IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Macam Ini Kaluuuu....!!!!

>> Monday, July 19, 2010

Pramugari, jawatan yang penting dalam perjalanan kapal terbang. Sebab pramugari yang memegang jawatan untuk mencergas minda lu orang supaya tak boring sangat tempoh penerbangan yang jauh.


Pramugari dari Thailand. Siapa yang boleh tidur jika pramugari seperti ini yang berjalan sana sini dalam kabin kapal terbang? 20 jam penerbangan pun biji mata Harusani terjegil jer... tak boleh nak lelap mata maaa... ha..ha..ha... ini kan pulak wakil2 kecil dari PAS...!!!


Pramugari dari Amerika. Jika pramugari Malaysia berpakaian sebegini, siapa nak naik bas balik kampung lagi? Semua Syarikat Bas Ekspress pun bakal gulung karpet beb....!!! Jamaludin Jarjis lah yang paling gumbira dengan penerbangan nih.... muakakakakkkk.....


Pramugari dari Russia. Boleh ke... si pendek memohon jawatan pramugari di Russia? Mintak ampun la... Jaguh lompat jauh jer boleh apply! Weiii.... Russia dengan Mongolia... berjirankan...???


Pramugari dari UAE, manis betul… mintak kopi takde gula pun stedi-stedi boleh minum sambil tengok kemanisan diorang!!!


Pramugari dari negara Jepun. Mekap nampak nipis jer…sudah cukup lawa sudah...


Pramugari dari negara Saudi Arabia. Pakaian seragam dia mesti paling mahal jika berbanding dengan airline yang lain. (Sebab kain kena banyak sikit…)

Selepas gambar-gambar pramugari dari luar negara, marilah kita fokus kepada pramugari dari Malaysia…


Mang aii… boleh tahan juga… nape tak pernah gua nampak pramugari seperti ni walaupun dah
banyak kali gua travel...? Saja jer... nak mendengki dengan gua...
 

Pramugari dari Fireflies Malaysia. kira ok.. jugalah.. tambahan pulak ini budget airline bhai, Standard memang tak boleh tanding dengan airline dari luar negara. Lu orang semua jangan nak tercari-cari si Dania. Sampai ke subuh pun takan jumpa beb… ntah awan mana dia terbang!!!

 

Yang ini pulak problem mekap atau problem pramugari ni?
(Gua tengok dah macam pelakon opera cina pulak dah...)


Yang ni kira dalam kategori boleh tahan dia punya cun...?
Co-pilot lagi....cun...


Macam mana dengan yang ini??

Mesti ramai yang tengah marah-marah dan komplain tentang standard pramugari negara kita depan skreen komputer lu orang sekarang. Tapi lu orang patut gumbira, sebab sekurang-kurangnya paras muka pramugari  Malaysia dah kira menonjol… jika banding dengan yang seterusnya... jeng..jeng...jeng...


Pramugari dari negara Afrika.

Kalau yang ini... ha..ha..ha... dapat jer... tempat duduk gua akan pastikan gua akan telan ubat tidur dan terjaga bila sampai ke destinasi, supaya penerbangan gua tenteram tanpa gangguan... ha..ha..ha...

P/s: ini pon gua rembat dari blog mamat nih... untuk hiburan sesama... apa lagi yang boleh gua buat malam2 kat penang nih... lepas makan malam tadi... masuk bilik.. mengadap laptop depan laut yang luas terbentang... dengan angin barat daya yang bertiup sederhana kencang... nak merayau...??? Badan dah letih... kejap lagi lentok.... esok banyak lagi kerja yang nak di uruskan....

Pramugari gua yang mengikut gua ni pun... gua buat tak pandang jer.... kih..kih..kih....

9 IkutSukaLu...::

Pak Oncu Monday, July 19, 2010 10:33:00 PM  

kalau gua ISA dah pasti gua ngurat pramugari tu,,, gua ingat lagi semasa flight gua ke satu distinasi yg jauhh,,, gua minta macam macam kat pramugari tu,,, ,,,,,, siap minta no telpon lagi u !!!!!!!!! hahahah but haram kok dapek,,,, selera pramugari ni BOSA Isa oiiiiiiii ,,,,, setakat gua ni dia tak pandang !!!!!!

hj jamaludin,  Monday, July 19, 2010 10:34:00 PM  

Bismilah Hir Rahman Nir Rahim
Petik dari N3 Lu .Bro
"Pramugari gua yang mengikut gua ni pun... gua buat tak pandang jer.... kih..kih..kih...."
Sebab Sebab Nya
i) Dia tengah datang Haid.
ii)Dia bini lu ,bini excord b cos tak percaya dengan lu pi seorang kat Pinang.
iii)Kulit/paras rupanya macam puak lanun Somalia.
iv)Dia tengah mengandung 9 bulan dan tinggal due date je?
v)Lu tertinggal kambir Sarawak atau lu tersalah makan ubat period.
vi)Dia makan gaji dgn UMNOBNAPCO tapi mengaku yg dia pembela Islam@Melayu sejati.
vii)Lu jawab la sendiri Bro...... lu ni suka potong stim punya kaki
bagi soalan tapi tergantung???????

CodeNameSomaliPirate Monday, July 19, 2010 10:40:00 PM  

Salam Isa

Kalau Hj Jamaludin naik k/terbang tolong nasihatkan dia cari pesawat yang ada pramugari macam gambar last tu..

Sebab lu juga cakap kalau kemalangan senang cari 'kotak hitam'

he he he

ISA Monday, July 19, 2010 10:45:00 PM  

Pak Oncu,

Lu maksudkan yang mana..???

Yang atas2 tu... atau yang bawah sekali... ha..ha..ha...

"Buah Naga lagi Manis bro.." Terima Kasihhhhh..

ISA Monday, July 19, 2010 10:45:00 PM  

hi jamaludin,

gua dah ngantuk nih.... ha..ha.ha..

ISA Monday, July 19, 2010 10:47:00 PM  

Somali Pirate,

Orang pertama yang akan cari kotak hitam tu... siapa lagi kalau bukan hj. jamaludin...

kah..kah..kah....

azman kamarul Monday, July 19, 2010 11:18:00 PM  

Kuat hj jamaludin baca bismillah....hidup umno ...hidup melayu......

Selamat berbahagia tuan hj!

CodeNameSomaliPirate Tuesday, July 20, 2010 12:28:00 AM  

Bro Isa!

Hj Jamaludin memang pandai cari kotak hitam...

Wa caya lu!

hj jamaludin,  Tuesday, July 20, 2010 12:44:00 AM  

Bismilah Hir Rahman Nir Rahim
Gua tak kisah , lu orang nak bagi gua naik kapalterbang (pastikan ada enjinya boleh terbang)yg pramugarinya kulit gelap/hitam legam , gua tak ada hal punya tapi janji 100% perempuan dan berugama Islam suci. Jangan lu orang letak pramugari (perempuan)dari puak lanun atau pramugari(perempuan)dari puak pembela Islam@Melayu sejati. Kerana 2 puak ini, perempuannya tak sunat tapi mengaku Islam berdebu (tak suci).Tambahan Bro ISA lu jangan juga letak perempuan dari puak yg ada 9 Nogori. Jangan Marah nanti kena jual. Ha Ha Ha,.

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP