IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Kalau Lu Orang Bosan, Boleh Cuba Yang Ini....

>> Wednesday, July 21, 2010

Kalau lu orang rasa bosan tak tau nak buat apa sama ada di rumah, office atau sekolah ,  ni gua cadangkan salah satu aktiviti yang lu orang boleh buat untuk kurangkan tension atau kebosanan lu orang…

Tadi gua... dah cuba buat gunakan semut api... gua cuba buat macam mana gayanya semut api jatuh terkangkang kat pentas, tak berapa menjadi beb... susah aarrr... sebab kecik sangat, nak kena gunakan binatang yang besar sikit. kalau guna Gajah boleh ke....??? Sebab gajah dalam kategori obesiti kan....???


 Caranya seperti berikut;

1. Mula2…cari lalat, tibai bagi mampoih, tapi jangan sampai terpenyet…
2. Ambik kertas, susun lalat2 yang mampoih tadi ikut kesukaan…
3. Lukis apa patut menggunakan imaginasi/kepala otak bergeliga tu…
4. Hasilnya…..tadaaaaa….. macam kat atas tu… kalau nak meriah lagi…boh.. dalam frame….
5. Boleh gak guna menatang lain…contohnya lipas, lipan, katak, belalang, kutu, riang2… nak besaq lagi.. boleh guna beruk, labi-labi, babi... harimau... gajah pun boleh kalau lu orang sanggup...
6. Kalau lu orang tak sanggup menganiaya binatang, lu orang boleh gunakan manusia seperti Najib, Rosmah, Muhyiddin, Khairy, Hishamudin dan sesiapa saja yang lu orang suka..

Selamat mencuba!!! Berhati-hati dan banyak bersabar, kalau tension sangat baik pecahkan jer... 

(Gua rembat dari blog ini)

Sebab gua pun tengah bosan nih.... dah hampir seminggu kat Penang, pramugari gua dah terbang balik KL petang semalam... rindu kat anak2. Tinggal gua sorang2 kat sini... apa gua nak buat malam ni ekkkk....

Gua sudah dapat ide..., amacam kalau malam ni gua tangkap kupu-kupu pun best jugakkan... gua boleh buat macam mana gayanya kupu-kupu jatuh terkangkang di pentas... atau gaya kuak kupu-kupu... perghhh.... kreatifnya kepala otak gua.... ha..ha..ha.... (weiii... kopiah gua mana... dah maghrib nih...)

10 IkutSukaLu...::

teratailiar Wednesday, July 21, 2010 9:25:00 PM  

aduyai...
seronok nyer aku dapat berkawan dengan org2 macam hang ni...
wakaka...
hilang tension sat pikiaq hal negara...
wakaka...
nice posting...
thx

noor afzan Wednesday, July 21, 2010 10:59:00 PM  

aduhai...
jadi bujang sekejap la ni ye bro..?
molek gak petua tu.
Boleh buat la kalau dah tahap bosan di rumah.
mungkinkah boleh guna 'lipas' sebagai ganti lalat?

CodeNameSomaliPirate Wednesday, July 21, 2010 11:02:00 PM  

Bro!

Lu kat hotel sorang-sorang waktu nak tidor jangan pandang ceiling...

Sebab ada cerita kawan gua yang berjauhan dgn bini kalau nak tidor pantang tengok ceiling.

Pernah satu hari sebelum tidor dia terpandang ceiling tengok sepasang cicak tengah buat 'hal', terus angkat beg balik ke KL dari Penang malam tu jugak!

Well? itu pun klu nak dengar nasihat gua...

Isa Wednesday, July 21, 2010 11:20:00 PM  

teratailiar,

toksah pikiaq sangat hal negara bro...

biarkan kat ahli politik yang di berikan amanah 5 tahun sekali untuk pikiaq.

kita tolong perambat dan peringatkan diorang sudah la...

yang penting kena pikiaq macam mana nak tambah kewangan unruk rumahtangga... ha..ha..ha...

Isa Wednesday, July 21, 2010 11:22:00 PM  

Afzan,

Hahaha... jadi bujang tua sorang2...

Jangan katakan "lipas"... "lintah darat" pun boleh beb....

hj jamaludin,  Wednesday, July 21, 2010 11:22:00 PM  

Bismilah Hir Rahman Nir Rahim
Bro ISA!
Banyak banyak binatang , ayam lu tak rekomen jadi bahan untuk lepaskan boring/tension.Kat Pinang kan senang dapat ayam?So Bro lu try pulak ayam. Nak cari ayam, lu pi kat depan bangunan "Butterworth Lodge" ! Ada macam ayam siap ayamnya leh joget dangdut lagi.

Isa Wednesday, July 21, 2010 11:26:00 PM  

Somali Pirate,

Kawan lu jenis nafsu kuda, iman nipis bhai... tengok cicak buat hal pun.., dia boleh jadi hal.. kih..kih..kih...

Gua lain bro... cuma atas dan tinggi sikit iman gua dari hj jamaludin tu...

apa pun gua dengar nasihat lu, caranya gua dah bagi tau kan... tidur kuak kupu2... kah.. kah.. kah..

Isa Wednesday, July 21, 2010 11:30:00 PM  

hj jamaludin,

sepatutnya lu nasihatkan gua dengan perkara yang baik... macam cari ayam KFC ke... atau Ayamas... makan sehingga menjilat jari... burppp... kenyang Alhamdulillah...

Ini lu nasihatkan gua cari ayam yang boleh menari dangdut..., ish.. gua tak pernah tengok ayam dan experience dengan ayam macam tu...

Hj jamaludin macam biasa2 jer... ish..ish..ishh... nauzubillah...

Anonymous,  Wednesday, July 21, 2010 11:38:00 PM  

cool bro!otak lu memang jenius

i"m no king

naga berapi,  Thursday, July 22, 2010 8:39:00 AM  

aku ingat kalau nak menggunakan elemen manusia calon yang paling sesuai tak lain tak bukan IBRAHIM ALI pasai si Berahim ni buleh jadi macam macam tapi yang paling dia otai katak yang menjadi kegemaran warga vietnam makan tapi nak senag lagi cerita segala menatang yang haram dimakan elok la untuk si berahim tu

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP