IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Malaysia Mengekalkan Jemaah Menteri Yang Bangang...!!!!

>> Friday, July 30, 2010

Dr Ling (bawah) semalam didakwa di Mahkamah Sesyen Putrajaya atas tuduhan menipu kerajaan Malaysia dengan memperdaya Jemaah Menteri berhubung pembelian tanah untuk projek "Mega Distribution Hub" di Pelabuhan Klang.

Ling didakwa menipu kerajaan sekitar 25 September 2002 dan 6 November 2002 dengan memperdayakan jemaah menteri untuk memberikan persetujuan pembelian tanah di Pulau Indah untuk projek Mega Distribution Hub di Pelabuhan Kelang.

Dia juga didakwa dengan curang menyembunyikan fakta berhubung penilaian Jabatan Penilaian dan Perkhidmatan Harta, Kementerian Kewangan ke atas tanah seluas 43,538,200 kaki persegi yang dicadangkannya.


Adoiiiyaaaiiii...... gua pun tak tahu nak ulas apa dah... gua terasa nak ketawa guling2 dah tak terlarat lagi dah... nak terkentut, tercirit, meloya busuk bangkai macam-macam ada gua cakap lu... dengan keletah umnoApco/BeEnd yahudi laknatullah nih.... memang sarkas betul lah puak2 nih... adakah Malaysia sebuah negara Sarkas.

Kembali kepada dasar pemilihan pemimpin, dari peringkat awal di mana ianya bermula dari pemilihan calon pengundian di peringkat kawasan membawa kepada bahagian hinggalah kepada peringkat tertinggi dan membawa kepada Pilihanraya Umum.

Jadi sesiapa yang menang dalam pilihanraya umum pula ada yang terpilih menjadi Menteri Kabinet yang mewakili Kera...jaan Malaysia. Jika di perhatikan dan secara logiknya untuk menjadi calon mahupun sebagai Menteri Kabinet bukanlah calang2 orangnya, mestilah mempunyai pengalaman, pengetahuan, kebijaksanaan dan yang ter..ter..ter... dalam ertikata terbaik lah.... untuk menjadi seorang pemimpin... kepada rakyat.

Berbalik kepada cerita di mana Ling Liong Sik berjaya memperdaya Jemaah Menteri Kabinet, jelas menunjukkan bahawa Jemaah Menteri Kabinet yang ada pada masa itu adalah Jemaah Menteri yang BODOH dan BANGANG kerana mudah di tipu dan di perdaya oleh seorang Menteri (Ling Liong Sik) ketika itu.

Gua ambil jalan mudah tak mau berburuk sangka jika gua katakan Jemaah Menteri yang ada itu pun terlibat sama seperti yang di dakwa oleh Mahfuz Omar. Gua cuma bersangka baik jelah yang Jemaah Menteri ketika adalah orang2 yang baik, berkhidmat untuk rakyat dan bla..bla..bla... segalanya baik belaka... macam malaikat...

Jadi... apabila sudah terjadi kes sebegini yang melibatkan wang rakyat berbillion henget kerugian, siapakah yang harus di persalahkan..., nak salahkan Jemaah Menteri..? Diorang semua tu dah sememangnya bodoh dan bangang sebab tu mudah di tipu, nak salahkan penyokong...? Penyokong2 Jemaah Menteri pun.. tak boleh juga kerana mereka menyokong, mengampu dan promosi wakil rakyat mereka yang naik sehingga mencapai tahap jawatan menteri kerana ada imbuhan masyukkkk... bukannya kerana kecerdikan memilih pemimpin.

Yang harus di persalahkan adalah pengundi2 yang mengundi malaun2 itu semua sehingga menjadi Menteri, sebab menyokong membabi buta dan memilih hantu jembalang jadi Pemimpin mereka... justeru itu teramat baguslah apabila Jemaah Menteri yang ada tu semuanya Jembalang Bangang yang di pilih oleh majoriti rakyat yang bangang juga...

Siapakah golongan majoriti rakyat yang bangang tu... ??? Sudah tentulah mereka2 yang mengundi Barisan Basional dalam setiap Pilihanraya Umum. Pasal tu lah Malaysia hancus kerana sudah tersalah pilih pemimpin. Dah tu pulak... muka2 Jemaah Menteri yang sezaman dengan Ling Liong Sik tu.. ada yang masih memegang jawatan dalam Kabinet Menteri sekarang nih... siapa pulak yang nak jawap tu... ??? Perghhh... jahanam 1Malaysia... macam nih....

Isshhhh.... gua masih tak boleh terima kenyataan yang "Jemaah Menteri di perdaya oleh Ling Liong Sik", bagi gua satu kenyataan yang membangangkan diri puak2 haramjadah itu sendiri....

Kesimpulannya, kalau nak memilih pemimpin pilih pemimpin yang selain daripada parti umnoApco/BeEnd haramjadah nih.... kerana sudah jelas terbukti diorang semua tu adalah spesis bangang dan bodoh... dan tak layak untuk menjadi Menteri bagi mewakili Kera..jaan Malaysia.

Itu pun kalau lu orang sayangkan negara dan generasi lu orang laaaa....

3 IkutSukaLu...::

Anonymous,  Friday, July 30, 2010 11:24:00 PM  

Tidak akan berlaku apa-apa.Itulah komen ramai rakyat Malaysia mengenai kes Ling Liong Sek ni.Selagi Gani Patail jadi AG,semua ini sandiwara.Kes Perwaja,Mahathir tidak dibawa kemahkamah,wal hal dia terlibat.Kes Altantuya,Najib tidak dipanggil sebagai saksi,wal hal namanya kerap timbul berkaitan pembunuhan tu.Sewaktu Projek PKFZ ini bermula,yang jadi PM,Mahathir dan apabila skandal ini mula disiasat,PM adalah Pak Lah.Rakyat nak tengok "skrip" Gani Patail,sama ada Mahathir,Abdullah Badawi dan Najib akan beri keterangan dimahkamah dalam kes Ling Liong Sik ni.

hj jamaludin,  Friday, July 30, 2010 11:45:00 PM  

Bismilah Hir Rahman Nir Rahim
Jom La BRO , kita join Pak Long Dan Mak Long main catur lagi bagus dari nak pikir kes ini. Siapa pulak akan di kambingkan Hitam nanti . Gua pun dah FedUp!!!!!!!!!!!!Betul Betul ................WTF.

Isa Saturday, July 31, 2010 12:36:00 AM  

hj jamaludin,

gua pun dah fed-up jugak, itu pasal la... baik gua layan guitar lagi bagus...

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP