing up the Commonwealth Games? Cried on national TV and all was forgiven.

Then the most famous cryer, Mahathir cried like a baby during an Umno general assembly. And we know how much was forgiven after that don’t we? And now our Deputy Prime Minister weeps like a baby.

Wonder what he’s after?

Niamah!!!



 
Bagus... bagus... lu orang semua sudah pandai membaca dengan lancar, selepas ini dah boleh bergaul dengan golongan elitis. Semoga berjaya...

3 IkutSukaLu...::

AZALINA ABDU RAHAMAN Thursday, July 29, 2010 11:12:00 AM  

for me...mana ada parti yang x de wayang kan? but as for DPM case I'm personally touched. jangan gelak okay. once a woman will alwez be a woman.

Abang Chot,  Thursday, July 29, 2010 12:44:00 PM  

Dengaq kata Bujang Senang @ buaya kat Sarawak dulu pun pandai jugak menangis....ahakk ahakkk....

Dalam teriakk pun ramai mana orang dah kena telan dengan dia ahakk....ahakk....

Bro Isa , bang Chot nak tempah 10kati buah anggoq ahakk..ahakkk...

teratailiar Thursday, July 29, 2010 3:01:00 PM  

abang chot...
nangis nangis jugak lar...
perut mau kena isi jugak maaa...
wakaka...

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP